Škoda těch fotek. Je jich tam asi 40 a reálně na nich jsou asi tři auta.
Vypadá to na nezvládnutý pokus o renovaci formou kanibalizace jiných vraků stejného typu s nedostatečným počtem pracovních sil. Ostatně některé káry na fotkách vypadají jako opatřené základem a nakytované čekající na vrchní lak. Kdovíjak dlouho.Pro ty veterány by bylo asi poctivější a víc by se zachránilo a asi i vydělalo, kdyby kusy ve slušném stavu majitel rozprodal soukromníkům nadšencům do veteránů anebo firmám, které se živí renovací a následným prodejem veteránů. Staré renovované tatrovky, například 603 a 613 se údajně třeba v USA prodávají slušně.
Sousedi musi byt happy :-D:-D, blazna se skladkou u baraku.
Raději deset aut než jeden uštěkaný čokl.
Pokud je má na svém pozemku a neuniká z nich olej, tak sousedům do toho nic nemusí bejt.
být majitelem toho vrakoviště, nevím jestli by se mi líbil takový článek, kde se z něj dělá nějaký "popravčí Tater", a ještě se nepřímo zveřejňuje místo, kde se ty Tatry nachází. Předpokládal bych, že si tam někdo půjde uloupnout nějaký ten chybějící, či cenný díl. Správný novinář by se majitele nejprve dotázal zda to smí publikovat a případně s ním udělal rozhovor, nebo se aspoň vyptal na důvod takové "sbírky". Přitom mobil na majitele je poměrně snadno zjistitelný.
Asi tak. Pokud nejde o (blbě) "placenou reklamu". Ale spíš ta služba me2dí...
A vy víte, že to neudělal, že to není domluvené? A proč nepřímo, v článku je přece napsáno autovrakoviště Žandov u České Lípy.
tím nepřímo jsem měl na mysli, že tam není napsáno "Autovrakoviště Petr Vomáčka, Nádražní 5, Žandov" případně přímo GPS lokace. Jinak článek nepůsobí zrovna "domluveným" dojmem, spíše jde o narychlo sepsaný "článek" jen na základě fotek, co kolují po netu.
Mě spíš zaráží, jak moc jsou ty tatrovky zrezivělé a to i relativně nové modely jako 613. Vedle toho stojí embéčko, které je daleko zachovalejší, možná ho někdo přelakoval, ale stejně takovou hromadu rzi bych očekával u něčeho z války a ne ze 70. let.
Viděl si někdy passata 2008…?
Osobní tatrovky měly zastaralou povrchovou úpravu. Pouze klasický fosfát na plech, na to klasické stříkání základem a ruční natírání základem nebo konzervačním voskem všelijakých koutů a dutin. Základování elektroforézou se podařilo dát až na posledních pár stovek kusů T 613 od nějak roku 1996. A to ještě nouzovým způsobem, kdy se kára rozdělila, opatřila forézou a potom zase svařila zpět. Papalášům to nevadilo, protože když nejezdili, měli v garáži šoféra, který to ručně odrezoval, natíral a pulíroval a když po pár letech a třeba miliónu km tatrovka zhnila, objednala se v Kopřivnici nová.Ale jak po roce 1989 papaláši skončili a tatrovka by musela prorazit na západní trhy, byl to obrovský problém. Vedle jiných problémů, kvůli kterým osobní tatrovky na Západ neprorazily. Protože jak se nová tatrovka v zimě poprvé na sněhu osolila, rezavělo to dál, i když to stálo v garáži a za pár let bylo po káře.Co se týká embéčka, to je auto v káře tak 5x jednodušší než třeba Tatra 613. To absolutně není problém částečně rozebrat, nakonzervovat a zase složit.
Naprosto koreponduje s vyspelou technikou z dob sociku.
Tatry měly často nalítáno i půl milionu km. Embéčka čtvrtinu.
Tie vraky na posledných cca 10 fotkách vyzerali celkom zachovalo... :-))
treba čítať s pochopením, to sú zrenovované stroje v múzeu.
Hovno pohřebiště.. Majitel je kupuje k renovaci.
Jak tak na ně koukám, tak z některých toho už moc nezrenovuje. Ale můžou posloužit jako zdroj dílů nebo základ pro výrobní nástroje.
Tak samozřejmě že tam má auta i na díly. Rozhodně to ale není pohřebiště.. Ba naopak.
Krása. Pát tater mi prošlo rukama i garáží. Dvě tam jsou dodnes. V současné době bych považoval za lepší investici T613 verzi 1 nebo 2 (tzv. chromka), je jich málo, nic na ně není k sehnání a ceny nerenovovaných kusů jsou zatím pod půl milionem Kč. Tam je jasný potenciál.
To raději 813, ta 613 je prostě v některých očí komunistické auto. Něco mám najeto a na ten osmiválec se dají díly sehnat běžně i ve vojenských výprodejí třeba z elektrocenrály.
To si pletete osmiválec 2,5l z Tatry 603. těch je po elektrocentrálách opravdu dost plus jsou k mání díly z T805 a pár nadšenců na T603 toho poměrně dost buď vyrábí, nebo na zakázku vyrobí. Na šetsettřináctku se díly shání velice těžko. respektive skoro žádné nejsou. Zatímco na T603 seženete skoro vše.
Částečně, osobně jsem na vojně tahal elektrocentrálu 3,5L OHC. 2,5L ohv jsme měli taky, ale nepoužívala se, neudržela kmitočet, ale nehádám se a možná už výprodej železničního vojska skončil, tych 613 tam bylo asi 5 a náhradní dílů bylo dost, sklad byl v Pardubicích, tak někdo odtamtud by to mohl mět v garáži.
To mě zajímá. Protože vojenské elektrocentrály EC15 měly motor2,5l Tatra 603, EC30 motor Tatra 4,4l 924 a EC60 motor 11,8l Tatra 928. Že by v něčem byl motor 3,5l Tatra 613, to jsem zatím nikde nepobral.
a dále.....929 byla elektrocentrála na 815 s reverzní převodovkou.
Jasny potencial je momentalne v hajzlpapiru. Uz ted padaji na cene hodnotnejsi a vzacnejsi veci a auta, natoz takovehle bezcenne sr@cky.
doba kedy hajzliak bude nad zlato nepride nikdy. mozno v casoch 3. svetovej vojny alebo globalnej pandemie eboly. zatial nepanikar, taka Tatra ma urcite zmysel.
hajzlák si pamatuji nebyl, prostě nebyl, ale 613 pro papaláše byly, to byla doba a proto všechny do pece a vyrobit pro děcka ztoho hřiště, protože ty hřiště taky nebyla.
Nic vám nebrání investovat do hajzlpapíru, když youngtimerům zjevně nerozumíte.
Par aut doma mam vcetne jednoho cenneho youngtimera, ale za takovou komunistickou sr.cku bych nedal ani tu rulicku hajzlpapiru. Autum rozumim vic nez vy, navic si nepletu nostalgii s hodnotou.
Komunistická sra@ka seš ty mohlo mladej!
tak určitěěěě..:-D
Spise nez youngtimer kus nostalgie pro muzeum/sberatele nebo totalniho fandu. Velmi velmi omezeny okruh potencialnich kupcu (do budoucna jeste mene).
hmmm, proto od 2014 letěly cenou nahoru o 60% každý rok. Před rokem jsem za duo T603(1968) + T613/2(1977), obě nezbastlené v dobrém stavu s patinou a bez koroze dostal slušnou sumičku v "tvrdé" měně. ;-) A zájemců rozhodně nebylo málo.
Bez koroze ?? Tak a teď tu o Karkulce... Tatra a koroze, to jsou nerozlučné sestry....
Ano i ne. Je dost aut, které krátce po kopřivnické GO (= výměna karosérie za novou) šly ze služby a soukromníci je ošetřili Resistinem. Někdy až moc. Z jedné T613 jsem sundával párou 2cm vosku.... Pod tím byla jak nová.
To je dobře, to Vám přeji. Takhle jsme zase my s kamarádem "vytáhli" na světlo pár pěkných motocyklů.
To se prece nevylucuje s tim, co jsem napsal. Ja mam ve svem okoli hned nekolik podobne 'postizenych' petrolheadu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.