Na prodej je Ford Focus WRC z roku 2001, se kterým jezdil Carlos Sainz

Občas se objeví na prodej velmi zajímavý stroj. Kromě různých historických automobilů si můžete koupit třeba také závodní speciály, jak nedávno ukázala Škoda Fabia R5, kterou prodával samotný Nasser Al-Attiyah. Dnes tu máme kombinaci obojího. Starý závodní Ford Focus WRC z roku 2001, se kterým pro změnu jezdil Carlos Sainz.

Na prodej je Škoda Fabia R5, se kterou jezdil Nasser Al-Attiyah

Na prodej je Škoda Fabia R5, se kterou jezdil Nasser Al-Attiyah

Toto konkrétní auto bylo údajně postaveno pro sezónu 2001 a Carlos Sainz s ním například dojel druhý na Rallye Monte Carlo. Později s ním jezdil skotský závodník Euan Thorburn. Podle informací od prodejce automobil prošel minulý rok zásadní opravou, v rámci které byl kompletně renovován motor i převodovka a vůz kromě jiného dostal také nový lak. Od té doby najel tento závodní Focus zhruba 300 km.

Ford Focus WRC nabízí britská společnost Hippo Motor Group. Pokud máte zájem, budete potřebovat 89 890 liber, což je v přepočtu přibližně 3,1 milionu korun.

Nechcete si koupit vyprodané Porsche 911 R? Stojí o 15 milionů více

Nechcete si koupit vyprodané Porsche 911 R? Stojí o 15 milionů více

Závodní Focus WRC používal dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec vybavený přímým vstřikem paliva, sekvenční převodovkou a pohonem všech kol. Maximální výkon 224 kW (305 k) motor nabídl při 6500 ot./min a točivý moment vrcholil hodnotou 550 Nm. Hmotnost automobilu byla pouze 1230 kg. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků