Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

x12345678  |  24. 03. 2020 13:32

Krása. Pát tater mi prošlo rukama i garáží. Dvě tam jsou dodnes. V současné době bych považoval za lepší investici T613 verzi 1 nebo 2 (tzv. chromka), je jich málo, nic na ně není k sehnání a ceny nerenovovaných kusů jsou zatím pod půl milionem Kč. Tam je jasný potenciál.

Odpovědět  |   | 

Jasny potencial je momentalne v hajzlpapiru. Uz ted padaji na cene hodnotnejsi a vzacnejsi veci a auta, natoz takovehle bezcenne sr@cky.

Nadávat na inovace je důkaz toho, že na nové věci nemáte peníze

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  24. 03. 2020 15:22

Nic vám nebrání investovat do hajzlpapíru, když youngtimerům zjevně nerozumíte.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  24. 03. 2020 17:58

Spise nez youngtimer kus nostalgie pro muzeum/sberatele nebo totalniho fandu. Velmi velmi omezeny okruh potencialnich kupcu (do budoucna jeste mene).

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  24. 03. 2020 21:37

hmmm, proto od 2014 letěly cenou nahoru o 60% každý rok. Před rokem jsem za duo T603(1968) + T613/2(1977), obě nezbastlené v dobrém stavu s patinou a bez koroze dostal slušnou sumičku v "tvrdé" měně. A zájemců rozhodně nebylo málo.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  24. 03. 2020 22:01

To se prece nevylucuje s tim, co jsem napsal. Ja mam ve svem okoli hned nekolik podobne 'postizenych' petrolheadu.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  24. 03. 2020 22:27

Bez koroze ?? Tak a teď tu o Karkulce... Tatra a koroze, to jsou nerozlučné sestry....

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  25. 03. 2020 09:56

Ano i ne. Je dost aut, které krátce po kopřivnické GO (= výměna karosérie za novou) šly ze služby a soukromníci je ošetřili Resistinem. Někdy až moc. Z jedné T613 jsem sundával párou 2cm vosku.... Pod tím byla jak nová.

Odpovědět  |   | 
Herbert  |  27. 03. 2020 23:57

To je dobře, to Vám přeji. Takhle jsme zase my s kamarádem "vytáhli" na světlo pár pěkných motocyklů.

Odpovědět  |   | 

Par aut doma mam vcetne jednoho cenneho youngtimera, ale za takovou komunistickou sr.cku bych nedal ani tu rulicku hajzlpapiru. Autum rozumim vic nez vy, navic si nepletu nostalgii s hodnotou.

Nadávat na inovace je důkaz toho, že na nové věci nemáte peníze

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  25. 03. 2020 11:29

tak určitěěěě..

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  24. 03. 2020 18:50

doba kedy hajzliak bude nad zlato nepride nikdy. mozno v casoch 3. svetovej vojny alebo globalnej pandemie eboly. zatial nepanikar, taka Tatra ma urcite zmysel.

Odpovědět  |   | 

hajzlák si pamatuji nebyl, prostě nebyl, ale 613 pro papaláše byly, to byla doba a proto všechny do pece a vyrobit pro děcka ztoho hřiště, protože ty hřiště taky nebyla.

Odpovědět  |   | 

To raději 813, ta 613 je prostě v některých očí komunistické auto. Něco mám najeto a na ten osmiválec se dají díly sehnat běžně i ve vojenských výprodejí třeba z elektrocenrály.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  24. 03. 2020 15:19

To si pletete osmiválec 2,5l z Tatry 603. těch je po elektrocentrálách opravdu dost plus jsou k mání díly z T805 a pár nadšenců na T603 toho poměrně dost buď vyrábí, nebo na zakázku vyrobí. Na šetsettřináctku se díly shání velice těžko. respektive skoro žádné nejsou. Zatímco na T603 seženete skoro vše.

Odpovědět  |   | 

Částečně, osobně jsem na vojně tahal elektrocentrálu 3,5L OHC. 2,5L ohv jsme měli taky, ale nepoužívala se, neudržela kmitočet, ale nehádám se a možná už výprodej železničního vojska skončil, tych 613 tam bylo asi 5 a náhradní dílů bylo dost, sklad byl v Pardubicích, tak někdo odtamtud by to mohl mět v garáži.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  24. 03. 2020 16:46

To mě zajímá. Protože vojenské elektrocentrály EC15 měly motor2,5l Tatra 603, EC30 motor Tatra 4,4l 924 a EC60 motor 11,8l Tatra 928. Že by v něčem byl motor 3,5l Tatra 613, to jsem zatím nikde nepobral.

Odpovědět  |   | 

a dále.....929 byla elektrocentrála na 815 s reverzní převodovkou.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  24. 03. 2020 15:16

Hovno pohřebiště.. Majitel je kupuje k renovaci.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  24. 03. 2020 15:20

Jak tak na ně koukám, tak z některých toho už moc nezrenovuje. Ale můžou posloužit jako zdroj dílů nebo základ pro výrobní nástroje.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  25. 03. 2020 11:11

Tak samozřejmě že tam má auta i na díly. Rozhodně to ale není pohřebiště.. Ba naopak.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  24. 03. 2020 16:26

Tie vraky na posledných cca 10 fotkách vyzerali celkom zachovalo...

Odpovědět  |   | 
pacho  |  24. 03. 2020 21:53

treba čítať s pochopením, to sú zrenovované stroje v múzeu.

Odpovědět  |   | 
XYZ  |  25. 03. 2020 09:00

Mě spíš zaráží, jak moc jsou ty tatrovky zrezivělé a to i relativně nové modely jako 613. Vedle toho stojí embéčko, které je daleko zachovalejší, možná ho někdo přelakoval, ale stejně takovou hromadu rzi bych očekával u něčeho z války a ne ze 70. let.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  25. 03. 2020 09:58

Tatry měly často nalítáno i půl milionu km. Embéčka čtvrtinu.

Odpovědět  |   | 
MiM  |  27. 03. 2020 00:39

Naprosto koreponduje s vyspelou technikou z dob sociku.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  25. 03. 2020 13:30

být majitelem toho vrakoviště, nevím jestli by se mi líbil takový článek, kde se z něj dělá nějaký "popravčí Tater", a ještě se nepřímo zveřejňuje místo, kde se ty Tatry nachází. Předpokládal bych, že si tam někdo půjde uloupnout nějaký ten chybějící, či cenný díl.
Správný novinář by se majitele nejprve dotázal zda to smí publikovat a případně s ním udělal rozhovor, nebo se aspoň vyptal na důvod takové "sbírky".
Přitom mobil na majitele je poměrně snadno zjistitelný.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  27. 03. 2020 14:43

A vy víte, že to neudělal, že to není domluvené? A proč nepřímo, v článku je přece napsáno autovrakoviště Žandov u České Lípy.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  28. 03. 2020 05:20

tím nepřímo jsem měl na mysli, že tam není napsáno "Autovrakoviště Petr Vomáčka, Nádražní 5, Žandov" případně přímo GPS lokace.
Jinak článek nepůsobí zrovna "domluveným" dojmem, spíše jde o narychlo sepsaný "článek" jen na základě fotek, co kolují po netu.

Odpovědět  |   | 
Herbert  |  28. 03. 2020 00:07

Asi tak. Pokud nejde o (blbě) "placenou reklamu". Ale spíš ta služba me2dí...

Odpovědět  |   | 
MiM  |  27. 03. 2020 00:38

Sousedi musi byt happy , blazna se skladkou u baraku.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 127 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků

Nejčtenější články

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště voz…

Podobných míst byste našli spousty. Zrovna tady však odpočívá a záchranu (bez)nadějně očekává především hromada starých tatrovek.

26.  3.  2020 | | 31 N/A
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Oc…

Škoda si v rámci 125letého výročí připomíná klíčové osobnosti vzniku automobilky. V případě Ludvíka Kalmy však nelze kromě vyzdvižení jeho důležité role opomenout i jeho tragický odchod.

18.  3.  2020 | | 43 N/A
Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem měsíce. Nikdo mu ale nevěnoval pozornost

Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem m…

Při oficiálních prezentacích vozů je dobré všímat si detailů. Naposledy se to osvědčilo při premiéře Škody Octavia RS iV – poprvé jste totiž mohli vidět připravované elektrické SUV Enyaq iV.

6.  3.  2020 | | 41 N/A
Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě verze, zaútočí na Jeep i Land Rover

Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě ver…

Fordu utíkají na veřejnost fotky chystaného SUV a off-roadu rodiny Bronco. Potvrzují se tak informace o dvojici různě zaměřených modelů.

10.  3.  2020 | | 7 N/A
Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustrace ale naznačují stylovější design

Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustr…

Nové generace Dacie Sandero bychom se měli dočkat ještě letos a klasicky se tedy objevují neoficiální ilustrace, jak by mohl cenově dostupný hatchback vypadat.

26.  3.  2020 | | 13 N/A