Na prvním místě bezpečí dětí

Dětské zádržné systémy, nebo chcete-li autosedačky, je dle zákona o provozu na pozemních komunikacích povinné používat.
Na prvním místě bezpečí dětí
Sedačku musí mít dítě, které ještě nedosáhlo věku 12ti let a v případě, že tohoto věku dosáhlo, ale nevyrostlo více jak 150 cm, musí sedačku používat i nadále. Pokud zůstane pod touto výškovou hranicí, tak až do 18ti let.

Na trhu je sedaček velký výběr. Rozdíly mezi nimi spočívají především v pohodlí přepravovaných dětí, v řemeslném provedení a v ceně. Hlavně supermarkety se předhánějí v cenově lukrativních nabídkách. Je ovšem nutné dát si velký pozor na to, aby sedačka měla homologaci EU, což znamená, že na ní nesmí chybět písmena E s číslem a číslo atestu 8SD. Jinak by částka vydaná za takovou sedačku, i když by byla jakkoli zajímavá, byla jen vyhozenými penězi.

Nejideálnějším řešením je zakoupit autosedačku přímo tam, kde jste koupili svůj vůz, pokud to samozřejmě nebyl autobazar, ale oficiální prodejce. Tam by vám měli prodat sedačku přímo určenou pro typ vašeho vozu, předvést její uchycení (některé vozy mají dokonce speciální držáky pro uchycení již z výroby zabudovány) a samozřejmostí by měla být její homolagace dle našich předpisů. Při tomto nákupu je ale nutné počítat s poměrně vyšší cenou. Pro většinu motoristů je řešením nákupu autosedačky specializovaná prodejna s autopříslušenstvím. Většinou se zákazníkovi dostane veškerého prodejního servisu, předvedení a odborné rady. Specializovaní prodejci mají také široký výběr, takže si každý může vybrat nejen dle svého vkusu, ale především dle svých finančních možností. Podotýkám ale, že ušetřená tisícovka na úkor kvality, nebo pohodlí dítěte se může krutě nevyplatit. S tím je spojená i homologace sedačky a její atest, který je důkazem jejího schválení Ministerstvem dopravy a spojů ČR. Bohužel se ještě vyskytují případy, kdy i u specializovaného prodejce autopříslušenství lze zakoupit sedačku bez tohoto atestu.

Pro nižší cenu sedačky lze zvolit nákup v některém supermarketu. Zde by neměl být problém s tím, že by jste mohli zakoupit sedačku nehomologovanou. Prodejní servis, předvedení, případně odborné rady při tomto nákupu ale nečekejte.

Nákup autosedačky někde v na tržišti, ve stánku nebo v zahraničí určitě nelze doporučit. Tam se do nižší ceny prolínají všechna výše uvedená nebezpečí špatného nákupu.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků