Německý startup Sono Motors se snaží svůj elektromobil Sion dostat na trh již od roku 2016, kdy byl představen první prototyp. Už tehdy byl celý projekt financován formou crowdfundingu, tedy veřejnou sbírkou většího počtu jednotlivců. | Sono Motors Sion Zdroj: Sono Motors

Německý startup Sono Motors se snaží svůj elektromobil Sion dostat na trh již od roku 2016, kdy byl představen první prototyp. Už tehdy byl celý projekt financován formou crowdfundingu, tedy veřejnou sbírkou většího počtu jednotlivců. | Sono Motors Sion | Zdroj: Sono Motors

Chuť dostat zajímavý elektromobil na silnice nicméně u zakladatelů značky nepolevuje, a tak nedávno spustili další kampaň. | Sono Motors Sion Zdroj: Sono Motors

Chuť dostat zajímavý elektromobil na silnice nicméně u zakladatelů značky nepolevuje, a tak nedávno spustili další kampaň. | Sono Motors Sion | Zdroj: Sono Motors

Během pouhých 50 dní se Sono Motors podařilo vybrat celkem 53.271.898 eur, v přepočtu asi 1,3 miliardy korun. | Sono Motors Sion Zdroj: Sono Motors

Během pouhých 50 dní se Sono Motors podařilo vybrat celkem 53.271.898 eur, v přepočtu asi 1,3 miliardy korun. | Sono Motors Sion | Zdroj: Sono Motors

Financování začínající automobilky je tak nyní považováno za jednu z největších crowdfundingových kampaní v Evropě. | Sono Motors Sion Zdroj: Sono Motors

Financování začínající automobilky je tak nyní považováno za jednu z největších crowdfundingových kampaní v Evropě. | Sono Motors Sion | Zdroj: Sono Motors

Zakladatelé Laurin Hahn a Jona Christians uvedli, že financování projektu touto cestou je mnohem blíže k samotné komunitě lidí, která chce takový elektromobil vidět reálně na silnicích. | Sono Motors Sion Zdroj: Sono Motors

Zakladatelé Laurin Hahn a Jona Christians uvedli, že financování projektu touto cestou je mnohem blíže k samotné komunitě lidí, která chce takový elektromobil vidět reálně na silnicích. | Sono Motors Sion | Zdroj: Sono Motors

Lze říct, že fanoušky elektromobilu zaujaly především jeho inovativní technologie. Malé elektrické MPV používá například karoserii, která je z velké části tvořena solárními panely. | Sono Motors Sion Zdroj: Sono Motors

Lze říct, že fanoušky elektromobilu zaujaly především jeho inovativní technologie. Malé elektrické MPV používá například karoserii, která je z velké části tvořena solárními panely. | Sono Motors Sion | Zdroj: Sono Motors

Díky tomu jde pouze slunečním svitem prodloužit dojezd vozu až o 34 km denně. Standardní dojezd je pak udáván na 255 kilometrů (WLTP). | Sono Motors Sion Zdroj: Sono Motors

Díky tomu jde pouze slunečním svitem prodloužit dojezd vozu až o 34 km denně. Standardní dojezd je pak udáván na 255 kilometrů (WLTP). | Sono Motors Sion | Zdroj: Sono Motors

S elektromotorem o výkonu 120 kW (163 koní) je spojen bateriový modul o kapacitě 35 kWh. Nechybí ani velký 10palcový infotainment nebo dokonce mech integrovaný do palubní desky, který má pomoci s filtrací vzduchu uvnitř kabiny. | Sono Motors Sion Zdroj: Sono Motors

S elektromotorem o výkonu 120 kW (163 koní) je spojen bateriový modul o kapacitě 35 kWh. Nechybí ani velký 10palcový infotainment nebo dokonce mech integrovaný do palubní desky, který má pomoci s filtrací vzduchu uvnitř kabiny. | Sono Motors Sion | Zdroj: Sono Motors

Sono Motors plánuje Sion prodávat za 25.500 eur (asi 640.000 korun), přičemž produkci chce spustit už v druhé polovině letošního roku. | Sono Motors Sion Zdroj: Sono Motors

Sono Motors plánuje Sion prodávat za 25.500 eur (asi 640.000 korun), přičemž produkci chce spustit už v druhé polovině letošního roku. | Sono Motors Sion | Zdroj: Sono Motors

Sono Motors Sion Zdroj: Sono Motors

Sono Motors Sion | Zdroj: Sono Motors

Chuť dostat zajímavý elektromobil na silnice nicméně u zakladatelů značky nepolevuje, a tak nedávno spustili další kampaň. | Sono Motors Sion Zdroj: Sono Motors
Během pouhých 50 dní se Sono Motors podařilo vybrat celkem 53.271.898 eur, v přepočtu asi 1,3 miliardy korun. | Sono Motors Sion Zdroj: Sono Motors
Financování začínající automobilky je tak nyní považováno za jednu z největších crowdfundingových kampaní v Evropě. | Sono Motors Sion Zdroj: Sono Motors
Zakladatelé Laurin Hahn a Jona Christians uvedli, že financování projektu touto cestou je mnohem blíže k samotné komunitě lidí, která chce takový elektromobil vidět reálně na silnicích. | Sono Motors Sion Zdroj: Sono Motors
10
Fotogalerie

Na nový elektromobil vybrali přes 50 milionů eur. Sono Motors trhá rekordy v Evropě

Mladá začínající automobilka z Německa se rozhodla svou cestu za dostupným elektromobilem financovat veřejnou sbírkou. Podařilo se vybrat opravdu slušnou částku.

Německý startup Sono Motors se snaží svůj elektromobil Sion dostat na trh již od roku 2016, kdy byl představen první prototyp. Už tehdy byl celý projekt financován formou crowdfundingu, tedy veřejnou sbírkou většího počtu jednotlivců. Chuť dostat zajímavý elektromobil na silnice nicméně u zakladatelů značky nepolevuje, a tak nedávno spustili další kampaň.

Během pouhých 50 dní se Sono Motors podařilo vybrat celkem 53.271.898 eur, v přepočtu asi 1,3 miliardy korun. Financování začínající automobilky je tak nyní považováno za jednu z největších crowdfundingových kampaní v Evropě.

Zakladatelé Laurin Hahn a Jona Christians uvedli, že financování projektu touto cestou je mnohem blíže k samotné komunitě lidí, která chce takový elektromobil vidět reálně na silnicích. Proto se rozhodli preferovat crowdfunding před klasickým shánění velkých investorů.

Lze říct, že fanoušky elektromobilu zaujaly především jeho inovativní technologie. Malé elektrické MPV používá například karoserii, která je z velké části tvořena solárními panely. Díky tomu jde pouze slunečním svitem prodloužit dojezd vozu až o 34 km denně. Standardní dojezd je pak udáván na 255 kilometrů (WLTP).

S elektromotorem o výkonu 120 kW (163 koní) je spojen bateriový modul o kapacitě 35 kWh. Nechybí ani velký 10palcový infotainment nebo dokonce mech integrovaný do palubní desky, který má pomoci s filtrací vzduchu uvnitř kabiny. Sono Motors plánuje Sion prodávat za 25.500 eur (asi 640.000 korun), přičemž produkci chce spustit už v druhé polovině letošního roku.

Doporučujeme

Články odjinud