Na nový elektromobil vybrali přes 50 milionů eur. Sono Motors trhá rekordy v Evropě

Mladá začínající automobilka z Německa se rozhodla svou cestu za dostupným elektromobilem financovat veřejnou sbírkou. Podařilo se vybrat opravdu slušnou částku.

Německý startup Sono Motors se snaží svůj elektromobil Sion dostat na trh již od roku 2016, kdy byl představen první prototyp. Už tehdy byl celý projekt financován formou crowdfundingu, tedy veřejnou sbírkou většího počtu jednotlivců. Chuť dostat zajímavý elektromobil na silnice nicméně u zakladatelů značky nepolevuje, a tak nedávno spustili další kampaň.

Elektromobily nově nemusejí mít dálniční známku ČR. Projdou i některé hybridy

Elektromobily nově nemusejí mít dálniční známku ČR. Projdou i některé hybridy

Během pouhých 50 dní se Sono Motors podařilo vybrat celkem 53.271.898 eur, v přepočtu asi 1,3 miliardy korun. Financování začínající automobilky je tak nyní považováno za jednu z největších crowdfundingových kampaní v Evropě.

Zakladatelé Laurin Hahn a Jona Christians uvedli, že financování projektu touto cestou je mnohem blíže k samotné komunitě lidí, která chce takový elektromobil vidět reálně na silnicích. Proto se rozhodli preferovat crowdfunding před klasickým shánění velkých investorů.

Elektrická Honda e vstupuje na český trh. Je drahá, ale také maximálně vybavená

Elektrická Honda e vstupuje na český trh. Je drahá, ale také maximálně vybavená

Lze říct, že fanoušky elektromobilu zaujaly především jeho inovativní technologie. Malé elektrické MPV používá například karoserii, která je z velké části tvořena solárními panely. Díky tomu jde pouze slunečním svitem prodloužit dojezd vozu až o 34 km denně. Standardní dojezd je pak udáván na 255 kilometrů (WLTP).

S elektromotorem o výkonu 120 kW (163 koní) je spojen bateriový modul o kapacitě 35 kWh. Nechybí ani velký 10palcový infotainment nebo dokonce mech integrovaný do palubní desky, který má pomoci s filtrací vzduchu uvnitř kabiny. Sono Motors plánuje Sion prodávat za 25.500 eur (asi 640.000 korun), přičemž produkci chce spustit už v druhé polovině letošního roku.

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků