Na Rallye Bohemia Dolák ze soutěže předčasně odstoupil

Předčasným odstoupením skončila účast příbramské posádky Milan Dolák – Jaroslav Palivec ve 28. ročníku Rallye Bohemia.
Na Rallye Bohemia Dolák ze soutěže předčasně odstoupil
Předčasným odstoupením skončila účast příbramské posádky Milan Dolák – Jaroslav Palivec ve 28. ročníku Rallye Bohemia. Dolák, startující s vozem Ford Focus WRC zlínského Jolly Clubu, při výjezdu z levotočivé zatáčky na sedmém měřeném testu pravým předním kolem narazil na skrytý kámen nebo betonový můstek. Vážné poškození pravé přední nápravy posádce neumožnilo v rallye dále pokračovat.

Milan Dolák: „Při výjezdu z levé zatáčky jsem se nechal vynést příliš vpravo do postranní trávy. Tam jsem pravým předním kolem narazil na nějaký velký kámen nebo kus železobetonu. Byla to pořádná rána a najednou bylo po všem.“

Předseda Jolly Clubu, Roman Vaškůj přiznal, že vůz se po tomto nárazu stal nepojízdným. „Milan to pustil více doprava, kde ho to vyneslo až na trávu. Tam došlo k nárazu a k utržení pravého předního kola. Poškození bylo podobně jako na nedávno skončené Acropolis rallye v Řecku, i když nyní to bylo mnohem horší. Nejenže byl utržený závěs kola, navíc se zlomil přední nosný kříž, poloosa, rameno a spojovací tyč. Na místě se s tím nedalo vůbec nic dělat a další pokračování v soutěži bez servisu nepřicházelo v úvahu,“ komentoval situaci Vaškůj.

Potom, co pro nekázeň diváků na trati úvodní erzety pořadatelé první vložku zrušili, se začalo závodit. Podle předpokladů si Dolák během první etapy na Focus WRC zpočátku stále zvykal. Defekt levé přední pneumatiky po škrtnutí o pěticentimetrový obrubník na sedmém kilometru třetí rychlostní zkoušky pro Doláka s Palivcem znamenalo více než 50ti sekundové zpoždění. V servisu po třetí erzetě mechanici týmu vše v časovém limitu opravili a Dolák se mohl vydat na další sekci.

Následující měřené úseky pak stabilně zajížděl kolem šestého a osmého místa. „Stále to není ono. Vůz funguje bezvadně. Já se však necítím v dobré pohodě. Neustále hledám to správné nastavení podvozku i své optimální tempo tak, abych jel v pohodě. Věřím, že po několika dalších vložkách to bude dobré,“ Dolák hodnotil své vystoupení v servisní zóně po šestém testu.

V polovině první etapy pak mechanici Dolákovi přitvrdili podvozek. „Vůz se zdál být příliš měkký, a tak výměna tlumičů a pérování s tvrdším nastavením byla zcela logickým krokem,“ řekl Vaškůj.

Během několika dalších dnů Vaškůj potvrdí program Jolly Club WRC Teamu na celé léto a zbývající část sezóny 2001.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků