Na počest závodní ikoně. Aston Martin představuje speciální edici modelu DBS

Nové super-GT od Aston Martinu přijíždí ve speciální edici, která oslavuje jeden z nejcennějších a nejdůležitějších modelů v historii britské automobilky.

Personalizační oddělení Q by Aston Martin se rozhodlo vytvořit speciální limitovanou verzi nového kupé DBS Superleggera, která uctívá historický závoďák DBR1 z konce 50. let minulého století. Ten je v historii Aston Martinu považován za jeden z nejdůležitějších modelů značky. Mluvíme totiž o vozu, jenž v roce 1959 dojel na prvních dvou místech vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans.

Mezi léty 1956 až 1959 vzniklo pouhých pět exemplářů a dodnes je tak DBR1 považováno i za jeden z nejvzácnějších modelů automobilky. Minulý rok se jistý kus vydražil za 17,5 milionu liber, tedy asi půl miliardy korun, čímž se stal rekordně nejhodnotnějším britským vozem na světě.

Aston Martin nové DBS ještě přiostří. Chystá i otevřenou verzi

Aston Martin nové DBS ještě přiostří. Chystá i otevřenou verzi

A právě této historické ikoně nyní vzdává hold speciální varianta DBS 59, které bude vyrobeno pouhých 24 kusů – odkaz na 24hodinový závod. Exteriér modelu vyniká zeleným odstínem karoserie Aston Martin Racing Green a řadou matně lakovaných karbonových dílů včetně střechy, předního splitteru či zadního křidélka. Maska chladiče je lemována bronzovou lištou a ve stejném odstínu jsou částečně vyvedena i kola.

Interiér je v kombinaci hnědočerného koženého polstrování, doplněného o díly lakované v barvě karoserie. Ke všemu zde opět nechybí bronzově zbarvené detaily jako pádla převodovky nebo kontrastní prošívání. Pro speciální edici je připravena i kolekce závodní přílby, kombinézy a rukavic, replikující oděvy pilotů z roku 1959.

Aston Martin poodhaluje svůj první elektromobil. Rapide E bude mít přes 610 koní

Aston Martin poodhaluje svůj první elektromobil. Rapide E bude mít přes 610 koní

Technika pod kapotou se nemění. DBS 59 používá standardní dvakrát přeplňovaný V12 o objemu 5,2 litru, výkonu 533 kW (725 koní) a točivém momentu 900 Nm. Stále je proto zajištěna akcelerace z nuly na 100 km/h za 3,4 vteřiny a maximální rychlost 340 km/h.   

Limitovaná edice 24 kusů DBS 59 bude nabízena výhradně skrze britského autorizovaného dealera Aston Martin Cambridge. Cenovku automobilka nezmiňuje, každopádně ale přesáhne částku normální varianty DBS Superleggera, která se pohybuje v přepočtu okolo 7 milionů korun.

Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků