Na pražské magistrále se jezdí 80 km/h. Původní omezení byl nesmysl

Na pražské magistrále se jezdí 80 km/h. Původní omezení byl nesmysl

V Praze se stala věc téměř nevídaná. Na magistrále od Jižní spojky po Pankrác byla dlouhou dobu rychlost omezena na 50 km/h, což samozřejmě také hlídaly v jednom směru ostré radary, do toho druhého se sem tam postavil nějaký ten vysloužilý policejní Passat. Aktuálně toto omezení zmizelo a řidiči zde mohou jezdit rychlostí 80 km/h.

Policie převzala tajná auta nakoupená z vašeho povinného ručení

Policie převzala tajná auta nakoupená z vašeho povinného ručení

Jen pro pořádek, jedná se o komunikaci, která má v každém směru tři jízdní pruhy, která je přehledná, absolutně rovná a kde nejsou žádné přechody pro chodce. Jezdit zde 50 km/h bylo vyloženě za trest. Podle oficiální tiskové zprávy pražského magistrátu mohlo dojít ke zrušení tohoto omezení díky tomu, že údajně pominul hlavní důvod, pro který bylo zavedeno - tedy hluk.

Úprava aut z Dieselgate v ČR povinná nebude, potvrdil Dan Ťok

Úprava aut z Dieselgate v ČR povinná nebude, potvrdil Dan Ťok

Nově tedy ve směru do centra platí na úseku od Jižní spojky po ulici Na strži, respektive ve směru z centra od ulice Vyskočilova po Jižní spojku, úprava pro silnice pro motorová vozidla v obci, která dovoluje maximální rychlost 80 km/h. Řidiči zvyklí na radary zde zcela automaticky ovšem stále jezdí ve všech třech pruzích 50 km/h.

Tento efekt docela dobře ukazuje, co přesně znamená ministrem dopravy hojně podporované úsekové měření rychlosti. Řidiči se na jízdu a své okolí příliš nesoustředí, jenom si hlídají tachometr, aby nepřišla nějaká ta pokuta. Otázkou je, zda tohle z pohledu bezpečnosti chceme.

Trestné body, o nichž řidič neví, prý neplatí. Nevěřte tomu, věc se má jinak

Trestné body, o nichž řidič neví, prý neplatí. Nevěřte tomu, věc se má jinak

Za pozornost stojí také vyjádření náměstka pražské primátorky Petra Dolínka, který doslova prohlásil, že do teď museli řidiči jezdit na magistrále nesmyslně pomalu a že se nakonec uleví i okolní zástavbě, protože by mělo dojít ke snížení objemu zplodin kvůli plynulejší dopravě. V budoucnu by se měly zkoumat také další úseky omezené padesátkou, kde se jezdí nesmyslně pomalu. Začít můžeme třeba od legendárního přechodu nedaleko pražského letiště, kde ovšem tamní radary generují nejvíce pokut z celé Prahy.

Další zajímavou otázkou tohoto kroku je skutečnost, jak se tato změna (i vyjádření náměstka) slučuje se záměrem humanizovat magistrálu a především nasadit nedaleko Pankráce semafor, který by dopravu na magistrále pro změnu zastavil.

V konkrétním úseku se původně jezdilo rychlostí 70 km/h, od 1. ledna 2010 zde začalo platit omezení na 50 km/h. Oficiálním důvodem tehdejších radních bylo snížení hluku. Rozdíl se ale podle odborníků pohyboval na hranici rozpoznatelnosti. Hodně zvláštní bylo u silnice bez přechodů také odůvodnění, že se tímto krokem kromě jiného vylepší ochrana chodců

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 9 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků