Na prodej je Ford Focus WRC z roku 2001, se kterým jezdil Carlos Sainz

Občas se objeví na prodej velmi zajímavý stroj. Kromě různých historických automobilů si můžete koupit třeba také závodní speciály, jak nedávno ukázala Škoda Fabia R5, kterou prodával samotný Nasser Al-Attiyah. Dnes tu máme kombinaci obojího. Starý závodní Ford Focus WRC z roku 2001, se kterým pro změnu jezdil Carlos Sainz.

Na prodej je Škoda Fabia R5, se kterou jezdil Nasser Al-Attiyah

Na prodej je Škoda Fabia R5, se kterou jezdil Nasser Al-Attiyah

Toto konkrétní auto bylo údajně postaveno pro sezónu 2001 a Carlos Sainz s ním například dojel druhý na Rallye Monte Carlo. Později s ním jezdil skotský závodník Euan Thorburn. Podle informací od prodejce automobil prošel minulý rok zásadní opravou, v rámci které byl kompletně renovován motor i převodovka a vůz kromě jiného dostal také nový lak. Od té doby najel tento závodní Focus zhruba 300 km.

Ford Focus WRC nabízí britská společnost Hippo Motor Group. Pokud máte zájem, budete potřebovat 89 890 liber, což je v přepočtu přibližně 3,1 milionu korun.

Nechcete si koupit vyprodané Porsche 911 R? Stojí o 15 milionů více

Nechcete si koupit vyprodané Porsche 911 R? Stojí o 15 milionů více

Závodní Focus WRC používal dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec vybavený přímým vstřikem paliva, sekvenční převodovkou a pohonem všech kol. Maximální výkon 224 kW (305 k) motor nabídl při 6500 ot./min a točivý moment vrcholil hodnotou 550 Nm. Hmotnost automobilu byla pouze 1230 kg. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 67 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků