Na pražském okruhu se kvůli hluku omezí rychlost až na 70 km/h

Na pražském okruhu se kvůli hluku omezí rychlost až na 70 km/h

Na Pražském okruhu se bude omezovat rychlost. Ve své tiskové zprávě to oznámilo ministerstvo dopravy, které přichystalo takzvaná kompenzační opatření kvůli negativním vlivům na životní prostředí. V praxi to znamená omezení rychlosti v úseku mezi D1 a Jesenicí kvůli hluku.

Silniční daň pro všechny se nechystá, ujistil ministr dopravy

Silniční daň pro všechny se nechystá, ujistil ministr dopravy

K překračování limitů hluku má docházet především u Dobřejovic, kde se už připravuje výstavba protihlukových opatření. Jak píše ministr dopravy ve své zprávě, už teď na tomto úseku byla snížena maximální povolená rychlost na 100 km/h, brzy se přidá další opatření, podle kterého budou moci kamiony jezdit maximálně 70 km/h. Všechna opatření vedoucí ke snížení hluku mají být hotová na Pražském okruhu do konce června příštího roku.

Riziková mapa ukazuje smysl měření rychlosti (nejen) na dálnicích

Riziková mapa ukazuje smysl měření rychlosti (nejen) na dálnicích

Stavbu má proplatit Evropská unie, jenže protože mezi procesem EIA (vyhodnocení vlivu stavby na životní prostředí) a samotnou realizací došlo k jistým změnám, je vliv na životní prostředí jiný, než měl být a tudíž by mohly nastat s proplacením peněz od EU problémy. Proto teď přichází ona kompenzační opatření.

„Řidiče prosím o trpělivost a dodržování maximální povolené rychlosti. Věřím, že snížení rychlosti okamžitě přispěje k dodržení hlukových limitů a s profinancováním této stavby nebude problém,“ píše ministr Ťok. 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků