Na první pohled obyčejné Volvo XC90. Vlivným lidem se ale bude zamlouvat

Další generace pancéřových vozidel Volvo je oficiálně tady. Hlavní hrdina stojí balík, na ostatních můžete ušetřit.

Převážení státníků, filmových hvězd či jiných vlivných lidí občas vyžaduje stoprocentní ochranu. Z toho důvodu se ve flotilách často sahá i po pancéřovaných vozech. Pokud si pod tímto pojmem vybavíte Cadillac nebo Mercedes, věřte, že švédské Volvo má v tomto odvětví také svou historii.

Autonomní tahač Volvo v akci. Takto si Švédi představují budoucnost nákladní dopravy

Autonomní tahač Volvo v akci. Takto si Švédi představují budoucnost nákladní dopravy

Nyní představilo nejnovější verzi svého pancéřového vozu, XC90 Armoured. Vůz plní nejpřísnější bezpečnostní normy VR8 pro danou kategorii. Lze s ním tedy převážet osoby té nejvyšší priority. Právě na tento údaj koukají bezpečnostní agentury při nákupu nejvíce.

Vůz je v nejvyšší výbavě Inscription a má 10milimetrové pancéřování. Okna pak mohou mít tloušťku až pět centimetrů. To vše samozřejmě přidá hmotnost, konkrétně 1400 kilogramů. S tím vším a ještě něčím navíc tak XC90 Armoured váží bezmála čtyři a půl tuny.

Volvo XC90 má po modernizaci. Dostalo 6 sedadel a řízené dobíjení

Volvo XC90 má po modernizaci. Dostalo 6 sedadel a řízené dobíjení

To se pak jeden nemůže divit, že je pod kapotou nejsilnější zážehová motorizace T6 AWD s výkonem 228 kW (310 koní). Technici pak museli samozřejmě sáhnout i po silnějších brzdách a doladit podvozek, aby se chování co nejvíce podobalo sériovému vozu. 

Vůz má i několik technických libůstek, jako například protipožární systém schovaný v motorovém prostoru nebo tajný poklop, který umožní posádce vylézt z kabiny přes zavazadlový prostor. XC90 Armoured vyjde v přepočtu na 12.780.000 Kč a první kousky k zákazníkům dorazí již na konci letošního roku. 

Volvo opět zvyšuje bezpečnostní standardy. Vozy si teď budou povídat

Volvo opět zvyšuje bezpečnostní standardy. Vozy si teď budou povídat

Volvo však nabízí i jednodušší verze těchto ochranných prostředků, jejichž předlohou se stalo jak SUV XC90, tak i menší XC60. Oba modely s motorem T6 AWD a oba ve výbavě Inscription. Půjde o jakousi chudší verzi, která nenabídne takovou ochranu, ale za to si za ně oproti obyčejným verzím připlatíte jen zhruba milion korun. Jsou však stále ve vývoji a objeví se až v polovině příštího roku.

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

13.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 12 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků