Na Slovensku máme o dva diaľničné úseky viac

Na Slovensku sa v poslednej dobe pracuje na diaľniciach nevídaným tempom, o čom svedčí aj otvorenie dvoch úsekov diaľnice D1 a D3. Ide o úseky Vrtižer – Hričovské Podhradie o dĺžke 12,9 km a štyri kilometre úseku Hričovské Podhradie – Žilina Strážov.

Pokiaľ ale čakáte plnohodnotnú diaľnicu, je treba ešte počkať. Úseky sú zatiaľ otvorené len v polovičnom profile a využíva sa obojsmerná premávka. Najväčším problémom ale stále zostáva samotná Považská Bystrica. Tento kritický úsek, ktorý vyslobodí mesto od návalu dopravy, by sa mal začať stavať v septembri tohoto roku. Jeho výstavba s veľkou pravdepodobnosťou potrvá minimálne dva roky.

Tip: Prehľadnú mapku so slovenskými diaľnicami nájdete na stránkach highways.sk

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků