Na oživení Defendera zapomeňte, automobilka si to nepřeje

Na oživení Defendera zapomeňte, automobilka si to nepřeje

Asi každému automobilovému fandovi udělala radost zpráva o tom, že by se legendární Defender mohl vrátit na scénu. Zachránit ho měl miliardář Jim Ratcliffe, který prý už kontaktoval automobilku s žádostí o odprodej výrobní linky a práv na výrobu modelu. Teď ale z Británie přichází studená sprcha.

Land Rover Series I-IV/Defender (1948-2016): Nesmrtelný

Land Rover Series I-IV/Defender (1948-2016): Nesmrtelný

Automobilka na ohromné množství pozitivních zpráv napříč všemi médii musela nějak reagovat. V oficiálním prohlášení stojí, že „Není absolutně žádná šance, že by automobilka někomu dovolila vyrábět Defender.“ Nejspíš je to tedy skutečně jeho definitivní konec.

Sám Land Rover totiž rozhodně nemá v plánu znovu rozjet výrobu. Její ukončení v minulosti vysvětloval tím, že Defender již není schopný plnit emisní normy. Zároveň se jeho letitá konstrukce odráží také v bezpečnostních testech EuroNCAP, které čím dál více vyžadují celou řadu elektronických systémů. Jejich implementace by byla pokud ne nereálná, tak neuvěřitelně nákladná, takže automobilka raději vyvine zbrusu nový model.

Tak trochu jiný test: Úplně poslední týden s Land Roverem Defender

Tak trochu jiný test: Úplně poslední týden s Land Roverem Defender

Všechny příznivce Defenderu však automobilka uklidňuje se slovy, že “Defender bude pro Land Rover vždy ikonou, na kterou brzy naváže nová generace.“ Ta by měla podle aktuálních zpráv dorazit na přelomu roku 2018 a 2019. Stejně jako dosud budou mít zákazníci na výběr ze dvou různých rozvorů a několika karoserií.

Land Rover Defender se ale zřejmě bude vyrábět dál mimo Evropu. Evropští zájemci si také budou moci koupit od automobilky nějaký zrenovovaný exemplář. 

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků