Na Silk Way uspěly speciály Liaz. Do cíle dojel jediný terénní vůz

Na Silk Way uspěly speciály Liaz. Do cíle dojel jediný terénní vůz

Kromě vítězné tatry Aleše Lopraise bojovalo minulý týden na trati třetího ročníku Silk Way Rally dalších pět českých kamionů. Dá se říci, že víceméně úspěšně, protože čtyři z nich dojely z Moskvy až do Soči. To samé se už ale nedá tvrdit o českých zástupcích v kategorii terénních vozů, kde z pěti zástupců doputovávala na pobřeží Černého moře jediný.

Naděje vzbuzovala nová Tatra Czech Dakar Teamu s motorem Caterpillar, kterou řídil Marek Spáčil. Ze začátku si nevedla špatně, ale ve čtvrté etapě pilot v nepřehledném terénu chyboval, když najel za prášícím kamionem do rigolu a poničil nápravu a kabinu takovým způsobem, že už dál nemohl pokračovat.

Klepněte pro větší obrázek
Záběr ze soubojů na trati Silk Way Rallye

Velká spokojenost naopak panuje ve stáji KM Racing. Oba nové speciály Liaz se podle týmového bosse a konstruktéra Martina Macíka osvědčily, stejně jako nově sestavené posádky. Vůz vedený Jaroslavem Valtrem dojel třináctý a druhý kamion, který řídil polský host stáje Józef Cabala, sedmnáctý.

„Auta jsme dokončili těsně před odjezdem do Ruska. Šlo hlavně o to, aby piloti otestovali vozy i sami sebe, a to se povedlo. V této souvislosti jsou jejich výsledky velice dobré. Jsem také spokojený s tím, že kromě drobných oprav jsme v Rusku nic velkého nemuseli řešit a že se osvědčily motory Deutz,“ řekl AutoRevue.cz Macík, který s oběma stroji počítá pro lednovou dakarskou rallye.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové kamiony Liaz           Foto KM Racing

Do cíle dorazila v pohodě i druhá posádka Loprais Teamu vedená Tomášem Vrátným. Nakonec skončila při premiérové účasti na devatenáctém místě a poznala, jak tvrdá je realita maratonských soutěží v kategorii kamionů. Vydržela však až do finiše, a tím splnila hlavní cíl. To samé platí i o tatře Vinland Dakar Teamu, kterou dovedl Václav Svoboda do dějiště příští zimní olympiády na 22. místě.

V kategorii automobilů se po delší době poprvé na velké soutěži objevil Miroslav Zapletal. Jezdec, který dokázal v Rallye Dakar v roce 2009 získat výborné sedmé místo, v Rusku testoval svůj hummer, ale kvůli poruše motoru brzy odstoupil. S vozem stejné značky dojel do cíle Josef Pelc na 23. místě. Soutěž naopak nedokončili Peter Mikula (Toyota), Michael Honda (Isuzu) a Tomáš Kašpárek (Mitsubishi).

bazar

Toyota Corolla Verso 1,8
Rok výroby: 2004
Stav: 175 104 km
Cena: 96 000 Kč
Toyota Auris 2
Rok výroby: 2008
Stav: 128 557 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2009
Stav: 100 277 km
Cena: 600 000 Kč
Toyota Auris 1,3
Rok výroby: 2010
Stav: 44 744 km
Cena: 178 000 Kč
Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 758 km
Cena: 330 000 Kč
Toyota Auris 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 133 185 km
Cena: 226 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků