Nový domov hledá první vyrobený Ford GT MK II v extrémní okruhové sérii limitované na 45 kusů. Je lepší než tovární závoďák.
Ať už jste sběratel nebo vášnivý řidič, aukční síň RM Sotheby's nabízí okruhovou hračku splňující kritéria obou typů zákazníků. Příští týden v pátek odstartuje dražba prvního vyrobeného speciálu Fordu GT MK II s číslem podvozku 001. Názvem odkazuje na legendu z roku 1966, ale jinak je to zcela moderní závodní stroj. Možná ještě o kus lepší.
Při vývoji okruhové verze dal dohromady Ford Performance spolu s Multimaticem veškeré zkušenosti získané v motorsportu a využil je pro posunutí vozu na hranici možného. Žádná pravidla, žádné předpisy, cílem bylo dostat ze špičkové techniky co nejvíce.
Dobrým příkladem je vidlicový šestiválec EcoBoost o objemu 3,5 litru naladěný na 700 koní. To je o 53 více, než má silniční verze a závodní model převyšuje dokonce o 200 koní. Pro lepší chlazení využívá speciál přídavné střešní sání a systém rozprašování vody. Skříň sedmistupňové dvouspojkové převodovky Getrag 7DCL750 zůstala, ale vnitřnosti jsou rozsáhle upravené. Všechna tato síla jde pouze na zadní kola. Vůz obouvá 19palcová černá kola speciálně vyvinutá pro tento model.
Karoserie obléká kompletní bodykit přidávající řadu aerodynamických prvků. Jim, kromě různých křidélek a průduchů, vévodí obří zadní dvojité křídlo s pevným stojanem nahrazující původní aktivní díl. Ford říká, že vyvíjí o 400 procent větší přítlak a v zatáčkách pomáhá dosáhnout přilnavosti až na 2g. Asi si dovedete představit, kolik práce mají pneumatiky obuté na černá 19palcová kola. A co všechno musí snášet karbon-keramické brzdy Brembo před nájezdem do zatáčky. Možná proto mají kotouče průměry 393 mm vpředu a 358 mm vzadu.
Už tak jednoduchý interiér závodní verze očesala na nezbytné minimum. Prakticky veškeré ovladače se přesunuly na hranatý volant. Pár spínačů zůstalo na centrálním panelu s informačním displejem. Jízdní data se zobrazují na digitálním přístrojovém štítu. Výhodou je, že můžete vzít na projížďku spolujezdce, protože tu je příplatkové sedadlo spolujezdce. Skořepiny, šestibodové pásy, ochranná klec i hasicí systém mají samozřejmě homologaci FIA.
Speciální Ford GT Mk II se poprvé ukázal na Festivalu rychlosti v Goodwoodu v roce 2019. Ve své době byl nejextrémnějším okruhovým vozem v historii Fordu a také nejdražším vozem obecně. Automobilka celkem ručně vyrobila jen 45 kusů. První majitel za něj zaplatil dle tehdejšího kurzu 27.515.000 korun. Vytouženého kousku se dočkal počátkem roku 2020. Vůz se účastnil řady motoristických akcí v Dubaji, Silverstonu, britském Northamptonshiru a Bahrajnu. Během té doby prošel velkým servisem s výměnou hnacího hřídele, homokinetických kloubů, revizí brzd a elektroinstalace baterie.
Celkem má najeto 710 kilometrů a je dodáván s celou řadou náhradních dílů. K vozu dostanete 12 obutých kol, náhradní hnací hřídel, čtveřici brzdových destiček pro přední a zadní nápravu, tři brzdové kotouče Surface Transform, sadu snímačů kol a mnoho dalších drobností. Před dodáním vám ještě majitel vymění výfuk za nový.
Očekává se, že cena bude prakticky shodná jako při pořízení v roce 2019 upravená pouze o inflaci.