Na prodej je jeden ze 75 vyrobených speedsterů SLR Stirling Moss

Tenhle automobil je tak vzácný, že už si ho možná ani nevybavíte. Mercedes SLR Stirling Moss platí za jeden z nejdražších a nejexkluzivnějších automobilů bez střechy, přičemž se jedná o speciální edici už bez tak dost jedinečného Mercedesu SLR, kterým značka Mercedes vzdala hold legendárnímu britskému závodníkovi Stirlingu Mossovi a zároveň uctila jeden ze svých nejslavnějších sportovních vozů Mercedes 300 SLR z poloviny 50. let minulého století.

Této placky bez čelního skla vzniklo pouze 75 kusů, a abyste se vůbec mohli přihlásit do pořadníku, museli jste mít u Mercedesu veden velmi dobrý kádrový posudek – jednou z podmínek bylo vlastnictví klasického SLR.

Mercedes-Benz zvažuje dva supersporty včetně nástupce SLR

Mercedes-Benz zvažuje dva supersporty včetně nástupce SLR

Tento konkrétní kousek, který je na prodej v Mnichově, vznikl stejně jako jeho 74 sourozenců v roce 2009 a má najeto mrzkých 475 kilometrů. Automobil je vyveden ve stříbrné metalíze Crystal Laurit s černo-červeným koženým interiérem.

Cena prodávaného vozu není veřejná, je na vyžádání, ovšem jestliže v duchu přemýšlíte, kolik by to mohlo být, tak vězte, že nové stálo nějakých 22,5 milionu Kč. A cena dnes bude určitě několikanásobně vyšší, neb oni se jeden s větším nájezdem kilometrů prodal za trojnásobek původní ceny... 

Abychom vám osvěžili paměť, tak připomeneme, že SLR Stirling Moss je postaveno na základech vylepšené a výkonnější verze Mercedes SLR, jmenovitě na SLR 722, kterému pod přední kapotou burácel vidlicový osmiválec 5,5 litru s kompresorem a výkonem 650 koní a točivým momentem 820 Nm. Výkon hnací soustavy přenášela pětistupňová samočinná převodovka, která jako jediná v té doby byla schopna pojmout tak obrovský točivý moment.

Video: Mercedes třídy S sjel z výrobní linky sám. Za pár let prý takto dorazí k majiteli

Video: Mercedes třídy S sjel z výrobní linky sám. Za pár let prý takto dorazí k majiteli

Uříznutím střechy a rámu čelního okna se inženýrům z Mercedesu podařilo shodit téměř 200 kg, takže pohotovostní hmotnost vozu klesla na velmi slibných 1511 kg. Mercedes v době představení uváděl, že speedster SLR Stirling Moss zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a dech mu dojde až při 350 km/h… To jsou i dnes velmi působivé hodnoty.

Už jen to samo o sobě stačí k tomu, že SLR Stirling Moss vejde do historie jako jeden z nejúchvatnějších mercedesů všech dob. A vzhledem k tomu, kolik jich vzniklo, půjde také o jeden z nejcennějších.

Podívejte se na fotogalerii nabízeného skvostu:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Mercedes GLK 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 125 544 km
Cena: 350 000 Kč
Mercedes Viano 2,1
Rok výroby: 2006
Stav: 187 647 km
Cena: 290 000 Kč
Mercedes CLS 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 185 012 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 34 727 km
Cena: 470 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2012
Stav: 135 617 km
Cena: 780 000 Kč
Mercedes C 1,8
Rok výroby: 2007
Stav: 207 525 km
Cena: 150 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků