Na nový Nissan GT-R si ještě počkáme. Zatím se rozhoduje o elektrifikaci

O nové generaci kultovního Nissanu GT-R jsme toho již zaslechli mnoho. Nové informace však potvrzují, že na voze se pomalu pracuje a nyní probíhají diskuze o pohonné jednotce. Každopádně má ale opět jít o zatraceně rychlé a technicky vyspělé auto.

Podrobnosti ohledně vývoje nového GT-R poskytnul britskému Autocaru šéfdesignér Nissanu Alfonso Albaisa. Ten přitom nešetřil superlativy a chystanou novinku označil dokonce za „nejrychlejší super sportovní auto světa“.

Co se týče designu, GT-R si prý určitě zachová své dosavadní zavalitější proporce a bude věrné své identitě. Albaisa tak prohlásil, že GT-R bude nadále „rychlou cihlou bez zbytečných křídel a spoilerů“, která bude schopná konkurovat opravdovým supersportům.

Nissan GT-R podle Italů. GT-R50 od Italdesignu vznikl se svolením VW

Nissan GT-R podle Italů. GT-R50 od Italdesignu vznikl se svolením VW

Nejpravděpodobněji si však nové GT-R vypůjčí designové prvky z konceptu 2020 Vision Gran Turismo, jenž byl představen v roce 2015 jakožto virtuální model pro stejnojmennou závodní videohru. Dosud ovšem Albaisa prochází nejrůznější skicy a návrhy. Konečný design vozu ještě odklepnut není. Nejprve se čeká na inženýry, kteří prozatím zvažují verze pohonných jednotek.

„Ať už se vydáme cestou elektrifikace, nebo ne, každopádně jsme schopni dosáhnout vysokých výkonů. GT-R musí být nejrychlejším autem svého druhu. Na trati musí být neporazitelné a rovněž nabídnout tu nejpokročilejší technologii. To však neznamená, že musí být elektrické,“ zmínil Albaisa.

Příští Nissan Z prý dostane motory od Mercedesu. Dokonce i čtyřválec…

Příští Nissan Z prý dostane motory od Mercedesu. Dokonce i čtyřválec…

Technika pod kapotou by se nakonec mohla inspirovat hybridním ústrojím z předčasně ukončeného projektu druhé generace LPM1 prototypu GT-R LM Nismo. U něj byla použita kombinace dvakrát přeplňovaného třílitrového šestiválce a elektrického systému.

Stejně tak ale probíhá vývojem i platforma, na níž bude nové GT-R postaveno. Jakmile tedy budou všechny klíčové technické detaily ustanoveny, práce na voze započnou naplno. Tímto tempem bychom proto čekali uvedení novinky nejprve do dvou let.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků