Na Nürburgringu byl zaveden rychlostní limit pro závodní auta

Snad poprvé v historii motorsportu byl na závodním okruhu stanoven rychlostní limit. Prý je to kvůli bezpečnosti. Co bude příště? Zákaz předjíždění?
Na Nürburgringu byl zaveden rychlostní limit pro závodní auta

Pokud jde o závodění na uzavřeném okruhu, principiálně šlo vždycky o to, že vyhraje ten nejrychlejší. To už teď úplně platit nebude – zatím tedy jenom na Nürburgringu a jeho legendární Severní smyčce, kde byl snad poprvé ve více než stoleté historii motorsportu zaveden rychlostní limit pro závodní auta.

Německá asociace motoristického sportu (DMSB) reaguje na nedávnou tragickou nehodu, při které se na Flugplatzu vznesl závodní Nissan a vyletěl (doslova) z dráhy mezi diváky. Jeden přišel o život a hrozilo, že tato událost ukončí profesionální závody na Nordschleife úplně.

Nürburgring už byl zase prodán. Tentokrát ruskému miliardáři

Nürburgring už byl zase prodán. Tentokrát ruskému miliardáři

Pak se začalo mluvit o omezení nebo zrušení závodů pro vozy kategorie GT3 a jiná „okřídlená“ monstra, ale ukázalo se, že je velmi obtížné definovat, která auta jsou a nejsou nebezpečná nebo prostě příliš rychlá na Severní smyčku Nürburgringu.

Asociace DMSB se po diskusi se závodníky a provozovatelem okruhu dohodla na provizorním řešení. Tím je poněkud podivné rychlostní omezení na některých úsecích tratě. Na legendární dlouhé rovince Döttinger Höhe se smí jezdit maximálně 250 km/h. Následující zatáčka přes horizont za mostem Antoniusbüche je omezena na pouze 200 km/h.

Video: Jak nová Honda Civic Type R zbourala rekord na Nürburgringu

Video: Jak nová Honda Civic Type R zbourala rekord na Nürburgringu

Pasáž Flugplatz je také omezena na 200 km/h a stejně tak Schwedenkreuz. Rychlost bude hlídat povinné GPS zařízení, které vysílá data na ředitelství závodu. Tento systém hlídá například dodržování rychlosti při dvojitých žlutých vlajkách (60 km/h) nebo při jiných příležitostech, kdy ředitelství závodu stanoví omezení. Vozy třídy GT3 také dostanou 5% restriktor výkonu.

Nové nařízení má, spolu s uzavřením nebo úpravou zón pro diváky, přinést větší bezpečnost a zabránit tomu, aby se auta vznášela do vzduchu. Jenže například skok na Flugplatzu a rychlé zatáčky Schwedenkreuz a Antoniusbüche patřily k místům, kde se poznal skutečný závodník.

Podívejte se, jak Alfa Romeo 4C dobyla Nürburgring

Podívejte se, jak Alfa Romeo 4C dobyla Nürburgring

Omezení se zatím týká pouze oficiálních závodů, takže jízdy pro veřejnost dotčeny nejsou a podle německých zákonů nadále zůstává Nürburgring fakticky zpoplatněnou dvouproudovou jednosměrnou silnicí mimo obec, takže na ní neplatí rychlostní limit jako na dálnici. V přiloženém videu se můžete podívat, jak i obyčejná auta skáčou před zatáčkou Flugplatz, kde došlo k oné tragické nehodě závodního Nissanu.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků