Na přihlášení auta v polopřevodu máte už jen jeden den. Co potom?

Pokud nebude ve středu 1. 7. 2015 vozidlo v polopřevodu řádně přihlášeno, registr vozidel ho automaticky vyřadí. Stát si od zrušení polopřevodů slibuje, že dojte k vyčištění registru od aut a motocyklů, které již fakticky neexistují a nejezdí.
Na přihlášení auta v polopřevodu máte už jen jeden den. Co potom?

Určitě si vzpomínáte, že stát zrušil k 1. 1. 2015 institut tzv. „polopřevodů“ – tedy stav, kdy bylo prodané auto (nebo motocykl, přívěsný vozík a podobně) odhlášené na nového majitele, ale ten si ho doposud nepřihlásil sám na sebe. Zrušení polopřevodů se nelíbí především autobazarům, ale na novou byrokratickou zátěž nadávají i někteří soukromí prodejci a kupující.

Stát ruší od ledna 2015 tzv. polopřevody aut. Co to pro nás znamená?

Stát ruší od ledna 2015 tzv. polopřevody aut. Co to pro nás znamená?

Majitelům aut v polopřevodu běží lhůta do 30. 6. 2015, což je už zítra. Pokud ani ve středu 1. 7. 2015 nebude vozidlo v polopřevodu řádně přihlášeno, nový registr vozidel ho automaticky vyřadí a už nikdy nepůjde přihlásit.

Jde to ještě zachránit?

Pokud nemáte převod dořešený a chybí vám například nějaké dokumenty, je nutné zajít na příslušný úřad a požádat alespoň o odklad přihlášení vozidla. Nutné je to udělat ale ještě do 1. 7. 2015. To se týká i například vozidel v dědickém řízení. Stačí dojít na příslušný úřad a nahlásit, že se cítíte být pravděpodobným dědicem. Uvede, že probíhá dědické řízení a na úřadě to bude dále dořešeno v rámci správního řízení.

Pozor na povinné ručení!

„Velmi důležitým faktem je, že k datu zániku vozidla ze zákona (č. 168/1999 Sb., § 12c) zanikne také povinné ručení. V praxi to nyní probíhá tak, že u vozidel v polopřevodu, u nichž je sjednáno povinné ručení, pojišťovna škodu v případě způsobené dopravní nehody proplácí. Po 1. 7. 2015 tomu tak nebude. Pojišťovna se dozví, že je vozidlo vyřazeno, a klientovi sdělí, že jeho pojištění zaniklo ke dni vyřazení. Vrátí mu nespotřebované pojistné, ale škodu za něj neuhradí – tato po viníkovi bude vymáhána. Vlastníci vozidel v polopřevodu tedy po 1. 7. už nebudou mít pojistnou ochranu, a to přestože budou dál platit povinné ručení. Pokud pak zaviní nehodu, budou ji muset reálně zaplatit,“ uvádí Ministerstvo dopravy.

Stát si od zrušení polopřevodů slibuje, že dojte k vyčištění registru vozidel od aut a motocyklů, které již fakticky neexistují a nejezdí. Změny se ale týkají i dočasně odhlášených aut se značkami v depozitu.

Víte, kolik platíte státu za to, že jezdíte autem? Možná vás to číslo vyděsí

Víte, kolik platíte státu za to, že jezdíte autem? Možná vás to číslo vyděsí

Pokud bylo k 1. 1. 2015 vozidlo v depozitu kratší dobu než 18 měsíců, vozidlo se k 31. 12. 2015 automaticky označí jako vyřazené z provozu, ale bude fakticky existovat, jenom bez značek a povinného ručení. Technicky se tak nic nemění, jenom terminologie.

Pokud je vozidlo v depozitu déle než 18 měsíců, musí vlastník do konce roku 2015 nahlásit, kde vozidlo stojí, teprve pak bude označeno jako vyřazené z provozu. Pokud tak neučiní, vozidlo automaticky k 1. 1. 2016 zanikne a už nepůjde nikdy přihlásit.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků