Na povinném ručení ušetří majitelé nejslabších a nejsilnějších aut

Na povinném ručení ušetří majitelé nejslabších a nejsilnějších aut

Máte auto s objemem motoru do jednoho litru? Pak byste měli letos výrazně ušetřit na povinném ručení – zaplatíte o 12 procent méně než v loňském roce. Důvod k radosti mají rovněž majitelé aut s objemem motoru přes 2,5 l, kteří uspoří šest procent. Při průměrné výši povinného ručení v tété kategorii (4597 Kč) se už nejedná o symbolickou částku.

Pokud ale vlastníte vůz, jehož motor má objem 1851 až 2500 cm3, zaplatíte letos za pojištění o 10,6 procenta víc než v roce 2013. Tvrdí to alespoň firma ePojisteni.cz, která sama sebe označuje na největšího českého online pojistitele. 

Takzvané zákonné pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem motorového vozidla se v roce 2014 prodraží obyvatelům Prahy a mladším řidičům. „Mladí a nezkušení řidiči havarují častěji, stejně tak je v Praze větší pravděpodobnost nehody než na vesnici,“ zdůvodňuje to David Holý z ePojisteni.cz. Jako zajímavost uvádí, že v zahraničí se pojišťovny řídí i barvou auta. Bílá mají údajně mnohdy nižší pojistné než žlutá nebo červená.

Další zajímavosti o meziročním vývoji cen povinného ručení v ČR se dozvíte z připojené tiskové zprávy:

Zobrazit tiskovou zprávu
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků