Na povinném ručení ušetří majitelé nejslabších a nejsilnějších aut

Na povinném ručení ušetří majitelé nejslabších a nejsilnějších aut

Máte auto s objemem motoru do jednoho litru? Pak byste měli letos výrazně ušetřit na povinném ručení – zaplatíte o 12 procent méně než v loňském roce. Důvod k radosti mají rovněž majitelé aut s objemem motoru přes 2,5 l, kteří uspoří šest procent. Při průměrné výši povinného ručení v tété kategorii (4597 Kč) se už nejedná o symbolickou částku.

Pokud ale vlastníte vůz, jehož motor má objem 1851 až 2500 cm3, zaplatíte letos za pojištění o 10,6 procenta víc než v roce 2013. Tvrdí to alespoň firma ePojisteni.cz, která sama sebe označuje na největšího českého online pojistitele. 

Takzvané zákonné pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem motorového vozidla se v roce 2014 prodraží obyvatelům Prahy a mladším řidičům. „Mladí a nezkušení řidiči havarují častěji, stejně tak je v Praze větší pravděpodobnost nehody než na vesnici,“ zdůvodňuje to David Holý z ePojisteni.cz. Jako zajímavost uvádí, že v zahraničí se pojišťovny řídí i barvou auta. Bílá mají údajně mnohdy nižší pojistné než žlutá nebo červená.

Další zajímavosti o meziročním vývoji cen povinného ručení v ČR se dozvíte z připojené tiskové zprávy:

Zobrazit tiskovou zprávu
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků