Na nový Nissan GT-R si ještě počkáme. Zatím se rozhoduje o elektrifikaci

O nové generaci kultovního Nissanu GT-R jsme toho již zaslechli mnoho. Nové informace však potvrzují, že na voze se pomalu pracuje a nyní probíhají diskuze o pohonné jednotce. Každopádně má ale opět jít o zatraceně rychlé a technicky vyspělé auto.

Podrobnosti ohledně vývoje nového GT-R poskytnul britskému Autocaru šéfdesignér Nissanu Alfonso Albaisa. Ten přitom nešetřil superlativy a chystanou novinku označil dokonce za „nejrychlejší super sportovní auto světa“.

Co se týče designu, GT-R si prý určitě zachová své dosavadní zavalitější proporce a bude věrné své identitě. Albaisa tak prohlásil, že GT-R bude nadále „rychlou cihlou bez zbytečných křídel a spoilerů“, která bude schopná konkurovat opravdovým supersportům.

Nissan GT-R podle Italů. GT-R50 od Italdesignu vznikl se svolením VW

Nissan GT-R podle Italů. GT-R50 od Italdesignu vznikl se svolením VW

Nejpravděpodobněji si však nové GT-R vypůjčí designové prvky z konceptu 2020 Vision Gran Turismo, jenž byl představen v roce 2015 jakožto virtuální model pro stejnojmennou závodní videohru. Dosud ovšem Albaisa prochází nejrůznější skicy a návrhy. Konečný design vozu ještě odklepnut není. Nejprve se čeká na inženýry, kteří prozatím zvažují verze pohonných jednotek.

„Ať už se vydáme cestou elektrifikace, nebo ne, každopádně jsme schopni dosáhnout vysokých výkonů. GT-R musí být nejrychlejším autem svého druhu. Na trati musí být neporazitelné a rovněž nabídnout tu nejpokročilejší technologii. To však neznamená, že musí být elektrické,“ zmínil Albaisa.

Příští Nissan Z prý dostane motory od Mercedesu. Dokonce i čtyřválec…

Příští Nissan Z prý dostane motory od Mercedesu. Dokonce i čtyřválec…

Technika pod kapotou by se nakonec mohla inspirovat hybridním ústrojím z předčasně ukončeného projektu druhé generace LPM1 prototypu GT-R LM Nismo. U něj byla použita kombinace dvakrát přeplňovaného třílitrového šestiválce a elektrického systému.

Stejně tak ale probíhá vývojem i platforma, na níž bude nové GT-R postaveno. Jakmile tedy budou všechny klíčové technické detaily ustanoveny, práce na voze započnou naplno. Tímto tempem bychom proto čekali uvedení novinky nejprve do dvou let.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků