Na prodej je jeden ze 75 vyrobených speedsterů SLR Stirling Moss

Tenhle automobil je tak vzácný, že už si ho možná ani nevybavíte. Mercedes SLR Stirling Moss platí za jeden z nejdražších a nejexkluzivnějších automobilů bez střechy, přičemž se jedná o speciální edici už bez tak dost jedinečného Mercedesu SLR, kterým značka Mercedes vzdala hold legendárnímu britskému závodníkovi Stirlingu Mossovi a zároveň uctila jeden ze svých nejslavnějších sportovních vozů Mercedes 300 SLR z poloviny 50. let minulého století.

Této placky bez čelního skla vzniklo pouze 75 kusů, a abyste se vůbec mohli přihlásit do pořadníku, museli jste mít u Mercedesu veden velmi dobrý kádrový posudek – jednou z podmínek bylo vlastnictví klasického SLR.

Mercedes-Benz zvažuje dva supersporty včetně nástupce SLR

Mercedes-Benz zvažuje dva supersporty včetně nástupce SLR

Tento konkrétní kousek, který je na prodej v Mnichově, vznikl stejně jako jeho 74 sourozenců v roce 2009 a má najeto mrzkých 475 kilometrů. Automobil je vyveden ve stříbrné metalíze Crystal Laurit s černo-červeným koženým interiérem.

Cena prodávaného vozu není veřejná, je na vyžádání, ovšem jestliže v duchu přemýšlíte, kolik by to mohlo být, tak vězte, že nové stálo nějakých 22,5 milionu Kč. A cena dnes bude určitě několikanásobně vyšší, neb oni se jeden s větším nájezdem kilometrů prodal za trojnásobek původní ceny... 

Abychom vám osvěžili paměť, tak připomeneme, že SLR Stirling Moss je postaveno na základech vylepšené a výkonnější verze Mercedes SLR, jmenovitě na SLR 722, kterému pod přední kapotou burácel vidlicový osmiválec 5,5 litru s kompresorem a výkonem 650 koní a točivým momentem 820 Nm. Výkon hnací soustavy přenášela pětistupňová samočinná převodovka, která jako jediná v té doby byla schopna pojmout tak obrovský točivý moment.

Video: Mercedes třídy S sjel z výrobní linky sám. Za pár let prý takto dorazí k majiteli

Video: Mercedes třídy S sjel z výrobní linky sám. Za pár let prý takto dorazí k majiteli

Uříznutím střechy a rámu čelního okna se inženýrům z Mercedesu podařilo shodit téměř 200 kg, takže pohotovostní hmotnost vozu klesla na velmi slibných 1511 kg. Mercedes v době představení uváděl, že speedster SLR Stirling Moss zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a dech mu dojde až při 350 km/h… To jsou i dnes velmi působivé hodnoty.

Už jen to samo o sobě stačí k tomu, že SLR Stirling Moss vejde do historie jako jeden z nejúchvatnějších mercedesů všech dob. A vzhledem k tomu, kolik jich vzniklo, půjde také o jeden z nejcennějších.

Podívejte se na fotogalerii nabízeného skvostu:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků