Na prodej je nejrychlejší obytné auto světa. Interiér si můžete navrhnout sami a legálně může na silnice

Výhodou amerických vozů je, že i extrémní stavby jsou stále legální pro provoz na veřejných silnicích. Stejný případ je i tento obytný vůz držící rychlostní rekord. Navíc si ho můžete zařídit jak chcete.

Při cestování obytným autem musíte počítat s delším dojezdovým časem, protože jeho primární účel je poskytnout pohodlné zázemí, nikoliv výkon. Tento GMC LSR Motorhome z roku 1977 má priority přesně obráceně. Na prvním místě je rychlost, což dokazuje potvrzený rekord na solných pláních v Bonneville. A interiér? Ten si můžete navrhnout přesně podle svých představ.

Přezdívá se mu MoHo a původně vzniknul v rámci mediální kampaně šířící povědomí o závažném neurologickém onemocnění zvaném CMT. Objevil se na nespočtu akcí i na stránkách magazínů Autoweek, Popular Mechanics, Hot Rod Magazine a německého Auto Bildu. Vedle toho se může pochlubit titulem nejrychlejšího obytného auta kategorie A na světe s potvrzenou maximální rychlostí 194,7 km/h, kterou dosáhl na pláních v Bonneville.

Za tímto účelem byl kompletně přepracován. Jako první přišla na řadu razantní dieta, takže veškeré vnitřní vybavení je pryč a obložení tvoří jen hliníkové plechy. To dává možnost rozmanitého využíti od navrácení obytného zázemí, přes food truck až po reklamní showcar nebo party bus a barem. Jediná část, kde něco zůstalo je kabina s ochranným rámem, skořepinovými sedadly Twisted Stitch digitální přístrojovou deskou a obrazovkami bočních i zadních kamer.

Zatímco vzadu to zeje prázdnotou, pod podlahou je pěkně plno. Předně tu máme motor Chevrolet 502 Ram Jet Motor s přímým vstřikováním posílený NX Wet vstřikovacím systémem dusíku. Soustava je spojená s automatickou převodovkou TH425 posílající výkon 700 koní do zadního diferenciálu s omezenou svorností a převodem 3.07 pro maximální rychlost.

Výkon soustavy podporuje výfuk Magnaflow, závodní jednotka zapalování, vysokokapacitní sání K&N a závodní chladič CBR. Dostatečný přísun energie zajišťuje dvojice 12V baterií, zatímco palivo si vůz veze v nádrži o objemu 76 litrů. Pro bezpečné zastavení z maximální rychlosti najdeme na všech šesti kolech kotoučové brzdy a čtyři vystřelovací vzduchové pytle na zádi.

Díky instalaci vzduchového podvozku s výkonným kompresorem zvládá obytný vůz sprinty na dráze i komfortní cestování během přejíždění mezi městy. Tuhost podporují stabilizátory pro každou nápravu. Černě lakovaná kola Ultra Goliath obouvají pneumatiky Bridgestone vhodná do rychlosti 240 km/h.

Exteriér prošel celkovou aerodynamickou optimalizací zahrnující přední splitter, nástavce prahů a několik sad bočních ploutviček. Přední světla mají černé kryty, ale k vozu jsou hlavní svítilny Hella a původní blinkry. Bílý lak je nedávno dělaný.

Společnost Englewood z Denveru v Coloroadu prodává obytné auto na facebookovém portále Marketplace v přepočtu za 2.118.500 korun (asi 95.000 dolarů). Navzdory radikální transformaci je stále legálně použitelné na veřejných komunikacích, což je až neuvěřitelné.

Váš názor Další článek: Do Česka dorazilo jedno z nejbezpečnějších aut světa. Volvo EX90 nestojí zase tak moc a ujede až 600 km

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,