Na počest závodní ikoně. Aston Martin představuje speciální edici modelu DBS

Nové super-GT od Aston Martinu přijíždí ve speciální edici, která oslavuje jeden z nejcennějších a nejdůležitějších modelů v historii britské automobilky.

Personalizační oddělení Q by Aston Martin se rozhodlo vytvořit speciální limitovanou verzi nového kupé DBS Superleggera, která uctívá historický závoďák DBR1 z konce 50. let minulého století. Ten je v historii Aston Martinu považován za jeden z nejdůležitějších modelů značky. Mluvíme totiž o vozu, jenž v roce 1959 dojel na prvních dvou místech vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans.

Mezi léty 1956 až 1959 vzniklo pouhých pět exemplářů a dodnes je tak DBR1 považováno i za jeden z nejvzácnějších modelů automobilky. Minulý rok se jistý kus vydražil za 17,5 milionu liber, tedy asi půl miliardy korun, čímž se stal rekordně nejhodnotnějším britským vozem na světě.

Aston Martin nové DBS ještě přiostří. Chystá i otevřenou verzi

Aston Martin nové DBS ještě přiostří. Chystá i otevřenou verzi

A právě této historické ikoně nyní vzdává hold speciální varianta DBS 59, které bude vyrobeno pouhých 24 kusů – odkaz na 24hodinový závod. Exteriér modelu vyniká zeleným odstínem karoserie Aston Martin Racing Green a řadou matně lakovaných karbonových dílů včetně střechy, předního splitteru či zadního křidélka. Maska chladiče je lemována bronzovou lištou a ve stejném odstínu jsou částečně vyvedena i kola.

Interiér je v kombinaci hnědočerného koženého polstrování, doplněného o díly lakované v barvě karoserie. Ke všemu zde opět nechybí bronzově zbarvené detaily jako pádla převodovky nebo kontrastní prošívání. Pro speciální edici je připravena i kolekce závodní přílby, kombinézy a rukavic, replikující oděvy pilotů z roku 1959.

Aston Martin poodhaluje svůj první elektromobil. Rapide E bude mít přes 610 koní

Aston Martin poodhaluje svůj první elektromobil. Rapide E bude mít přes 610 koní

Technika pod kapotou se nemění. DBS 59 používá standardní dvakrát přeplňovaný V12 o objemu 5,2 litru, výkonu 533 kW (725 koní) a točivém momentu 900 Nm. Stále je proto zajištěna akcelerace z nuly na 100 km/h za 3,4 vteřiny a maximální rychlost 340 km/h.   

Limitovaná edice 24 kusů DBS 59 bude nabízena výhradně skrze britského autorizovaného dealera Aston Martin Cambridge. Cenovku automobilka nezmiňuje, každopádně ale přesáhne částku normální varianty DBS Superleggera, která se pohybuje v přepočtu okolo 7 milionů korun.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků