Na Nürburgringu byl zaveden rychlostní limit pro závodní auta

Snad poprvé v historii motorsportu byl na závodním okruhu stanoven rychlostní limit. Prý je to kvůli bezpečnosti. Co bude příště? Zákaz předjíždění?
Na Nürburgringu byl zaveden rychlostní limit pro závodní auta

Pokud jde o závodění na uzavřeném okruhu, principiálně šlo vždycky o to, že vyhraje ten nejrychlejší. To už teď úplně platit nebude – zatím tedy jenom na Nürburgringu a jeho legendární Severní smyčce, kde byl snad poprvé ve více než stoleté historii motorsportu zaveden rychlostní limit pro závodní auta.

Německá asociace motoristického sportu (DMSB) reaguje na nedávnou tragickou nehodu, při které se na Flugplatzu vznesl závodní Nissan a vyletěl (doslova) z dráhy mezi diváky. Jeden přišel o život a hrozilo, že tato událost ukončí profesionální závody na Nordschleife úplně.

Nürburgring už byl zase prodán. Tentokrát ruskému miliardáři

Nürburgring už byl zase prodán. Tentokrát ruskému miliardáři

Pak se začalo mluvit o omezení nebo zrušení závodů pro vozy kategorie GT3 a jiná „okřídlená“ monstra, ale ukázalo se, že je velmi obtížné definovat, která auta jsou a nejsou nebezpečná nebo prostě příliš rychlá na Severní smyčku Nürburgringu.

Asociace DMSB se po diskusi se závodníky a provozovatelem okruhu dohodla na provizorním řešení. Tím je poněkud podivné rychlostní omezení na některých úsecích tratě. Na legendární dlouhé rovince Döttinger Höhe se smí jezdit maximálně 250 km/h. Následující zatáčka přes horizont za mostem Antoniusbüche je omezena na pouze 200 km/h.

Video: Jak nová Honda Civic Type R zbourala rekord na Nürburgringu

Video: Jak nová Honda Civic Type R zbourala rekord na Nürburgringu

Pasáž Flugplatz je také omezena na 200 km/h a stejně tak Schwedenkreuz. Rychlost bude hlídat povinné GPS zařízení, které vysílá data na ředitelství závodu. Tento systém hlídá například dodržování rychlosti při dvojitých žlutých vlajkách (60 km/h) nebo při jiných příležitostech, kdy ředitelství závodu stanoví omezení. Vozy třídy GT3 také dostanou 5% restriktor výkonu.

Nové nařízení má, spolu s uzavřením nebo úpravou zón pro diváky, přinést větší bezpečnost a zabránit tomu, aby se auta vznášela do vzduchu. Jenže například skok na Flugplatzu a rychlé zatáčky Schwedenkreuz a Antoniusbüche patřily k místům, kde se poznal skutečný závodník.

Podívejte se, jak Alfa Romeo 4C dobyla Nürburgring

Podívejte se, jak Alfa Romeo 4C dobyla Nürburgring

Omezení se zatím týká pouze oficiálních závodů, takže jízdy pro veřejnost dotčeny nejsou a podle německých zákonů nadále zůstává Nürburgring fakticky zpoplatněnou dvouproudovou jednosměrnou silnicí mimo obec, takže na ní neplatí rychlostní limit jako na dálnici. V přiloženém videu se můžete podívat, jak i obyčejná auta skáčou před zatáčkou Flugplatz, kde došlo k oné tragické nehodě závodního Nissanu.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků