Na počest závodní ikoně. Aston Martin představuje speciální edici modelu DBS

Nové super-GT od Aston Martinu přijíždí ve speciální edici, která oslavuje jeden z nejcennějších a nejdůležitějších modelů v historii britské automobilky.

Personalizační oddělení Q by Aston Martin se rozhodlo vytvořit speciální limitovanou verzi nového kupé DBS Superleggera, která uctívá historický závoďák DBR1 z konce 50. let minulého století. Ten je v historii Aston Martinu považován za jeden z nejdůležitějších modelů značky. Mluvíme totiž o vozu, jenž v roce 1959 dojel na prvních dvou místech vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans.

Mezi léty 1956 až 1959 vzniklo pouhých pět exemplářů a dodnes je tak DBR1 považováno i za jeden z nejvzácnějších modelů automobilky. Minulý rok se jistý kus vydražil za 17,5 milionu liber, tedy asi půl miliardy korun, čímž se stal rekordně nejhodnotnějším britským vozem na světě.

Aston Martin nové DBS ještě přiostří. Chystá i otevřenou verzi

Aston Martin nové DBS ještě přiostří. Chystá i otevřenou verzi

A právě této historické ikoně nyní vzdává hold speciální varianta DBS 59, které bude vyrobeno pouhých 24 kusů – odkaz na 24hodinový závod. Exteriér modelu vyniká zeleným odstínem karoserie Aston Martin Racing Green a řadou matně lakovaných karbonových dílů včetně střechy, předního splitteru či zadního křidélka. Maska chladiče je lemována bronzovou lištou a ve stejném odstínu jsou částečně vyvedena i kola.

Interiér je v kombinaci hnědočerného koženého polstrování, doplněného o díly lakované v barvě karoserie. Ke všemu zde opět nechybí bronzově zbarvené detaily jako pádla převodovky nebo kontrastní prošívání. Pro speciální edici je připravena i kolekce závodní přílby, kombinézy a rukavic, replikující oděvy pilotů z roku 1959.

Aston Martin poodhaluje svůj první elektromobil. Rapide E bude mít přes 610 koní

Aston Martin poodhaluje svůj první elektromobil. Rapide E bude mít přes 610 koní

Technika pod kapotou se nemění. DBS 59 používá standardní dvakrát přeplňovaný V12 o objemu 5,2 litru, výkonu 533 kW (725 koní) a točivém momentu 900 Nm. Stále je proto zajištěna akcelerace z nuly na 100 km/h za 3,4 vteřiny a maximální rychlost 340 km/h.   

Limitovaná edice 24 kusů DBS 59 bude nabízena výhradně skrze britského autorizovaného dealera Aston Martin Cambridge. Cenovku automobilka nezmiňuje, každopádně ale přesáhne částku normální varianty DBS Superleggera, která se pohybuje v přepočtu okolo 7 milionů korun.

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků