Na přihlášení auta v polopřevodu máte už jen jeden den. Co potom?

Pokud nebude ve středu 1. 7. 2015 vozidlo v polopřevodu řádně přihlášeno, registr vozidel ho automaticky vyřadí. Stát si od zrušení polopřevodů slibuje, že dojte k vyčištění registru od aut a motocyklů, které již fakticky neexistují a nejezdí.
Na přihlášení auta v polopřevodu máte už jen jeden den. Co potom?

Určitě si vzpomínáte, že stát zrušil k 1. 1. 2015 institut tzv. „polopřevodů“ – tedy stav, kdy bylo prodané auto (nebo motocykl, přívěsný vozík a podobně) odhlášené na nového majitele, ale ten si ho doposud nepřihlásil sám na sebe. Zrušení polopřevodů se nelíbí především autobazarům, ale na novou byrokratickou zátěž nadávají i někteří soukromí prodejci a kupující.

Stát ruší od ledna 2015 tzv. polopřevody aut. Co to pro nás znamená?

Stát ruší od ledna 2015 tzv. polopřevody aut. Co to pro nás znamená?

Majitelům aut v polopřevodu běží lhůta do 30. 6. 2015, což je už zítra. Pokud ani ve středu 1. 7. 2015 nebude vozidlo v polopřevodu řádně přihlášeno, nový registr vozidel ho automaticky vyřadí a už nikdy nepůjde přihlásit.

Jde to ještě zachránit?

Pokud nemáte převod dořešený a chybí vám například nějaké dokumenty, je nutné zajít na příslušný úřad a požádat alespoň o odklad přihlášení vozidla. Nutné je to udělat ale ještě do 1. 7. 2015. To se týká i například vozidel v dědickém řízení. Stačí dojít na příslušný úřad a nahlásit, že se cítíte být pravděpodobným dědicem. Uvede, že probíhá dědické řízení a na úřadě to bude dále dořešeno v rámci správního řízení.

Pozor na povinné ručení!

„Velmi důležitým faktem je, že k datu zániku vozidla ze zákona (č. 168/1999 Sb., § 12c) zanikne také povinné ručení. V praxi to nyní probíhá tak, že u vozidel v polopřevodu, u nichž je sjednáno povinné ručení, pojišťovna škodu v případě způsobené dopravní nehody proplácí. Po 1. 7. 2015 tomu tak nebude. Pojišťovna se dozví, že je vozidlo vyřazeno, a klientovi sdělí, že jeho pojištění zaniklo ke dni vyřazení. Vrátí mu nespotřebované pojistné, ale škodu za něj neuhradí – tato po viníkovi bude vymáhána. Vlastníci vozidel v polopřevodu tedy po 1. 7. už nebudou mít pojistnou ochranu, a to přestože budou dál platit povinné ručení. Pokud pak zaviní nehodu, budou ji muset reálně zaplatit,“ uvádí Ministerstvo dopravy.

Stát si od zrušení polopřevodů slibuje, že dojte k vyčištění registru vozidel od aut a motocyklů, které již fakticky neexistují a nejezdí. Změny se ale týkají i dočasně odhlášených aut se značkami v depozitu.

Víte, kolik platíte státu za to, že jezdíte autem? Možná vás to číslo vyděsí

Víte, kolik platíte státu za to, že jezdíte autem? Možná vás to číslo vyděsí

Pokud bylo k 1. 1. 2015 vozidlo v depozitu kratší dobu než 18 měsíců, vozidlo se k 31. 12. 2015 automaticky označí jako vyřazené z provozu, ale bude fakticky existovat, jenom bez značek a povinného ručení. Technicky se tak nic nemění, jenom terminologie.

Pokud je vozidlo v depozitu déle než 18 měsíců, musí vlastník do konce roku 2015 nahlásit, kde vozidlo stojí, teprve pak bude označeno jako vyřazené z provozu. Pokud tak neučiní, vozidlo automaticky k 1. 1. 2016 zanikne a už nepůjde nikdy přihlásit.

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 10 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků