Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

38 komentářů

fejk
8. ledna • 21:05

Škoda těch fotek. Je jich tam asi 40 a reálně na nich jsou asi tři auta.

Radim
25. prosince • 9:40

Vypadá to na nezvládnutý pokus o renovaci formou kanibalizace jiných vraků stejného typu s nedostatečným počtem pracovních sil. Ostatně některé káry na fotkách vypadají jako opatřené základem a nakytované čekající na vrchní lak. Kdovíjak dlouho.
Pro ty veterány by bylo asi poctivější a víc by se zachránilo a asi i vydělalo, kdyby kusy ve slušném stavu majitel rozprodal soukromníkům nadšencům do veteránů anebo firmám, které se živí renovací a následným prodejem veteránů.
Staré renovované tatrovky, například 603 a 613 se údajně třeba v USA prodávají slušně.

MiM
27. března • 0:38

Sousedi musi byt happy :-D:-D, blazna se skladkou u baraku.

fejk
8. ledna • 21:07

Raději deset aut než jeden uštěkaný čokl.

Véna
28. října • 15:48

Pokud je má na svém pozemku a neuniká z nich olej, tak sousedům do toho nic nemusí bejt.

eLzyx
25. března • 13:30

být majitelem toho vrakoviště, nevím jestli by se mi líbil takový článek, kde se z něj dělá nějaký "popravčí Tater", a ještě se nepřímo zveřejňuje místo, kde se ty Tatry nachází. Předpokládal bych, že si tam někdo půjde uloupnout nějaký ten chybějící, či cenný díl.
Správný novinář by se majitele nejprve dotázal zda to smí publikovat a případně s ním udělal rozhovor, nebo se aspoň vyptal na důvod takové "sbírky".
Přitom mobil na majitele je poměrně snadno zjistitelný.

Herbert
28. března • 0:07

Asi tak. Pokud nejde o (blbě) "placenou reklamu". Ale spíš ta služba me2dí...

Tom
27. března • 14:43

A vy víte, že to neudělal, že to není domluvené? A proč nepřímo, v článku je přece napsáno autovrakoviště Žandov u České Lípy.

eLzyx
28. března • 5:20

tím nepřímo jsem měl na mysli, že tam není napsáno "Autovrakoviště Petr Vomáčka, Nádražní 5, Žandov" případně přímo GPS lokace.
Jinak článek nepůsobí zrovna "domluveným" dojmem, spíše jde o narychlo sepsaný "článek" jen na základě fotek, co kolují po netu.

XYZ
25. března • 9:00

Mě spíš zaráží, jak moc jsou ty tatrovky zrezivělé a to i relativně nové modely jako 613. Vedle toho stojí embéčko, které je daleko zachovalejší, možná ho někdo přelakoval, ale stejně takovou hromadu rzi bych očekával u něčeho z války a ne ze 70. let.

Daden
12. března • 14:08

Viděl si někdy passata 2008…?

Radim
25. prosince • 9:54

Osobní tatrovky měly zastaralou povrchovou úpravu. Pouze klasický fosfát na plech, na to klasické stříkání základem a ruční natírání základem nebo konzervačním voskem všelijakých koutů a dutin. Základování elektroforézou se podařilo dát až na posledních pár stovek kusů T 613 od nějak roku 1996. A to ještě nouzovým způsobem, kdy se kára rozdělila, opatřila forézou a potom zase svařila zpět. Papalášům to nevadilo, protože když nejezdili, měli v garáži šoféra, který to ručně odrezoval, natíral a pulíroval a když po pár letech a třeba miliónu km tatrovka zhnila, objednala se v Kopřivnici nová.
Ale jak po roce 1989 papaláši skončili a tatrovka by musela prorazit na západní trhy, byl to obrovský problém. Vedle jiných problémů, kvůli kterým osobní tatrovky na Západ neprorazily. Protože jak se nová tatrovka v zimě poprvé na sněhu osolila, rezavělo to dál, i když to stálo v garáži a za pár let bylo po káře.
Co se týká embéčka, to je auto v káře tak 5x jednodušší než třeba Tatra 613. To absolutně není problém částečně rozebrat, nakonzervovat a zase složit.

MiM
27. března • 0:39

Naprosto koreponduje s vyspelou technikou z dob sociku.

x12345678
25. března • 9:58

Tatry měly často nalítáno i půl milionu km. Embéčka čtvrtinu.

josephko
24. března • 16:26

Tie vraky na posledných cca 10 fotkách vyzerali celkom zachovalo... :-))

pacho
24. března • 21:53

treba čítať s pochopením, to sú zrenovované stroje v múzeu.

Petr
24. března • 15:16

Hovno pohřebiště.. Majitel je kupuje k renovaci.

x12345678
24. března • 15:20

Jak tak na ně koukám, tak z některých toho už moc nezrenovuje. Ale můžou posloužit jako zdroj dílů nebo základ pro výrobní nástroje.

Petr
25. března • 11:11

Tak samozřejmě že tam má auta i na díly. Rozhodně to ale není pohřebiště.. Ba naopak.

x12345678
24. března • 13:32

Krása. Pát tater mi prošlo rukama i garáží. Dvě tam jsou dodnes. V současné době bych považoval za lepší investici T613 verzi 1 nebo 2 (tzv. chromka), je jich málo, nic na ně není k sehnání a ceny nerenovovaných kusů jsou zatím pod půl milionem Kč. Tam je jasný potenciál.

petr r. (petrumr)
24. března • 15:09

To raději 813, ta 613 je prostě v některých očí komunistické auto. Něco mám najeto a na ten osmiválec se dají díly sehnat běžně i ve vojenských výprodejí třeba z elektrocenrály.

x12345678
24. března • 15:19

To si pletete osmiválec 2,5l z Tatry 603. těch je po elektrocentrálách opravdu dost plus jsou k mání díly z T805 a pár nadšenců na T603 toho poměrně dost buď vyrábí, nebo na zakázku vyrobí. Na šetsettřináctku se díly shání velice těžko. respektive skoro žádné nejsou. Zatímco na T603 seženete skoro vše.

petr r. (petrumr)
24. března • 16:08

Částečně, osobně jsem na vojně tahal elektrocentrálu 3,5L OHC. 2,5L ohv jsme měli taky, ale nepoužívala se, neudržela kmitočet, ale nehádám se a možná už výprodej železničního vojska skončil, tych 613 tam bylo asi 5 a náhradní dílů bylo dost, sklad byl v Pardubicích, tak někdo odtamtud by to mohl mět v garáži.

x12345678
24. března • 16:46

To mě zajímá. Protože vojenské elektrocentrály EC15 měly motor2,5l Tatra 603, EC30 motor Tatra 4,4l 924 a EC60 motor 11,8l Tatra 928. Že by v něčem byl motor 3,5l Tatra 613, to jsem zatím nikde nepobral.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
24. března • 20:23

a dále.....929 byla elektrocentrála na 815 s reverzní převodovkou.

Axel Toronto (xax41)
24. března • 14:58

Jasny potencial je momentalne v hajzlpapiru. Uz ted padaji na cene hodnotnejsi a vzacnejsi veci a auta, natoz takovehle bezcenne sr@cky.

kolkyno
24. března • 18:50

doba kedy hajzliak bude nad zlato nepride nikdy. mozno v casoch 3. svetovej vojny alebo globalnej pandemie eboly. zatial nepanikar, taka Tatra ma urcite zmysel.

petr r. (petrumr)
24. března • 20:10

hajzlák si pamatuji nebyl, prostě nebyl, ale 613 pro papaláše byly, to byla doba a proto všechny do pece a vyrobit pro děcka ztoho hřiště, protože ty hřiště taky nebyla.

x12345678
24. března • 15:22

Nic vám nebrání investovat do hajzlpapíru, když youngtimerům zjevně nerozumíte.

Axel Toronto (xax41)
25. března • 10:12

Par aut doma mam vcetne jednoho cenneho youngtimera, ale za takovou komunistickou sr.cku bych nedal ani tu rulicku hajzlpapiru. Autum rozumim vic nez vy, navic si nepletu nostalgii s hodnotou.

Daden
12. března • 14:05

Komunistická sra@ka seš ty mohlo mladej!

Nojono
25. března • 11:29

tak určitěěěě..:-D

bzzz
24. března • 17:58

Spise nez youngtimer kus nostalgie pro muzeum/sberatele nebo totalniho fandu. Velmi velmi omezeny okruh potencialnich kupcu (do budoucna jeste mene).

x12345678
24. března • 21:37

hmmm, proto od 2014 letěly cenou nahoru o 60% každý rok. Před rokem jsem za duo T603(1968) + T613/2(1977), obě nezbastlené v dobrém stavu s patinou a bez koroze dostal slušnou sumičku v "tvrdé" měně. ;-) A zájemců rozhodně nebylo málo.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lord Owl
24. března • 22:27

Bez koroze ?? Tak a teď tu o Karkulce... Tatra a koroze, to jsou nerozlučné sestry....

x12345678
25. března • 9:56

Ano i ne. Je dost aut, které krátce po kopřivnické GO (= výměna karosérie za novou) šly ze služby a soukromníci je ošetřili Resistinem. Někdy až moc. Z jedné T613 jsem sundával párou 2cm vosku.... Pod tím byla jak nová.

Herbert
27. března • 23:57

To je dobře, to Vám přeji. Takhle jsme zase my s kamarádem "vytáhli" na světlo pár pěkných motocyklů.

bzzz
24. března • 22:01

To se prece nevylucuje s tim, co jsem napsal. Ja mam ve svem okoli hned nekolik podobne 'postizenych' petrolheadu.

Doporučujeme

Články odjinud