Na prodej je jeden ze 75 vyrobených speedsterů SLR Stirling Moss

Tenhle automobil je tak vzácný, že už si ho možná ani nevybavíte. Mercedes SLR Stirling Moss platí za jeden z nejdražších a nejexkluzivnějších automobilů bez střechy, přičemž se jedná o speciální edici už bez tak dost jedinečného Mercedesu SLR, kterým značka Mercedes vzdala hold legendárnímu britskému závodníkovi Stirlingu Mossovi a zároveň uctila jeden ze svých nejslavnějších sportovních vozů Mercedes 300 SLR z poloviny 50. let minulého století.

Této placky bez čelního skla vzniklo pouze 75 kusů, a abyste se vůbec mohli přihlásit do pořadníku, museli jste mít u Mercedesu veden velmi dobrý kádrový posudek – jednou z podmínek bylo vlastnictví klasického SLR.

Mercedes-Benz zvažuje dva supersporty včetně nástupce SLR

Mercedes-Benz zvažuje dva supersporty včetně nástupce SLR

Tento konkrétní kousek, který je na prodej v Mnichově, vznikl stejně jako jeho 74 sourozenců v roce 2009 a má najeto mrzkých 475 kilometrů. Automobil je vyveden ve stříbrné metalíze Crystal Laurit s černo-červeným koženým interiérem.

Cena prodávaného vozu není veřejná, je na vyžádání, ovšem jestliže v duchu přemýšlíte, kolik by to mohlo být, tak vězte, že nové stálo nějakých 22,5 milionu Kč. A cena dnes bude určitě několikanásobně vyšší, neb oni se jeden s větším nájezdem kilometrů prodal za trojnásobek původní ceny... 

Abychom vám osvěžili paměť, tak připomeneme, že SLR Stirling Moss je postaveno na základech vylepšené a výkonnější verze Mercedes SLR, jmenovitě na SLR 722, kterému pod přední kapotou burácel vidlicový osmiválec 5,5 litru s kompresorem a výkonem 650 koní a točivým momentem 820 Nm. Výkon hnací soustavy přenášela pětistupňová samočinná převodovka, která jako jediná v té doby byla schopna pojmout tak obrovský točivý moment.

Video: Mercedes třídy S sjel z výrobní linky sám. Za pár let prý takto dorazí k majiteli

Video: Mercedes třídy S sjel z výrobní linky sám. Za pár let prý takto dorazí k majiteli

Uříznutím střechy a rámu čelního okna se inženýrům z Mercedesu podařilo shodit téměř 200 kg, takže pohotovostní hmotnost vozu klesla na velmi slibných 1511 kg. Mercedes v době představení uváděl, že speedster SLR Stirling Moss zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a dech mu dojde až při 350 km/h… To jsou i dnes velmi působivé hodnoty.

Už jen to samo o sobě stačí k tomu, že SLR Stirling Moss vejde do historie jako jeden z nejúchvatnějších mercedesů všech dob. A vzhledem k tomu, kolik jich vzniklo, půjde také o jeden z nejcennějších.

Podívejte se na fotogalerii nabízeného skvostu:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků