Na první pohled obyčejné Volvo XC90. Vlivným lidem se ale bude zamlouvat

Další generace pancéřových vozidel Volvo je oficiálně tady. Hlavní hrdina stojí balík, na ostatních můžete ušetřit.

Převážení státníků, filmových hvězd či jiných vlivných lidí občas vyžaduje stoprocentní ochranu. Z toho důvodu se ve flotilách často sahá i po pancéřovaných vozech. Pokud si pod tímto pojmem vybavíte Cadillac nebo Mercedes, věřte, že švédské Volvo má v tomto odvětví také svou historii.

Autonomní tahač Volvo v akci. Takto si Švédi představují budoucnost nákladní dopravy

Autonomní tahač Volvo v akci. Takto si Švédi představují budoucnost nákladní dopravy

Nyní představilo nejnovější verzi svého pancéřového vozu, XC90 Armoured. Vůz plní nejpřísnější bezpečnostní normy VR8 pro danou kategorii. Lze s ním tedy převážet osoby té nejvyšší priority. Právě na tento údaj koukají bezpečnostní agentury při nákupu nejvíce.

Vůz je v nejvyšší výbavě Inscription a má 10milimetrové pancéřování. Okna pak mohou mít tloušťku až pět centimetrů. To vše samozřejmě přidá hmotnost, konkrétně 1400 kilogramů. S tím vším a ještě něčím navíc tak XC90 Armoured váží bezmála čtyři a půl tuny.

Volvo XC90 má po modernizaci. Dostalo 6 sedadel a řízené dobíjení

Volvo XC90 má po modernizaci. Dostalo 6 sedadel a řízené dobíjení

To se pak jeden nemůže divit, že je pod kapotou nejsilnější zážehová motorizace T6 AWD s výkonem 228 kW (310 koní). Technici pak museli samozřejmě sáhnout i po silnějších brzdách a doladit podvozek, aby se chování co nejvíce podobalo sériovému vozu. 

Vůz má i několik technických libůstek, jako například protipožární systém schovaný v motorovém prostoru nebo tajný poklop, který umožní posádce vylézt z kabiny přes zavazadlový prostor. XC90 Armoured vyjde v přepočtu na 12.780.000 Kč a první kousky k zákazníkům dorazí již na konci letošního roku. 

Volvo opět zvyšuje bezpečnostní standardy. Vozy si teď budou povídat

Volvo opět zvyšuje bezpečnostní standardy. Vozy si teď budou povídat

Volvo však nabízí i jednodušší verze těchto ochranných prostředků, jejichž předlohou se stalo jak SUV XC90, tak i menší XC60. Oba modely s motorem T6 AWD a oba ve výbavě Inscription. Půjde o jakousi chudší verzi, která nenabídne takovou ochranu, ale za to si za ně oproti obyčejným verzím připlatíte jen zhruba milion korun. Jsou však stále ve vývoji a objeví se až v polovině příštího roku.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 4 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků