Na poslední cestu Mustangem? Žádný problém, Britové mají i limuzínu pro pozůstalé, kteří vás na místo odpočinku doprovodí

Coleman Milne stvořil Ford Mustang pro poslední cestu. Na prodlouženém podvozku rovnou postavil i limuzínu pro pozůstalé, kteří vás mohou v konvoji doprovázet.

S rozmachem elektromobility začali mít provozovatelé pohřebních služeb problém. Na rozdíl od jiných služeb si nemohou vybrat z běžné nabídky automobilek, ale jsou odkázaní na specializované karosárny. Novému trendu se velmi dobře přizpůsobil britský výrobce Coleman Milne, jehož portfolio se rozrostlo o dva velmi zajímavé modely.

Už nyní si zde firmy operující v metropolích plných nízkoemisních zón mohou vybrat plug-in hybridní Mercedes-Benz vycházející z třídy E nebo plně elektrickou Teslu Model S2. Kromě pohřebních speciálů nabízí Coleman Milne v případě Mercedesu i prodlouženou sedmimístnou limuzínu pro vytvoření slavnostního konvoje v případě, že zesnulého chce rodina doprovodit na vzdálenější místo odpočinku.  

Mercedes-Benz i Tesla jsou v tomto segmentu oblíbené modely, možná právě proto se výrobce rozhodl pro netradiční volbu. Tou je nový Ford Mustang Mach-E. Smyslem je přinést do poněkud pochmurného světa trochu stylu a nevšednosti.

Verze s prosklenou zádí pro převoz rakve nese název Etive odvozený od řeky na Skotské vysočině. Vůz je vybaven třemi místy pro personál a výklopnou zadní částí pro přístup do úložného prostoru. V interiéru najdeme dobře známou palubní desku s 15,5palcovým infotainmentem a rozšířené LED ambientní osvětlení. Nutno ocenit citlivost přestavby, kdy zůstalo zachováno zadní čelo se světly typickými pro Mustang. Novinku je možné vyrobit s levostranným i pravostranným řízením. Sedmimístná limuzína zajišťuje dokonalé soukromí během truchlení díky tmavým oknům a dělicí přepážce mezi řidičem a pozůstalými.

K pohonu slouží jediný elektromotor o výkonu 198 kW umístěný na zadní nápravě, který čerpá energii ze 75kWh akumulátoru. Díky tovární technice lze akumulátor nabíjet výkonem až 115 kW. Z 10 na 80 procent tedy stačí 40 minut. Poté má řidič k dispozici dojezd zhruba 320 kilometrů. Řízení zpříjemňují pokročilé systémy autonomní jízdy i parkovací kamera.  

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Diskuze (1) Další článek: Nový Hyundai Kona podrobněji: Má největší interiér v segmentu, výběr ze tří verzí zůstává zachován

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,