Na prodej je speciál, který drží několik rychlostních rekordů. Nestojí moc

Low Sodium Roadster. Že vám tenhle název nic neříká? Tak to jste přišli o poznání skutečně unikátního kousku.

Většina z vás zřejmě o tomto kousku nic netuší. Příběh stříbrného "šípu" s označením Low Sodium Roadster je ale hodně zajímavý. O jeho výstavbu se postarala společnost Vintage Hammer Garage. Od roku 2005 každoročně závodil se snahou zaznamenat co nejvyšší rychlost.

Snaha rozhodně nebyla marná. Mezi lety 2005 a 2017 se vůz postaral o celkem 20 pozemních rychlostních rekordů v Bonneville a na vyschlé řece El Mirage. Šest z těchto rekordů dokonce ještě i dnes nebylo překonáno. Nejvyšší zaznamenanou rychlostí byla hodnota 397 km/h. 

Toto je nejrychlejší traktor na světě. Rekord zlomil někdo, koho dobře znáte

Toto je nejrychlejší traktor na světě. Rekord zlomil někdo, koho dobře znáte

Momentálně je unikátní kousek k mání na portálu Bring a Trailer, bohužel bez motoru a převodovky. O pohon se ale staral uprostřed umístěný motor schovaný pod modifikovanou ocelovou karoserií Ford z roku 1927. Tělo tvoří převážně ručně tvarované hliníkové panely. 

Uvnitř najdete velice jednoduchou palubní desku, na které je jen několik ukazatelů jako například otáčkoměr či ukazatel teploty. Ve výbavě nechybí ani padák, který se staral o brzdění pří rekordních pokusech. V době vydání článku byla cena vozu pouhých 8000 dolarů, tedy v přepočtu asi 170.000 korun. Pozor, aukce končí již zítra!

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků