Na první pohled bezcenné Škodovky dnes platí za rarity. Luxusní Fabia a levná Octavia mají unikátní motory

Názory k článku

Dave  |  26. 02. 2022 10:46

Ta Fabia by mohla byt i ve vyssi vybave. Chybi napr. zadni elektricke okna nebo vyhrivani sedadel.

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Hm  |  26. 02. 2022 11:04

Takže automobilka otvorené priznala, že platiaciczakaznici sucpokusnymi králikmi.

Super info, dik

 |   |  Odpovědět
smějící se bestie 2  |  26. 02. 2022 11:34

Jedničková Octavie s naftovým motorem/100koní, se povedla.
Každá další inovace jakýmkoliv směrem, byla nakonec k horšímu.

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zdenek  |  26. 02. 2022 12:17

To je vtipne, pamatuji dobove recenze, ze ten motor v tech a autech neni nic moc, vykon na takovy objem slaby, tezke na predek atd. Doporuceni vetsiny recenzentu bylo tuhle motorizaci nekupovat. Staci par let a vse je zapomenuto a najednou je to super volba :).

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
WRC Fabia R2 Twincharger  |  26. 02. 2022 12:25

Jó, tak já naprosto chápu plné Fabiální palby..mínusoví milánkové. Děkujem redakce! Zajímavé unikáty a pěkné sobotní čteníčko. Nu což, taky si připadám příjemně zvláštně.. vyloženě super-pilotsky když prostě pokaždé i pánové na příjmu v STK při zdlouhavém a nevěřícném pohledu do techničáku žourají očiska ..že se ve své praxi nikdy nesetkali s tak legitimní nabušeninou v tomto typu škodováckého kabátu.

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Vaclav  |  26. 02. 2022 14:26

Škoda že nemohu pridat foto. Fabie se nechá najít v mnoha provedení. Ta má je v černé kůži a tmavý interier plus klima a všechna okna v elektrice. Bylo i lepší autoradio skoda bis. Ale prestalo jit. V podobné verzi jsem videl taky felicii 1.9d.

 |   |  Odpovědět
Michal  |  26. 02. 2022 14:48

Autor je podle mě trochu mimo. Popisovat tyhle auta, jako nějaký sběratelský kousky a rarity je dost za hranou. Ani jedno to auto nebylo vůbec ideální. Ať již vezmeme slabounkou Octavii, které ujel každý favorit a jízda v ní byla spíše utrpení. A nebo dvoulitrovou Fabii. Tam už to dává větší smysl, ale i přes to byl zastaralý těžký dvoulitrový celolitinový motor až příliš těžký. Odspodu možná táhnul, ale ve vyšších otáčkách se trápil a to nemluvím o spotřebě, která byla v poměru k výkonu a dynamice hodně vysoká. V republice se jich sice prodalo jen 510, jak uvádí autor, ale na jiných trzích, hlavně v Německu, se jich prodalo dost. Celkem asi deset tisíc. Osobně bych se díval na jiná auta té doby od koncernu. Ať již na Audi A3, potažmo A4 nebo případně i nějaký ten Golf.

 |   |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Ondřej  |  26. 02. 2022 16:15

No ale krasavice to vážně nejsou

 |   |  Odpovědět
Jig  |  26. 02. 2022 17:34

Na první pohled bezcenné Škodovky... jsou bezcenné i na druhý pohled.

 |   |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Thomas  |  26. 02. 2022 21:39

jednooký králem mezi slepými nic jiného k těmto dvěma tragickým motorům nejde napsat...

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jeffi  |  27. 02. 2022 00:04

Tuhle mě stavěli policajti a prej že se jim zbláznil systém opravdu máte fábii za 700 ano opravdu mám fabku za takové nekřesťanské prachy dovoz z německa plná palba včetně nadstandartu všude jenom čumějí a vyptávají se kde jsem to ukradl.

 |   |  Odpovědět
Praktické auto  |  27. 02. 2022 07:01

Za pár let to možná nebudou sběratelské kousky ale praktická přepravovala jako každé auto co přežije až budou ostatní nedostupná. Nebo až si každý bude držet k nejlevnějšímu malému Ev ještě starý spalovaky takovy mix Kuby a sci-fi:). Vždy slyším že auta SOU levná protože roste cena ale i platy. Ano platy rostly, ale taky životní náklady, jde o to kolik lidem po zaplacení bydleni energii jídla atd. Na auto zbyde a to teprve poměrové posuzovat. Teď si auto i ojeté mohlo dovolit více lidí, to bude končit a bude se tedy snižovat životní úroveň i mobilita, i hospodářský růst. Prostě jsme to uspechali.

 |   |  Odpovědět
Fabia 1.4  |  27. 02. 2022 22:45

Mam Fabii combi, 1,4 MPI. Rok výroby 2001 dnes najeto poctivých necelých 95 tis. Dnes jsem s ní jel jel z Prahy do Českých Budějovic po dálnici 160 km/h a po okreskách 120 km/h. Jediné co bych vytknul je vyšší hlučnost, škoda že nemá 6 rychlostní stupeň jinak by to auto nemělo chybu. Auto je prostorné a spotřeba srovnatelná s dnešními supermoderními auty.

 |   |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Q  |  28. 02. 2022 11:14

Fabia Combi 2.0 MPI Elegance mi odsloužila skoro 200 tkm. Motoricky 1*. Na poměr dynamiky, okamžité odezvy na sešlápnutí pedálu v nízkých otáčkách, nákladů na palivo (LPG) a spolehlivosti budu vždy vzpomínat.
Taky budu vzpomínat na spoustu drobností typu odhlučňovací kobercovina v zadních podbězích u výbavy Elegance. Po přesednutí do o dvě generace novějšího auta o třídu výše jsem si při jízdě za deště myslel, že někde nedovírají dveře. Až po několika jízdách mě napadlo podívat se do podběhů, jestli tam náhodou nechtěli ušetřit nějaké eurocenty. A ušetřili
Dovolím si nesouhlasit s tvrzením ve fotogalerii: "Na rozdíl od felicie získala fabia pohodlná křesla s výraznou boční oporou těla, opatřená odkládacími kapsami a výškovým nastavením."
Sedačky byly asi to jediné, co mi na autě opravdu vadilo. Na mou postavu byly příliš malé a nepodepíraly bedra, takže po delších jízdách jsem vlézal z auta totálně rozlámaný. Boční opora těla minimální, v zatáčkách se člověk udržel na sedačce jen tím, že pevně držel oběma rukama volant. Bohužel málokterý první majitel připlatil za sportovní paket se sedačkami z Fabie RS, takže i většina dvoulitrů má ty základní sedačky.

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat reakce: Zasílat reakce Můj názor