Na Rallye Bohemia Dolák ze soutěže předčasně odstoupil

Předčasným odstoupením skončila účast příbramské posádky Milan Dolák – Jaroslav Palivec ve 28. ročníku Rallye Bohemia.
Na Rallye Bohemia Dolák ze soutěže předčasně odstoupil
Předčasným odstoupením skončila účast příbramské posádky Milan Dolák – Jaroslav Palivec ve 28. ročníku Rallye Bohemia. Dolák, startující s vozem Ford Focus WRC zlínského Jolly Clubu, při výjezdu z levotočivé zatáčky na sedmém měřeném testu pravým předním kolem narazil na skrytý kámen nebo betonový můstek. Vážné poškození pravé přední nápravy posádce neumožnilo v rallye dále pokračovat.

Milan Dolák: „Při výjezdu z levé zatáčky jsem se nechal vynést příliš vpravo do postranní trávy. Tam jsem pravým předním kolem narazil na nějaký velký kámen nebo kus železobetonu. Byla to pořádná rána a najednou bylo po všem.“

Předseda Jolly Clubu, Roman Vaškůj přiznal, že vůz se po tomto nárazu stal nepojízdným. „Milan to pustil více doprava, kde ho to vyneslo až na trávu. Tam došlo k nárazu a k utržení pravého předního kola. Poškození bylo podobně jako na nedávno skončené Acropolis rallye v Řecku, i když nyní to bylo mnohem horší. Nejenže byl utržený závěs kola, navíc se zlomil přední nosný kříž, poloosa, rameno a spojovací tyč. Na místě se s tím nedalo vůbec nic dělat a další pokračování v soutěži bez servisu nepřicházelo v úvahu,“ komentoval situaci Vaškůj.

Potom, co pro nekázeň diváků na trati úvodní erzety pořadatelé první vložku zrušili, se začalo závodit. Podle předpokladů si Dolák během první etapy na Focus WRC zpočátku stále zvykal. Defekt levé přední pneumatiky po škrtnutí o pěticentimetrový obrubník na sedmém kilometru třetí rychlostní zkoušky pro Doláka s Palivcem znamenalo více než 50ti sekundové zpoždění. V servisu po třetí erzetě mechanici týmu vše v časovém limitu opravili a Dolák se mohl vydat na další sekci.

Následující měřené úseky pak stabilně zajížděl kolem šestého a osmého místa. „Stále to není ono. Vůz funguje bezvadně. Já se však necítím v dobré pohodě. Neustále hledám to správné nastavení podvozku i své optimální tempo tak, abych jel v pohodě. Věřím, že po několika dalších vložkách to bude dobré,“ Dolák hodnotil své vystoupení v servisní zóně po šestém testu.

V polovině první etapy pak mechanici Dolákovi přitvrdili podvozek. „Vůz se zdál být příliš měkký, a tak výměna tlumičů a pérování s tvrdším nastavením byla zcela logickým krokem,“ řekl Vaškůj.

Během několika dalších dnů Vaškůj potvrdí program Jolly Club WRC Teamu na celé léto a zbývající část sezóny 2001.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků