Na prvním místě bezpečí dětí

Dětské zádržné systémy, nebo chcete-li autosedačky, je dle zákona o provozu na pozemních komunikacích povinné používat.
Na prvním místě bezpečí dětí
Sedačku musí mít dítě, které ještě nedosáhlo věku 12ti let a v případě, že tohoto věku dosáhlo, ale nevyrostlo více jak 150 cm, musí sedačku používat i nadále. Pokud zůstane pod touto výškovou hranicí, tak až do 18ti let.

Na trhu je sedaček velký výběr. Rozdíly mezi nimi spočívají především v pohodlí přepravovaných dětí, v řemeslném provedení a v ceně. Hlavně supermarkety se předhánějí v cenově lukrativních nabídkách. Je ovšem nutné dát si velký pozor na to, aby sedačka měla homologaci EU, což znamená, že na ní nesmí chybět písmena E s číslem a číslo atestu 8SD. Jinak by částka vydaná za takovou sedačku, i když by byla jakkoli zajímavá, byla jen vyhozenými penězi.

Nejideálnějším řešením je zakoupit autosedačku přímo tam, kde jste koupili svůj vůz, pokud to samozřejmě nebyl autobazar, ale oficiální prodejce. Tam by vám měli prodat sedačku přímo určenou pro typ vašeho vozu, předvést její uchycení (některé vozy mají dokonce speciální držáky pro uchycení již z výroby zabudovány) a samozřejmostí by měla být její homolagace dle našich předpisů. Při tomto nákupu je ale nutné počítat s poměrně vyšší cenou. Pro většinu motoristů je řešením nákupu autosedačky specializovaná prodejna s autopříslušenstvím. Většinou se zákazníkovi dostane veškerého prodejního servisu, předvedení a odborné rady. Specializovaní prodejci mají také široký výběr, takže si každý může vybrat nejen dle svého vkusu, ale především dle svých finančních možností. Podotýkám ale, že ušetřená tisícovka na úkor kvality, nebo pohodlí dítěte se může krutě nevyplatit. S tím je spojená i homologace sedačky a její atest, který je důkazem jejího schválení Ministerstvem dopravy a spojů ČR. Bohužel se ještě vyskytují případy, kdy i u specializovaného prodejce autopříslušenství lze zakoupit sedačku bez tohoto atestu.

Pro nižší cenu sedačky lze zvolit nákup v některém supermarketu. Zde by neměl být problém s tím, že by jste mohli zakoupit sedačku nehomologovanou. Prodejní servis, předvedení, případně odborné rady při tomto nákupu ale nečekejte.

Nákup autosedačky někde v na tržišti, ve stánku nebo v zahraničí určitě nelze doporučit. Tam se do nižší ceny prolínají všechna výše uvedená nebezpečí špatného nákupu.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků