Doufám,že někdo odsere tu prasárnu co tam otevřeli. Prostě bych rád viděl aby nějaký to hovádko z ůřadu šlo na dlažbu...! Musí tam bejt nějaká zodpovědnost.
A prej značení.....fakt nechápu, jak někdo může takhle řídit
Právě jsem se na idnes.cz dočetl, že to podnikatelské hovado bylo ožralé. Stále tvrdím, že čeští podnikatelé serou na zákony. Nechci být nepřiměnřeně tvrdý, ale každý strůjcem svého osudu. No a ta jeho famílie teď straší s tím, že založí nadaci na pomoc obětem dopravních nehod. Já v tom vidím zase nějakou další vykutálenost a tuším, že se brzy dozvíme o solidním tunelu nejmenované nadace. Jinak pání podnikaatelé - světské zákony obcházet můžete. Ale ty fyzikální, ty neojebete.
Je kravina tvrdit ze cesti podnikatele kaslou na zakony - nelibi se mi to vymezeni, jelikoz znam nekolik podnikatelu, kteri na zakony zdaleka nekaslou (spis je uzkostlive dodrzujou) a znam nekolik beznych obcanu, ktery si z pravniho radu delaji naprostou legraci. Takze obecne - lidi v cesku serou na zakony (podnikatel/nepodnikatel/zamestanenec/nezamestanenj/duchodce/student) - a tak to taky vypada na silnicich ...
Na iDnes se objevila zminka o tom, ze ridic Audi mel v krvi alkohol.http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?r=domaci&c=A040113_210627_domaci_jpl
Domnívám se, že všichni diskutující mají svým způsobem pravdu. Problém však spočívá v absolutní ignoraci státních úředníků. Budou se do krve hádat, jestli to je správně značené nebo ne a kdo za to může. Místo toho, by měli (když už to nenařídili při kolaudaci) vzít žlutou pásku a patníčky, které se běžně používají a nasázet je tam (jak je obvyklé na dálnici při svedení do obousměrného provozu). Všichni ti mrtví si to daněmi stejně předplatili. A kdyby to udělali po druhé bouračce mohli 2 lidé ty daně dál platit. To je ten příkladný přístup státu!
Zelené značení se používá na rychlostních komunikacích (a ty jsou zpravidla vícepruhé). V případě snížení jízdních pruhů se přebývající reflexně škrtají.
Zavedl bych uplne stejna opatreni jako na kazdem useku dalnice s dopravou svedenou do jednoho pruhu, tzn. zlute pruhy stema kolikama, 80...
Mozna jsem idealista, ale v dalnicne vyspelejsich zemich napr. Nemecko, by na ctvrtou mrtvolu necekali a omezeni by zavedli doslova pres noc uz pote treti, mozna druhe a treba hned po prvni, bez diskuze, bez vymluv.
PŘESNĚ TAK !!! Ten obchvat je ještě NEDODĚLANEJ A TAK BY SE NA TO MĚLO VYRAZNĚ UPOZORNIT. Stejně jsou tam značky, který už omezujou rychlost, tak nějaká 80ka + žlutý válec s reflexními značkami a je to !!!Ať je v předpisech co chce, tady se DRAZE EXPERIMENTÁLNĚ OVĚŘILO, ŽE JE TO NEBEZPEČNÝ ÚSEK a proto je třeba tomu místní značení PŘIZPŮSOBIT dřív, než se tam lidi začnou bát jezdit a máma je zase v centru Plzně. Plzeňští policistě - běžte tam měřit rychlost, ať si vyděláte na příplatky!!!¨Ministr by mohl zadat nějakou tučnou zakázku na to dopravní značení v expresním termínu (do 2 dnů), ať si vydělá firma jeho znamých. Tohle by bylo jediné tunelování, které bych schvaloval, ale HLAVNĚ AŤ UŽ JE TO HOTOVÉ, JINAK ZA TÝDEN JEDU PŘES MĚSTO, PROTOŽE TAM SE JEZDÍ POMALEJI A TAM MĚ SNAD NIKDO NEZABIJÍ...
Už tam bude zákaz... Od zítřka
Take jsem to zaregistroval, ale muj nazor stale je ze pristup ŘSD je spatny, nejde o silnici prvni tridy s nebezpecnym usekem, ale o rekonstruovany usek dalnice a podle toho by se meli zachovat. Bezohlednym ridicum plna cara nevadi, ale oddelovaci pruh presvedci kazdeho. Umreli tam uz ctyri lide a oni delaji stale jen male krucky (po mesici znacky o obousmernam provozu, ted znacky o zakazu predjizdeni, az dovoli pocasi plna cara..). Takze kolik lidi tam jeste zahyne nez na to prijdou?
Zákaz předjíždění je _špatné_ řešení, které může narušit plynulost provozu. Na místě je důsledná kontrola rychlosti.
Ale silnice je podle obrázků dost široká na to, aby se tam vešly čtyři pruhy a betonový bloky doprostřed. To by snad celou záležitost vyřešilo, ne? Hlavně ale ať už je to dokončený.
To si nemyslím; stačí tam dát stovku a zákaz a je to. Stovku utáhne i kamion, takže to plynulost neovlivní.
Na našich silnicích je spousta kamionů, které tu stovku neutáhnou, zvlášť naložené. Vyskytuje se i velmi mnoho tzv. aviatiků a zákaz předjíždění nás nutí jet 60 v oblacích smrdutého kouře na úseku, kde je vidět kilometr před sebe. Zákaz předjíždění patří tam, kde nejde bezpečně předjet, nikoliv tam, kde se nějaký zběsilý řidič zabil ve 200km/h.
Myslim,že by bylo vhodné si uvědomit, že pan Schneider je z Plzeňského kraje a o situaci na obchvatu musel znát. Dále jsem médiích zaslechl něco o tom, že jeho rychlost se pohybovala okolo 200 km/h(neříkám, že je to pravda...jenom, že jsem to zaslechl) Každopádně mi z toho vyplývá, že riskoval a jenom vlastní chybou přispěl k té nehodě. Je smutné, že při tom musel zaplatit cenu nejvyšší, ale na druhou stranu je štěstí, že nepotkal něco menšího. Doufám, že se někteří majitelé Mercedesů,Audi......atd. proberou z toho snu a začnou jezdit normálně. Souhlasim s tim, že to značení je matoucí, ale odpovědnost stejně nese řidič a vymlouvat se dá na kde co. Znam lidi, křeří jsou v zimě vše schopní svést na silničáře, ale že mají letní gumy, tak na to lehce zapomínají.
Co nechápu je jedna věc. To nedokáže NIKDO na těch pár kilometrech na vozovku nakreslit dvojitou plnou žlutou čáru??? To je to takový problém? A ten kdo předjiždí i přes tohle, tak to je vážně magor a asi si nezaslouží život... Ale jak k tomu přijdou ti co jedou v protisměru? Vždyť pro ně by ta žlutá čára znamenala především šanci...
A pak je tu další věc. Pročpak a koho tam kdo předjiždí. Ono jet za přetíženým náklaďákem, kterej jestě navíc předtím vyjel nejspíš z polní cesty (jak od něj lítá sajrajt) nebo odkud a jede na levnou naftu a s úplně vylágrovaným motorem (kouře jak z fabriky), to je taky radost. Ať mi do pr*ele nikdo nevykládá, že splňují emisní limity! Díky přetížení je pak každej menší kopeček zpomalí na 75 a vyhoněnej motor na to prostě nemá, takže člověka za ním čeká jen šlušná dávka smradu a kouře a to navíc na pěkně dlouho... Nechápu, proč u nás není nařízení, které by přikázalo mít u náklaďáků výfuk vytažený za kabinou nad návěs? V Americe to jde a v Evropě ne? Do háje, vždyť si sami určujeme, co u nás bude jezdit po silnicích a nebojím se, že by se vyrobci aut a nakonec i přepravci nepřizpůsobili...
Ale co, nebudu se rozčilovat...
Mělo by to být jako když rekonstruují jeden pruh dálnice a svedou dopravu do protisměru, doprostřed měli dát kužele a v celém úseku zákaz předjíždění a takovéhle tragédie by se nestávaly, nikoho by to nemátlo, tohle je fakt past na řidiče a někdo by měl za to nést odpovědnost.
me to neprijde nijak moc ponicene (kdyz vezmu v uvahu rychlost) vypadato ze nemel pasy...
Z obrázku zdemolovaného auta je jasné, že řidič nemohl přežít. Vůz při nárazu nemohl ani využít své deformační zóny!!!, jelikož jeho příď zajela pod narazník nákladního vozu. Viděli jste někdy jak vysoko je nárazník T815 ?? Podívejte se na motor, celé kolo atd. Tam nedošlo k demolici, odnesla to vrchní část motor. prostoru, přední sloupky. Při tomto nárazu nemá lidské tělo žádnou šanci na přežití. I při menší rychlosti kolos jako je T815 rozcupuje jakékoliv auto. I Jeepa! Fyzikální zákony jsou neúprostné. Bohužel.
Myslím, že i kdyby měl pásy, tak při síle toho nárazu by mu vylítnul mozek na palubovku. Viděl sem A6, která byla mnohem míň poničená+byl připoutanej a stejně nepřežil. Hodně záleží na tom, kam dostaněš největší ránu při nárazu.
Coze? Vzdyt to auto zacina zadni radou sedadel...
HLAVNE U NAS, KDE SE NERESPEKTUJE NIC. KDOVI, JESTLI TAM NASI SLAVNI SILNICARI UDRZUJI I ODSTAVNY PRUH, ABY BYLO VUBEC KAM UHNOUT... A DIVIM SE, PROC TAM OD ZACATKU NEDALI DVOJITOU PLNOU CARU A CO 300M ZNACKY ZAKAZ PREDJIZDENI, MOZNA BY TO ASPON NEKOHO TRKLO. TAKHLE TOTIZ K DEBILUM, CO NERESPEKTUJI NIKDY NIC, LEDA FYZICKOU BOLEST (KDYZ JIM NEKDO ROZBIJE ZASLOUZENE HUBU) PRIBUDOU I OBETI POMYLENE, JEZDICI LETA "PODLE PAMETI", TI, KTERI MOC NEKOUKAJI NA ZNACKY, PROTOZE JEZDI TU SVOJI TRASU, KTEROU PRECI ZNAJI. PAK NAHODOU PRIJEDOU SEM A JE HOTOVO. COZ SICE NEBYL PRIPAD TOHOTO PODNIKATELE, KTERY BYL MISTNI A IMHO PREDJIZDEL S PLNYM VEDOMIM, CO DELA (MOZNA PRI TOM JESTE NECO STRASNE DULEZITEHO RESIL V TELEFONU), ALE I TAK BY BYLO ZAHODNO TAM TO PREDJIZDENI ZATIPNOUT UPLNE, PROTOZE JAK JE VIDET, PRUSVIHY BUDOU POKRACOVAT.
A víš kolik stojí takovejch 8km žluté čáry???? Vždyť je lepší, když si silničáři za ty peníze koupí salám aspoň na Vánoce, ne?
Odstavný pruh je tam tak široký, že se tam vejdou snad dvě auta vedle sebe a skutečně tam není ani párátko natož něco co by tam překáželo.
Podle fotografii na idnes.cz prisel vcera o zivot podnikatel ve vozidle Audi A8... trosku prekvapujici zjisteni - fyziklani zakony...
Hmm spíš zjištění, že i když A8 tak pořád VW Z čehož vyplývá ponaučení, když něco neumím tak to nevyrábím.
No jinak ten úsek dálnice je fakt na <> jsem jsem tam shodou okolností asi 4 hodiny před tou bouračkou a je to fakt hodně matoucí a ty malinkaté cedulky jsou spíš alibismem, než nějakým účelným řešením. I když víte že jste na obousměrné komunikaci, tak stačí když se zakecáte se spolujezdcem, dojedete pomalejší auto a zcela automaticky a bezmyšlenkovitě začnete přejíždět aniž si v tu chvili uvědomíte že to dálnice není. To není to že někdo dělá frajera v silným autě, nebo že jezdí jako prase, ale o tom, že je to natolik matoucí komunikace, že udělat nevědomky tragickou chybu je příliš snadné. Je to o psychologii chování člověka a ne o tom jak jste dobrý řidič. Podle mě čeho jsem si všiml jako první jsou dálniční návěstí, která jsou přes celý jeden směr dálnice, prostě klasické nahoře zavěšená dálniční návěstí. Kdyby tam nebyla, nebo by byla jen na půlce, hned by to vzbuzovalo jiný pocit "ze silnice" než když vám celé návěstidlo slibuje volný směr ve všech pruzích.... což je jak 4 lidi již poznali docela špatně. Ke všemu, se mi moc nechce věřit, že tam lidi riskují scháválně silnice tedy vlastně dálnice je natolik široká, že se tam vejdou vedle sebe 4 kamioni a i díky tvaru dálnice je vidět kilometr před sebe a tedy dost času na to poznat, zda a kde se něco blíží v prostisměru. Mě to prostě přijde že někdo si prostě dojede auto a aniž by si uvědomil v tu chvili obousměrnost změní pruh a vjede okamžitě hned pod kola nějakého auta nebo jako včera tahače. Protože i kdyby jako frajer předjížděl tak by ho ten kamion viděl na kilometr a i ten kamion by mohl celkem pohodlně najet do velmi širokého odstaveného pruhu, stejně jako on by mohl pohodlně projet prostředem pro dělící čáře. Toho místa je tam tolik, že by tam mohlo přistávat letadlo, natož se tam vyhnout dvě auta. Takže teorii, že někdo nezodpovědně přejížděl moc nevěřím. To jsou tedy mé poznatky po Plzeňském okruhu.
Neznám to tam, ale jestli je to tak šikoký jak říkáš, mělo by se to udělat jako to bylo (a možná ještě je, dlouho jsem tam nebyl) na nedostavěných úsecích rakouské A2 - rozdělit veprostřed betonovými bloky, bez odstavného pruhu a nechat pro každý směr o něco užší pruhy než na dálnici. Sice je to nic moc pocit, ale je to určitě bezpečnější než dvouproudá "tříautovka".
"i když A8 tak pořád VW Z čehož vyplývá ponaučení, když něco neumím tak to nevyrábím" Ty jsi vůl jak koleno!! Víš, jak rychle jel? Víš, jestli měl pásy? Taky mohlo být místo pro přežití zachováno, ale do kabiny nešťastně čelním sklem proniknout předmět z kamionu... Nebo si myslíš, že řidiči Mercedesů S a BMW 7 jsou nesmrtelní? Respektive, že je auto ochrání vždy? Stačí,aby kamion jel 60km/h a on 100km/h a chlapče jsi mrtvý v každém autě... Jasně, kdyby jel v Civicovi, tak by se dnes ještě smál s námi, co??
"Automobile Manufacturer's Acronyms(...)AUDIAnother Ugly Deutsche InventionAlways Undermining Deutsche IntelligenceAccelerates Under Demonic InfluenceAlways Unsafe Designs Implemented"(...)Jinak je to odsud.
No to byl čelní náraz s kamionem, takže z kamionu skutečně nic nevypadlo. Dokonce ani ne řidič toho kamionu. Kdyby preferoval značku auta které dokáže jednou ranou zabít tři policisty i s celým autem, tak bych ještě mohl vyrábět Plzni salámy dál, ale když holt VW se řidí heslem kdo šetři má za tři a kdo dobrý marketing tak za devět Jinak mě by to docela naštvalo koupit si auto za tři mega a ani nepřežít celkem běžný čelní náraz
Koupit si auto za tři mega a nepřipoutat je zásadní hovadina a dle mého jsou všichno, kteří mají airbagy a jezdí nepřipoutaní SEBEVRAZI.
Dle vyjádření lékaře zasahujícího na místě (převzato z denního tisku) mohl řidič přežít pokud by byl připoutaný - zemřel na vnitřní zranění.
Takže invektivy proti VW (já ho taky nemám rád) nejsou v tomto případě na místě.
omyl Mercedes tě bez pásů nenechá řídít To je o tom, že když někdo umí a někdo jen zkouší dělat auta :)
Jasně, ale čeští šikulové si poradili i s Meďourem - pás se nejdřív zapne a pak se sedne, no a taky jsem viděl zasunutou do zámku pásu jen samotnou sponu od pásu - a už se frčelo.
Prostě to není o automobilu ale o řidičích, já osobně jsem tak navyklej, že se někdy automaticky připoutám i když vyjíždím z garáže a pak se divím, že nemůžu vylézt
Ale jinak taky nemusím LidovéVozidlo (VolksWagen)
to Ace2: doporučuju zopakovat si fyziku - základní, příp. střední škola, myslím, že se to obejde bez VŠ fyziky. Velmi zobecněně a jednoduše řečeno:
a) budeš-li mít vůz např. s velmi tuhou (v extrému nekonečně tuhou) karoserií - těžký náraz nepřežiješ. Důvod: lidské tělo vydrží jen určité přetížení, právě ony deformační zóny ho svojí deformací ho snižují
b) vozidlo s měkčí karoserií zmenší přetížení, ale pravděpodobně tě při těžším nárazu nemine "efekt sardinky"
závěr: mezi případy a) a b) se dělá kompromis, pomáhají tomu airbagy a omezovače tahu, ale každý vůz a každé lidské tělo má své limity. Je to jasné, bez debat.
Zase velmi obecně a zjednodušeně: velké osobní vozy mají velké deformační zóny (a vzhledem k další výbavě -opět airbagy apod. - mohou být dost tuhé), výhoda při nárazu do pevné překážky oproti malému vozu je zřejmá.
Dále: při střetu dvou vozů má těžší vůz velkou výhodu, proto Audi A8 v podstatě zmasakruje třeba Felicii. Přetížení při nárazu, dané mj. hmotnostními poměry, je jednoznačně nižší v těžším voze. Myslím, že je to jasné.
Jenže v tomto případě byl lehčí vůz A8... Jojo, počet airbagů klame. I kdyby jsi měl to "E-čkové" méďo o kterém mluvíš, tak dle mého názoru by bylo podobně "rozmrdané". Pokud by mělo skutečně tak tuhou kastli (a to nemá): po nehodě by jsi si mohl dojít sebrat před auto svůj mozek.
Takhle: víc to nemá cenu rozepisovat, aby mě někdo nekamenoval, že to vysvětluji základy fyziky, stejně si myslím, že jsi si dělal ve svém příspěvku legraci .No podud ne, tak se řadíš do kategorie lidí, kteří si myslí, že jsou v dobrém autě nezranitelní.
Víš co mě s prominutím nasere: když nějakej dement s těžkou dobrou károu sejme rodinku ve 120-tce. V tom případě si občas říkám, že tam měla být 815-ka, na to je každý osobák krátký. Prostě dement si myslí - nic se mi nestane.
Než mě budeš kritizovat, tak:
a) netvrdím, že kdo má dobrou káru je apriori dement
b) nepřeju nikomu nic špatného a nesoudím (a ani nemohu) diskutovanou nehodu
c) ten kdo sejmul ty policajty je zmrd. Kdyz uz ne tím, že jel napitý, tak hlavně jeho ponehodovým chováním - zastrašování apod. Měl se jako chlap postavit a tu nehodu přiznat. To co se mu stalo se může stát za střízliva nechtěně každému, ale... no comment...
no jo přesně tak. Jako uživatel konkureční německé značky a modelu nyní známého jako zabiják policajtů, nemám AUDI bytostně rád a kdykoliv můžu tak se o ní otřu. Je mi ta značka osobně krajně nesympatická, to je asi tak všechno. Jinak je mi jasný, že při střetové rychlosti kolem 200km/h byť na obou stranách bohaté deformační zóny je poněkud problematické přežít.
A je to venku, proste mas z Audi mindrak, proto tady tak blbe placas......
Novy Mercedesy jsou hodne dobry, jenze ja mel moznost prejit (pred 8 rokama) z Mer. 190 na A4 a reknu ti nebe a dudy (tedy spis naopak)..zkousel jsem i tehdejsi generaci C. Od te doby Mercedesum rikam zelezny kravy (s bezpecnosti to nema co delat). Nic naplat quattro je quattro
ha mindrák :)) ujištuju tě, že mindrákem netrpím. Chlape jedná nešťastná. Ne každý zde psající je 14 letej puberťák s plakátem auta nad postelí. Jinak gratuluji A4 dobrá volba, od A8 ji pozná jen znalec, tedy dobrá investice. Jinak mě tato značka ničím neupoutala, když jsem vybíral jaké auto objednat, tak jsem byl málem vyhozen s autosalonu AUDI (I.S.R.) když jsem jim oznámil že mi to připadne jako Octávka po face liftu. K tomu absence nějaké zajímavé výbavy, interiér, který si můžu pořídit za polovinu v Octávce tedy nemluvím teď o A8. Ty auta nejsou vůbec ničím zajímavá a to ani motorizací a ani výbavou. U konkurence jsem pořídil kvalitněji vybaveno, s modernější technologii s vyšší bezpečnosti a když si do toho auta sednu nemám pocit, že se mě někdo snažil na něčem okrást. Vždy mě zajímalo jaký typ zákazníka si AUDI koupí, vždyť jsou jen drahá, nevybavená, pokud člověk nehledá zrovna ekonomický motor tak si ani nevybere, nebo nenajde nic zajímavého. Nikdy jsem tuto značku nepochopil. BTW Mercedes 190 to je co za veterána, že to sem taháš? Co je to za třídu ? C, E, S? Ze starých mercesů znám jen SL a gulfwinga to jsou pěkná auta a nevím co proti nic máš. 190 neznám, nepleteš si to spíš se C180?, to sice není žádný expres, ale přišlo mi to jako docela přijemný sedan, rozhodně tedy mi to přijde lepší než A4.
Z tohodle by byl flame, jak prase... Mercedes 190 je predchudce C-ckove rady. Přístup I.S.R. je velmi zarážející... Zrovna mě nenapadá, co má třeba C za lepší výbavu než A4? O technologii a bezpečnosti by se dalo polemizovat, ale nikdo z nás to tady nevyřeší. Objektivně řečeno v současné době je opravdu má E (tuším, že máš E, ne?)řada nad A6 navrch, ale je to dáno stářím A6, jakmile tento rok přijede nová A6 bude tvrdý boj...(a zřejmě ho A6 vyhraje, protože ze srovnatelných aut - Audi,BMW, Mercedes vyhrává vždy to, které přišlo na trh později). Tvé pocity z interiéru ti vymlouvat nemohu. Můžu jenom říct svůj pocit s ježděním s onou stařičkou 190 2.0 a pak testovacích jízd s C s různými motory - ale i když jsem jel s C upraveným od Lorinsera (tuším převrtaná 3,2) boužel Mercedes mě vždy připadal strašně těžkopádný - na druhou stranu, je to asi nejlepší auto na rychlé přesuny po dálnici Šlápneš na to, ono se to nějak rozjede a pak frčí jak tank křížený s buldokem.
Jaký zákazník si koupí Audi?? Podle mého ten, který chce auto "z velké trojky" a nechce zadní náhon (třeba můj případ..fuj, ještě teď se třesu když si vzpomenu na Mercedes a sníh..brrr), taky chce sportovnější design a nejde mu o okázalost, ale spíš o funkčnost. A hlavně QUATTRO!! které má konkurenci pouze v 4X4 Subaru.
ad motory: co třeba 2,7 bi-turbo?? nebo jejich 4,2, která pružností překoná i motory Porsche?? nebo je libo 4,2 bi-turbo (v RS??)
Pokud chceš znát image Audi - pak je to jejich heslo "Náskok díky technice" Důkaz? quattro, využití hliníku (ASF), benzínová turba, TDI (nebýt Audi a jeho TDI v roce 1980, tak dnes asi nejezdíš v 270CDI), převodovky -dsg (při přeřazení se sepne jakýsi mezistupeň, takže auto je neustále "pod záběrem"), multitronic (variátor. bezestupňová převodovka). MMI (funkčnější systém centrálního řízení elektroniky než je I-drive BMW) A takový prkotiny, jako startování na otisk palce, třeba u nové A4 zmenšili počet drátů do volantu z 36 na 8 díky tomu, že používají datové sběrnice (možná to mají i jiné značky, ale vím o tom jen u Audi)..a spousta dalších technických vymožeností, o kterých ani nevím.. Pokud se podíváš na komentáře k prototypům Audi, třeba i ty jednou připustíš, že Audi disponuje v současné době zřejmě největším technickým potenciálem ze všech značek (světla z LED,...)
Mercedes na tom s technikou taky není špatně, ale u něho jde spíš o "blbinky" a bezpečnost -ABS,xenony, radarový cruise-control. Rozhodně je to skvělý auto, ale na mě trochu těžkopádný a hlavně zadokolka..
BTW. Audi je levnější, výbavou bych řekl stejně a motory viz výše
Stejně se neshodnem, protože na Audi vidíš červeně, což rozumný dialog vylučuje.
320CDI a ne 270CDI když už tedy. Jo flame war by to byl asi na hodně dlouho. Já jenom, že AUDI neuznávám jako luxusní auto za které se vydává, elektrická okna a klimatizace dnes již není znak luxusu, ale troufám si tvrdit, standardní součást běžného vozidla. Motorizace jsou otázkou, co je v nabídce ? S odpuštěním přichcípnuté diesely a to i ta 2.5 mě spíše vystrašila, než zaujala, velmi, ale skutečně velmi špatné automatické převodovky, a to jako člověk který jezdí výhradně s automaty si to dovoluji skutečně tvrdit. A co se týče toho 2.7 bi-turbo, nevím jaké s ním máš zkušenosti, ale je to motor vezkrze ne přiliš povedený, nemá dostatečný výkon, nebo respektivě výkon má nepřekvapující a má neobhajitelně vysokou spotřebu která se pohybuje na hranici 14-16 litrů a to jsou zkušenosti z reálného provozu. Tohle je akceptovatelná spotřeba u velkého a silného V8, tedy bych ten motor vůbec nevyzdvihoval jako něco technicky vyspělého spíš bych to hodnotil jako podprůměrný motor kde je výkon notně doháněn dvojící dmychadel. Jediný co má AUDI je Quattro, což je jistě záslužné, nicméně i konkurence nabízejí alternativu. No a co se týče hliníku, kdyby Audi začalo používat hliník skutečně jako první tak by se o nějakám naskoku dalo mluvit. Ale když první seriově vyráběný automobil s celohliníkovou karoserií byl Cadillac Allanté z roku 1987-93, tak je z náskoku jen dohánění. Jako u všeho u AUDI, to je jako s tou 4.2, jako by bylo něco zajímavého že AUDI nabízí 4.2 V8, vždyť to není nic zvláštního proboha. No nevím, souhlasím s tím, že je AUDI možná celkově levnější i když to je diskutabilní, ale rozhodně bych ji nezařazoval po bok BMW a MB, to jsou značky které na to po technické stránce mají. AUDI je jen marketingově vyšlechtěná luxusní značka, kde je luxusní maximálně tak ta cena...
slyšel jsi o DSG převodovce? MB má nějakou lepší?
jistě, 7Gtronic, overdrive již od prvního rychlostnícho stupně, nebo kickdown o dva stupně najednou, ukaž mi to u Audi :) jo a samozřejmě 7stupňů.
Už jsem napsal, že o automatech nic nevím, ale kickdown o 2 st. najednou umí snad každá automatka, ne?? Já jel jen s Xedosem 9 s aut. a to ještě někdy v roce 1999 a ten rozhodně kick down o 2 stupně uměl....
co je overdrive nevím.
Kolik má automatka stupňů je snad jedno, ne? Vždyť to řadit nemusíš...... U Audi ti člověk může ukázat multitronic, který je objektivně lepší než všechny ostatní převodovky, boužel subjektivně je prý dost zvláštní
Pořád nevidím odpověď, proč BMW podle tebe je luxusní auto a Audi ne
ne skutečně žádná jiná automatika o dva stupně najednou dolu řadit neumí, postupně to skutečně umí každá, ale to je něco jiného. Overdrive je obrazně řečeno jako by druhá spojka, která zaručuje úplný přenos síly na nápravu beze ztrát a ještě snižuje otáčky motoru. Jinak to uživatelsky popsat neumím. Pro příklad ostatní automaty to umí jen u posledního rychlostního stupně ty nejlepší i u předposledního. Multitronic je irelevantní, protože díky jeho technickým limitům ho nelze využít po silná auta, nebo pro auto s vysokým kroutícím momentem, či auta s pohonem všech kol. Jinak pokud je mi známo CVT převodovka se snad poprvé objevila v japonsku u Micry na tamnějším trhu.
Ještě mě napadlo, jestli je vůbec v praxi rozdíl, když udělá automatka kickdown o 2 stupně najednou nebo je odřadí postupně -- prodleva 0,1s?? Rozuměj nepopírám,že to je technická vymoženost, vzhledem k tomu, že automatkám nerozumím se ptám- mě to připadá spíš jak marketingová hláška...
Multitronic není irelevantní, protože Audi ho již montuje do 3.0 benzinu, který má výkon 162kW a 300N.m., takže už ho lze použít i do nadprůměrně výkonných vozů... Do quattra ještě ne, ale to pro tebe, který máš zadokolku nemůsí být takový problém...
Prodleva tam bude vyšší než 0.1 dokonce bych to odhadl na půl vteřiny, takže v performance to bude už podstatný rozdíl, ke všemu by nastával problem kdy by měla seřadit ze 7. na 4. což je zcela reálný, pak by to trvalo příliš dlouho. Když už bych měl polemizovat tak bych polemizoval o tom zda je skutečně potřeba 7 rychlostních stupňů. Tak nebo tak, jedná se zkrátka o technicky vyspělou a revoluční převodovku a její kvality ohodnotím až jí vyzkouším :)
No a k tomu druhému, žel bohu mě to trápí, protože se zadním náhonem nejsem příliš spokojen a jako uživatel v tom nevidím žádnou výraznou výhodu, tedy spíše nevýhody převyšují výhody, Příště objednávám 4Matic, stálý pohon všech kol vidím jako praktičtější řešení, zvláště po zkušenostech na sněhu. Na blbnutí je to dobrý, projíždět zatáčky s rozhozenou zádí je dobrý, ale jinak je to spíše na obtíž a vyžaduje to vyšší míru koncentrace a kontroly.
To beru. Jasná odpověď. S těmi stupni je to ož opravdu přepísklý...Ještě že manuální převodovka už víc než 6 stupňů snad mít nebude, jinak budem řadit jako v nákladních autech (tedy já, ty jsi už na automat přešel )
Jestli sis všiml tak jsem několikrát naznačil, že to, co mi na Mercedesu vadí je, že je zadokolka.. Ani mě nevyhovují, proto jsem se při výměně zasadil o Audi ... Z mýho pohledu je škoda, ža tak nesnášíš Audi - quattro má, co nabídnout Ale myslím, že nejsi hlupák a tak když jsi byl ochoten vyzkoušet Allroada, zkušíš příště třeba novou A6 nebo A8.. Možná změníš nároz, nožná ne - s tím se nedá nic dělat, nicméně Audi a Subaru jsou na špici vývoje čtyřkolek. Mercedes je s 4matikem na štíru - dělá ho pouze u 2,4 a 3,2 benzínu... U Audi dostaneš i diesely. I BMW dělá 4X4 i v dieselech, ale zatímco quattro je 50:50%, u BMW to mají tuším 30:70%... A Haldex nebrat - chce to stálý pohon
BTW. Když jsi říkal, že Audi není luxusní, co říkáš na to, že přes 42% všech prodavých aut v nejvyšší třídě jsou A8!!! a 2. MB Sklasse má nějakých 13%, 3. BMW 7 tuším 12%?? Vzhledem ke stáří S je i 2. místo úspěch...Ale těch 42% A8, to je přímo hrozivé.. A ve zprávách na hlavní stránce je zpráva, že Audi už 9let po sobě zvyšuje podíl na trhu a loni prodala o 30% více aut (hlavně za to mohly A8, Allroad a A4). Většina zákazníků si asi myslí, že je dostatečně luxusní To bylo jen takový popíchnutí.
Ne ne tam je to trochu jinak 4Matic se dá objednat i do motorizací které mě pro příště budou zajímat, tedy 500 se ve 4Maticu standardně dělá, stejně tak 400, 320 a 240, takže že bych si musel vybrat malou motorizaci toho se nebojím. Jak je to u jiné než E třídy netuším. Jinak tato nová generace 4Maticu mi přijde zcela ideální pro tento typ aut, stálý pohon, elektronické nahrazení až 3 uzávěrek diferenciálu, plynulé přenášení síly mezi předkem a zadkem. Ideální kombinace a při tom si vezme z akcelerace u 500 jen 0.3 vteřiny při 0-100 k tomu ještě výhoda zcela zanedbatelného cenového rozdílu. Nemám pocit, že by to byl pohon na štýru, podle recenzí se jedná o povedený pohon přimo ušitý pro tento typ vozů. Myslím, že pohon jako má Subaru, nebo Lancer EVO by zde byl spíše na obtíž i když jejich kvality neupírám.
Audi není skutečně luxusní, luxusní považuji tu automobilku, která implementuje ty technologie které využívá jen ona nebo velmi malé spektrum výrobců. Audi nic zajímavého nemá, alespoň ne pro mě. A to jsou i takové detaily, jako vytápění auta zbytkovým teplem i při vypnutým motoru, což je sice maličkost, ale když někde čekám nemusím mít zapnutý motor, v interiéru má ambientní světlo, takže i v naprosté tmě je v autě přijemné příšeří, když poklesne teplota automaticky se zapne vyhřívání zrcátek i za jízdy, umí digitálně zobrazovat rychlost, má automatickou brzdu, má speedtronic, tedy omezení maximální rychlosti (druhá funkce tempomatu) a to jsou věci které sice zní jako maličkosti, ale zásadním způsobem ovlivňují kulturnost a pohodlnost cestování. Po přesednutí do auta co to nemá, je člověk akorát tak navztekanej. Pravda tyhle věci neschází, pokuď je člověk nepozná. Ke všemu se mi zásadním způsobem nelíbí interiéry, neergonomické, nehezké, špatně se ovládají a vypadají levně. A8 je na tom už podstatně lépe co se týče interiéru, nicméně aby to vypadlo k světu tak to je alespoň 3 mega, což je už trochu ufff
No a jestli má nějaký auto někde na nápravě něco z hliníku, to je mi jako uživateli skutečně jedno, hodnotím jen výsledek.
V ceníku má MB s 4maticem jen ty 2 motory Asi by si měli spravit web.
Každý máma jiný názor, co je luxusní. Nicméně potřetí a naposledy položím otázku, proč je podle tebe BMW luxusní a Audi není?? POkud vím BMW taky nedisponuje žádnou z těch technologíí
Ergonomie interiéru a líbivost jsou hodně subjektivní - pro mě je u Audi všechno tam, kde má být, kde to znám a MB interiér je zas moc obyvák a to já nerad :) Ale E ti fakt neberu, vždyť i z prodejů je vidět, že se jedná o mimořádně zdařilý model, který teď nemá konkurenci (dokud nepřijde nová A6, oni to teď v Ingolstatu všechno obkoukali a budou se snažit E předehnat, navíc s tím jak jsou tajemní, čekám fakt revoluční A6 narvanou až po strop vychytávkama, aby se mohla poměřit s E-klasse Ale můžu se mýlit )
No necháme se překvapit s A6. Jinak ergonimie je skutečně v AUDI na <> když si někde čtu v časopise jako + ergonimie tam má chuť redaktora fyzicky napadnou. Jak může někoho napadnou dát ovladání klimatizace a rádia až dolů na středovou konsolu a to ještě tak nešikovně, že když máš auto s automatem, tak musíš vykloubit zápěstí abys na čudlíky mohl, a samozřejmě v rámci opět příkladné ergonomie jsou tlačítka všechna stajná, takže za jízdy je to adrenalin si nastavit klima či rádio, hlavně že ovládání vzduchového pérování je hned při ruce, sice na to člověk šahá jednou za uherskej rok, ale asi když si za to člověk zaplatil tak aby to viděl pořád :( Tohle musel navrhovat masochista a ne člověk co někdy řídil auto.
No a k tomu BMW, stačí aktivní podvozek, HUD displej, velký displej v kapličce s dalsíma funkcema, též chlazení sedaček a další věci z ceníku. To by na definici mohlo stačit, prostě pokrokové technologie, To nemá ani A8. I když uznávám, že BMW zdaleka nedisponuje tolika vychtávkama jako MB.
Já s ergonomí nemám problém. Teplotu na klimě měním tak 2x za rok (zima, léto) jinak to zvládá všechno sama, rádio jsem nastavil jednou a pak si vystačím ovládáním na volantu Nicméně ani přímo na přístrojovce mi to nečinilo problémy - může to být jinak u automatu.
S BMW mi to připadá trochu účelová věta. Pokud jsem dobře viděl pod obrázkem nové A6 na Autobildu, tak nová A6 dostane vzduchové pružení, a sériově elektrohydraulické brzdy (co to sakra zase je???), HUD beru, displej v kapličce má i Golf IV a dokonce zobrazuje i navigaci... O chlazení sedaček nevím, nedíval jsem se na to... BMW zas nemá multitronic, jejich idrive je oproti MMI nedotažený- hůře ovladatelný (to bych považoval za výraznější nedostatek než absenci HUD....+- jsou na tom stejně... Lepší debatu povedeme v dubnu, kdy se generace všech značek srovnají.....
to co popisujes prece DSG umi taky (overdrive), nebo snad ne?
DSG skutečně má 2 převodovky (je to - funguje ve všech rychlostních stupních.. POkud přeřazuješ, vypne se hlavní převod a sepne se "mezipřevod" ...takže když řadíš ze 4 na 5, sepne se něco jako 4,5 i poměrem - neustále je auto pod záběrem. a otáčky tak neklesají.... BTW. jedná se o převodovku kterou používaly vozy Audi v rallye někdy v roce 86, ale až teď je technologie, aby měla dostatečnou životnost...
Ace2 - u Overdrivu jsou taky fakticky 2 převodovky, nebo 1 je "virtuální"??
Ne pletete hrušky s jablkama. Overdrive není převodovka, overdrive je funkce každé automatické převodovky, která má 4 a více rychlostních stupňů. Každý automat má prokluz, tedy dochází u každého automatu k jisté ztrátě výkonu, i když v dnešní době již zcela zanedbatelně.. Při ustálené rychlosti se sepíná overdrive což je něco jakoby druhá spojka (první spojku v automatu nahrazuje hydrodynamický měnič točivého momentu, lidově řečeno konvéro), tedy něco jako tahle druhá spojka "srovná " automat s náhonem kol, tak aby nedocházelo k prokluzu, tím se snižují otáčky a pochopitelně spotřeba paliva. Overdrive sám o sobě není zajímavá věc, je to součástí každého dnešního automatu, zajímavé je že u 7Gtronicu se sepíná již od prvního stupně, což nikdo nikdy neudělal a dále je na tomto automatu zajímavé, že dokáže jako první automat na světě podřadit o dva stupně najednou, tedy např. ze 7. přímo na 5., nebo z 5. přímo na 3. Kdežto všechny ostatní automaty, musejí z 5. zařadit nejdříve 4. a pak 3. V tom je ta technická dokonalost. A automaty se vyrábějí již 60 let, takže se jedná o skutečně revoluční automat. Chtěl jsem tedy napsat, že GSG je jistě také zajímavé, ale i jiní výrobci mají revoluční převodovky.
OD měla i ta 3stupňová plečka od Mitsubishi z r. '92, co jsem ji měl párkrát půjčenou.
plne souhlasím s tvymi nazory na WV koncern............
Nevím podle čeho posuzuješ luxusní auto... BTW. Pokud jsem se díval na sériovou výbavu E třídy a A6, tak A6 chybí senzor na deaktivaci airbagu u spolujezdce, tempomat, čidlo na automatické rozsvícení světel a dešťový senzor ... to vše beru, ale je nutné si uvědomit, že A6 je IMHO o 4 roky starší model než současné E, s kterým jsem to srovnával.
2,5TDI má ve své nej. variantě 180k, což je o 10 víc, než 170k u 270CDI, o přiškrcení bych u ní nemluvil, měl jsem možnost ji řídit a jela moc pěkně.
Co je zvláštního na 4,2?? přečti si tohle: http://www.autorevue.cz/Automobilka/Ar.asp?ARI=2327&CAI=2099
Co se automatek týče, tak to opravdu nevím, nikdy jsem s ní nejel..
POřád nevím, proč Audi po technické stránce nemá na MB nebo BMW?? BTW. někdy dříve jsem sem dával link na srovnávací test S4 vs. M3 vs. AMG C ?? a v uvedeném pořadí test i dopadl (Byl to německý DSF)
I v základu se dají najít odlišnosti a to ve zpracování a celkovém navržení interéru. Pravé dřevo, osvětlené kličky dveří, optitronicky podsvícená palubka s automatickým štelováním konstrastu podle světelných podmínek, elektrohydraultické bzdy, vynikající ergonomie, elektricky odklápěná přihrádka s CD Changerem, pokud není tak jen přihrádka ale stále elektricky ovládaná. No a pak příplatkové věci, které jsou vždy zajímavější neb Němci se nikdy nepředhání v bohatosti základní výbavy, 4 zonové parkovací senzory, 4 zonová klima, plnohodnotný DVD přehrávač a TV tuner, dvou tunerový radiový tuner, DVD navigace, satelitně řízené palubní hodiny, fantastický automat, aktivní bi-xenony, nebo aktivní sedačky, nebo odvětrávání sedaček či vzduchové pérování identické s tím v Maybachu., to jsou věci, které považuji za luxusní. Audi z toho vše nabízí snad jen ten TV tuner a "hloupé" vzduchové pérování pouze pro Allroad. Pro A8 a S a podobně jsou vzduchové pérování standardem.
Vybíral jsem mezi Allroadem 2.5 a E-klasse, Allroad je liná hlučná špatně řadící s odpuštěním mrcha s velmi špatně zvládnutou ergonomii interiéru. 320CDI jede jako z praku, je podstatně tišší, s lepe propracovaným interiérem, s lepšíma brzdama a ještě byla o 100 tis levnější než All-road za 1.9m který neměl ani elektrický sedačky natož navigaci, natož větraný sedačky o zbytku nemluvě. Znechuceně jsem vrátil dealerce klíčky, sednul do auta a jel na Chodov odjednat auto.
BTW jsem koukal že na konkurečním serveru www.auto.cz je docela pěkně zvládnutá rezence právě na E320CDI, což bude asi více vypovídající než těch pár řádku co se tu snažím v rychlosti vždy napsat.
Jen v krátkosti reakce na něco, o čem poměrně něco vím:
4 zonové parkovací senzory - tak to i do škodárny seženeš za 4-5000 i s instalací. Jen zadní, v Audi jsou podporovány i přední.
plnohodnotný DVD přehrávač - lze dokoupit za 5000,-
TV tuner - VW, Audi i Škoda (Superb) mají v nabídce tovární TV Tuner s výstupem na tovární navigaci, pro zajímavost domoéntovat se dá za cca 7000,-
DVD navigace - tak i Škoda má myslím lepší navigaci, která je 100x rozšířenější a je na ní 20x více map, co máš v MB? Command? To je nejaky nestandardni system. Na tom si moc map asi neuzijes Treba mapu CR nebo celou Evropu - silnicni sit mas?
satelitně řízené palubní hodiny - tak to je snad standardní věc k navigaci, i u škodárny je na to vodič z navi do palubky (Clock).
fantastický automat - tak to neumím posoudit, jediný automat, který bych bral od VW je DSG
aktivní bi-xenony - jak jsou aktivní? Bi xenony má i Škoda Superb, natož pak Audi.
aktivní sedačky - paměťové sedačky a zpětný zrcátka má už 4 roky i Škoda Octavia, nebo myslíš nějaké masážní? Tak to ja neznaju.
Nic proti MB, urcite je dobry, ale abych mel moderni komfortni vychytavky nemusim utratit 2 mio, no jo pan podnikatel si to rozpustil v nakladech tak to je jina
ještě mě napadlo, mohl bys prosím umistit odkaz jak vypadají ty 4 zonové parkovací senzory za 5 tis, dvd za dalších 5 taky bych rád viděl tu tovární navigaci za 7 tis, to by taky strašně zajímalo.
nevím jestli 4 zónové, ale 4 čidlové, tj v zadním nárazníku jsou 4 ultrazvukový čidla a měří to od 2m do 20cm, vagem to ukazuje vzdálenost všech 4 v centimentrech, to nemáš co?
Ta Navi (TravelPilot DX - průmyslovej standard, nejrozšířenější navig. v Evropě myslím) stojí z druhé ruky 7 - 15, nebo zde. Já ji měl s dokladem a zárukou za 8. DVD podobně.
Ale nenech se vytočit tím, že tě za 1/4 ceny někdo s klídkem dojede (na zimních gumách)
Muzete mi dat podrobnejsi informace ohledne moznosti sehnat dynamickou navigaci za uvedenou cenu? Dekuji.
hmm tak já nevím jestli mluvím s idiotama nebo někdo kdo se v tom alespoň trochu vyzná. 4 zonové znamené 4 zony, tedy že auto dokáže určit překážku nezávisle na 4 různých místech kolem auta a to i boku a to současně. Tedy ne že má 4 senzory kdesi na zadním nárazníku. Vzdálenost to pochopitelně ukazuje taky, nebavíme se tu o Škodovce. No je fakt super že můžeš koupit jetou navigaci a pak si jí přišroubovat někam na palubku, tomu skutečně říkám řešení. BTW pochybuju že by mě někdo na zimáčích dojel, v takovým indexu se totiž dělá jenom jedna pneumatika
asi mluvim s idiotama, ptz jsem mluvil o tovarni navigaci, tedy zabudovane do 2DIN sachty I kdyz ta na palubce ma vyhodu, da se snadno odendat LCD.
Joi a napis mi kde parkujec to by me zuajimalo
http://www.autorevue.cz/Images/2016/88.jpg
sice to neni displej jako MB, ale staci to, ne?
hmm aha, takže pod pojmem displej si představuje každý něco jiného. Umí tahle navigace ST-Over, POI, Detour a jiný s navigací související funkce ? Jinak pod pojmem displej si představuju spíš tohle:
http://uscar.serv.cz/public/med/
Počkej, tohle je samozřejmě jen palubní displej k velké obrazovce, aby byl co nejblíže zornému poli, myslím to ve VW. VW navigace (Ať už Škoda, VW, Audi, Seat dycynky je to Travelpilot DX systém, dynamická navigace, podpora RDS-TMC)
Ten MB bere jaký formát CD, pro zajímavost? Myslím že taky Teleatlas TP ne? Takže to bude úplně stejný, detour spadá do TMC a to je taky na chlup stejný takže v tomto to más s VW úplně stejný. Nevím co má MB, TFD displej? to rozlišení máš malý když tak mi napiš na tdipd(zavinac)centrum.cz kde máš nějaký detailnější fotky (pac se sem tezko nekdy jeste podivam) Diky..
Jo a vypadá to takhle (prostuduj, než si začneš myslet, že je to až o tolik horší, je to horší jen o obrazovku, ta je zatím 4:3, od letoška půjde ven 16:9, ale to nemá na funkce takový vliv, že ne?) Ale nic proti MB za mega nebo dve.
v MB je DVD navigace, jinak já netvrdil, že VW neumí navigaci. Ale aby mi někdo tady tvrdil, že stojí 7 zis..... no to nejsem malej jarda z horní lhoty
No.. nevi nekdo o instalaci tohoto displaye (palubni pocitac) do Fabie MR2003?
Vím, vyrábějí se od 8/2003 a cena je 11000 v prodejně ND Škoda Auto. Má to smysl investovat jen pokud máš navigaci. I tovární radio symphony ti to pak bude ukazovat.
No ja mam MR2003, vyrobeno 06/2003 a na strance http://obd.ec.cz/gps/ pisi, ze ten display patrne funguje pouze od MR2004 (08/2003). Ale predpokladam, ze i starsi Fabie s automatem meli tento display, takze fakt nevim..
a takhle vznikají desinfomace, samo domo dodělávky u franty na dvorku neberu jako výbavu to asi za prvé. Aktivní bi-xenony jsou světla co se natáčí do zatáčky, aktivní sedačky jsou takové sedačky, které nafukují boční vedení v závislosti kam auto zatáčí, tedy tě sedačky podrží v zatáčkách aktivně, jinak nějaký paměti a masáže o tom se asi bavit nebudeme, stejně tak o chlazení sedaček. No a co se týče navigace, fakt nevidím problém, normální mapy celé Evropy včetně celé silniční sítě, map měst, POI, a všechno co tam má být, včetně samozřejmě odposlouchávání RDSka pro navigační účely to má tedy většina navigací. Mapa je jedna protože stačí, nevidím účel mít v autě 20 CDček a na každý hranici si je prohazovat, je mi milejší jedno DVD a pak si můžu teoreticky naplánovat detailně trasu z Prahy až do Skotska. Jinak je super, že má škodovka 4 roky elektrický zrcátka, když to půjde takhle dál, taky za další 4 bude mít i všechna okna v elektrice.
4 senzorový zadní snímač je za 5000 oficiální cena, navigace je TravelPilot, tedy průmyslový standard, ty si sice naplánuješ z Prahy buhvíkam, ale z Prahy do Horní dolní anebo na ulici nebo číslo popisný těžko. Na celou západní Evropu stačí mít tak 6 CD, všechny západní státy do úrovně ulic. RDS-TMC je standardní dynamická navigace věc montovaná od 2000 i do Škodovek.
Ty zrcátka jsem myslel paměťový + natáčecí při zařazení zpátečky.
Vyfukování sedadel a natéčení do zatáčky to teda fakt nemá.
Jinak dodělaný to je profi a nepoznáš to. Nezpochybňuju, že je to MB asi dílensky lepší a hlavně ekskluzivnější, ale taky za 4 násobek ceny, větší riziko odcizení, daleko vyšší pojištění, možná provozní náklady... otázka motoru 1.8T 140 kW, chce to testnout...
To už bych si přidal 600000 a koupil RS6, to bude mít i sběratelskou hodnotu.
Většinu toho, co popisuješ prostě Audi do 6 let starého modelu dát nemohla... Až bude nová A6, pak se budem bavit jinak, i když i mě je teď jasné, že Audi na to půjde jinak... Nicméně situace je momentálně taková, jaká je, neboť A6 je prostě stará...Neříká to však nic o příslušnosti Audi do luxusního segmentu.
Srovnávat a vyvozovat závěry mezi E-klasse a Allroad je nefér..allroad je trochu jiná kategorie.. to jsi mohl zkoušet M klasse.. Allroad stojí mezi E a M...a taky má své roky
Moooc pěkná recenze. Nikdy jsem netvrdil, že Mercedes je špatný, naopak a současné E je skutečně vydařené.. Hlavně ty brzdy se mi líbí..jinak než vzduchové pérování, se mi víc líbí aktivní podvozek BMW 5. Vzhledem k faktu, že MB i BMW aktivní podvozky mají a Audi ho má taky v A8, předpokládám, že nová A6 to taky dostane... Automat nedokážu posoudit, neboť s ním opravdu nemám zkušenosti, ale vypadá zrařile.
opravdu souhlasím s kvalitou E-klasse, ale nedokážu pochopit to vyřazování Audi, z luxusního segmentu??? Ještě bych pochopil, kdybys napsal luxusní je Mercedes a pak nic a pak BMW a Audi, ale říkat luxusní se MB a BMW pak nic a pak Audi mezi "běžné" vozy je trochu divné. Zejména, když většinu toho, co nabízí za technické vychytávky MB, nenabízí ani BMW 5 a to je podstatně novější model...???? Ano je možné říci, že MB a BMW, kteří mají oba nové generace vozů luxusní vyšší střední třídy mají díky tomu před Audi výrazný náskok, co se techniky týče a z tohoto pohledu TEĎ Audi z luxusní třídy vypadlo, nicméně tento rok bude nová A6, čili se srovnají generace a Audi bude zase konkurenceschopné... Navíc vždy tu je otázka, že MB i BMW jsou obě zadokolky.....Z kompexního a dlouhodobého pohledu Audi prostě do luxusních značek patří a ty jsi jediný, kdo to zpochybňuje ....
Jen tak mimochodem: C-classe s šestiválcovými motory (C240 a výš) má možnost pohonu 4x4.
MB rulezzzzzz...
Omyl, v TDI bys nejezdil nebyt FIATu a to pro tebe musi byt potupa
Kde jsi na to přišel?? První přeplňovaný diesel - Audi, tuším rok 1980 v sériové výrobě..Audi 80.
A první "skutečné" TDi (s malým i) s přímým vstřikem - Fiat Croma tuším 1986.
Aspoň něco si Fiat připsal Ale přejme mu to.... Stejně se těším na hádky v budoucnosti kdo přišel s čím dřív a pak se zjistí, že jeden mluví o CDI nebo HDI a druhý o TDI-PD
"Automobilka Audi výrazně přispěla k popularizaci vznětových motorů v sektoru osobních automobilů. Zasloužily se o to především její vyspělé vznětové motory TDI s přímým vstřikováním paliva do válců a přeplňováním, které nabízejí vysoké výkony při extrémně nízké spotřebě. Model Audi 100, představený na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 1989, byl vůbec prvním osobním vozem na světě poháněným vznětovým motorem s elektronicky řízeným systémem přímého vstřikování. " zdroj: http://www.automobil.cz/info/press/1573.htm
Teď se můžem začít bavit o tom, jestli to byl Fiat a jeho TDi, nebo Audi a její TDI, kdo stál na počátku ofenzivy dieselů PS: "Renomé" italských TDi si ještě i já pamatuju
Jo, prejme to koncernu Fiat AUTO. Ale tak me napada ze asi prisel v automobilismu s vice poznatkama, nez-li ty jenom tusis.
Co se tyce jejich Renome z teto doby, tak poukazuji na Iveco. Kdekoliv vyslovis tuto znacku, tak kazdy smeka. A to neni nic jineho nez Fiat AUTO. Ty same motory se montovaly do osobnich aut, bohuzel tam nebyli moc popularni. A neni ti to divny, ze motory vyjizdejici z "jedne linky", ale montovane do ruznych aut jsou tak diametralne odlisny co se tyce jejich kvality??? Ono kdyz se otevrely hranice, a kazdy kdo mel platak se vrhnul do Italie, tak koupil ojetinu s nalytanyma 200-300tis km (ke vsemu s italskym pristupem k jizde-jak jinak v Italii ), tady pretocil tachac na 70-120tis km a hura s tim do sveta, tak se nemuzeme divit ze to auto kleklo po par kilometrech.
Jinac popularita je krasny slovo. Ano, za popularizaci dieselu asi nejvic stoji koncern WV, ale asi nikdy toto slovo neznamenalo to nejlepsi. Dnes je take velice popularni napr.: Mountfield,....
Já proti Fiatu opravdu nic nemám (tedy kromě Stila, to mě hrozně zklamalo, ale ani to není žádná hrůza), s jedním Fiatem mám zkušenosti a jsou- průměrné. Jede výborně, slouží velmi dobře, boužel od počátku jsou drobné problémy.. Druhý Fiat s kterým jsem měl tu čest - to samé... Na Fiat nenadávám, zázrak to není, ale funkci plní.
Stejně tak se tahaly i ojeté VW, MB,Opely...
Iveco v mém povědomí (nejsem z oboru) za špičku není, ale tohle opravdu neposoudím, v autech italský diesely žádný zázraky nebyly...
Ad. popularita - Je mnoho recenzí, kde jsou chváleny různé diesely, čas od času se ale objeví nějaká, nebo recenzent se vyjádří v diskuzi, že špičkou nafty jsou TDI a diesely od BMW.. POlud někdo preferuje kultivovanost, tichost zřejmě jsou pro něho lepší HDI, CDI, někdo jiný chce zas výkon a nízkou spotřebu a pak TDI je lepší... Ať tak jako tak, snad nechcete popírat, že TDI patří mezi tu úplně nejužší špičku na trhu s dieselovými motory...
To já si matně pamatuju jenom jakejsi traktor z Regaty.Myslím, že to můžeme ukončit tak, že diesel nasadil VW, pak za pár let Audi turbo, potom Fiat přímej vstřik nakonec to zpopularizoval VW koncern s Audi v čele, během toho už Fiat vyvíjel CR a o něco pozdějí VW PD.A taky budem vzpomínat ve stylu: jó to byly časy když se jezdilo na benzím nebo naftu. A každý mělo svoje kouzlo. To teď je ta elektrika taková moc sterilní...
TO beru, pak, že se nedá dohodnout
Co elektrika, ale ten miniaturní atomový reaktor, co ji vyrábí - to je svinstvo, předvčery Frantovi bouchl v autě, no, ještě, že už před 100 lety přišli na to, jak neutralizovat radioaktivitu, takhle bude Franta s celou rodinou jen 14 dní svítit Nebo "Táto, dej si ještě hrachovku, ať nám to dnes jede rychleji!"
Jen tak mimochodem objektivně - 4Matic dělá Mercedes v řadě C jen C240 4matic a C320 4Matic ... třeba k dieselům ho nedávají POkud nechceš 240 nebo 320 máš smůlu... Ale máš pravdu od 240 výš (je tam jen 320), ale napsaný to vypadalo zajímavě.
http://www.mercedes-benz.cz/index.asp?jazyk=cz&obsah=76
Jo a mimochodem, první sériově vyráběné auto z kastlí z hliníku je Lancia Flaminia, něco kolem roku 1960.....
pardon z a ne s
Soráč ace2, ale si úplne mimo misu... Ja viem čo chceš počuť - keby šiel Mercedesom, alebo nejakým americkým pekáčom, tak by vystúpil, oprášil sako a zavolal si taxík, že áno .
Nebuď smiešny, môžeš mať ľubovoľné auto, zabiť sa môžeš aj tak. Videl som čelný náraz S klasse a Tatra 815, ten méďa bol pod tatrovkou až po sklá na zadných dverách. Pred pár rokmi som dokonca bol svedkom nehody medzi starou lízinkou a BMW 7-er, v tom bavoráku zomreli štyria ľudia vrátane dvoch malých detí...
No jo jenže moderní tahače jsou modelovaný pro střet s osobním vozem, počítá se s tím, a tedy i tahač na předpokládaném místě střetu má i adekvátní deformační zóny, což byl i tento případ. Tatra 815 není moderní tahač . I love Audi :)
Pokud ten tahac jel ale dejme tomu 100, audi frajersky predjizdelo dejme tomu tak ve 130, tak to je dohromady 230. Myslim si ze je jedno, v cem to clovek narve do zdi ve 230 - mrtvej bude tak jako tak. Kdyz se clovek zamysli nad crashtestama, kde se testuje auto jedouci cca 65 proti zdi (takze treba tahac ktery jede 30 a proti audi ktery jede 35), jak so ty auticka krasne zdemolovany, tak mu musi bejt jasny ze od urcity rychlosti je uplne jedno, jak velky a dobry ty deformacni zony jsou .... Zrejme to byl i tenhle pripad.
jenze celni naraz jsou 2 deformacni zony, nejde to srovnavat s narazem do zdi je to proste o neco mekci...
No ja nevim - me prijde hlavne stupidni to, ze lidi tam jezdej jako prasata. Ten usek neni zadna dalnice, ale bezna silnice 1. tridy, navic je hodne siroka a prehledna. Problem je ten, ze lidi tam jezdej 120-130 a vic a snazej se predjizdet za kazdou cenu (a to je tam tusim hodne velkej kus plna cara). Mozna by v tomhle useku stalo za to postavit policii s radarem na stalo a vsechny co delaji prestupky a nekompromisne pokutovat, pripadne sebirat ridicaky. Vzdyt takhle to vazne nejde - clovek jede po normalni silnici 95 tachometrovejch a pripada si jako brzda provozu ....
Jo a to ze to neni dalnice je jasny hned - vzdyt jsou tam znacky omezujici rychlost. Nebo je normalni ze kdyz je na dalnici uzavirka jednoho smeru, tak si lidi myslej ze kdyz prejedou do druhyho smeru tak je tam zas jednosmernej provoz?
Takze zaver ode me - je blby ze tam umiraji lidi, ale hodne velkou mirou si za to muzou sami ....
Žádná plná čára tam není! Přerušovaná čára je tam jako na normální dálnice a krom těch pidi cedulí tam nic jiného není. Skutečně jde o psycholgii řidiče. Když jedu od Prahy 70km po dálnici 130km/h(dejme tomu) a neznam to tam, tak si nějakých malých cedulí vedle silnice taky těžko vimnu, navíc je-li nademnou samé dálniční návěstidlo. Je to úřednická zmrvenina, která se opírá o jakýsi alibismus.
No na normální dálnici když je uzavírka tak jsou pruhy oddělené reflexníma tabulema každých asi 50-100 metrů a ne jednou strejcovskou cedulí kdesi v příkopu jako je to v Plzni, takže když jedeš za kamionem, tak fakt v přípopu žádnou ceduly neuvidíš, ale za to uvidíš ty nádherná velká dálniční návěstí které přislibují volný průjezd ve všech pruzích.
No a IMHO v tom bylo určitě něco jinýho než, že by byl takový idiot a nechal se srazit na dálnici s šířkou slušné přistávací dráhy pro letedla kamionem... Ke všemu jsem alergický na dávání do souvislosti podnikatel-drahé auto Kdyby pod ten kamion vjel otec i s celou rodinou, tak budte nadávat na všechny jenom ne na toho uvědomělého otce rodiny. Drahé auto je vždy takovej dobrej hromosvod pro kecálky a závistivce. Když má někdo drahé auto tak to musí být namyšlenej kretén. Tenhle člověk vybudoval vlastní šikovností masné imperium z ničeho, takže to dozajista byl inteligentní a zodpovědný člověk a ne lichvář s ruličkou peněz v kastlíku a dvouma děvkama na zadních sedačkách.
No nevim - jel jsem tim obchvatem asi 2x nebo 3x a nemel jsem zadnej problem pochopit ze se nejedna o dalnici. Je ale asi pravda ze hodne ridicu to zrejme pochopit nedokaze (a nedokazou pochopit ani to, ze normalni silnice neni taktez dalnice). BTW ty dalnicni navesti si nejak neuvedomuju - jestli tam ale nejaky byly, tak byly urcite preskrtany - jinak bych si toho musel vsimnout ....Jinak - tech zivotu je skoda a je jedno jestli je to podnikatel, lichvar nebo otec od rodiny. Na druhou stranu, posledni dobou jsem videl jen malo aut stredni tridy a vyssi, ktery by dodrzovaly rychlostni predpisy (at uz na dalnici, normalni silnici nebo ve meste ...). A fakt si myslim ze ty predpisy nebyly vymysleny za komancu jen proto, aby buzerovali chudaky obcany ...
Myslim, ze to dokaze dobre zmatnout i profika!http://www.ceskedalnice.cz/foto/d5f2/d5f05.jpg" width="400">
Díky za tu fotku, z té je situace zcela zřejmá: Jde o značku, která vlastně říká, že JEDU PO DÁLNICI, přitom opak je pravdou. Situace je zralá na podání trestního oznámení na neznámého pachatele pro podezření ze spáchání trestného činu obecného ohrožení .
Moment, a je nekde receno, ze dalnice ma nejmene dva pruhy?
Správná poznámka, ale zákon 13/1997 o poz. komunikacích dálnici definuje:"Dálnice (1) Dálnice je pozemní komunikace určená pro rychlou dálkovoua mezistátní dopravu silničními motorovými vozidly, která jebudována bez úrovňových křížení, s oddělenými místy napojení provjezd a výjezd a která má směrově oddělené jízdní pásy."čili zde nejsou pásy směrově odděleny, a to je problém
No ja nevim - tahle znacka ale znaci, ze je tam jen jeden pruh, nemylim li se. O druhym pruhu tam nic neni. Druha vec je, ze je zelena ....
samozrejme, ze technicky je to spravne. jenomze na prvni pohled to proste vypada jako dalnice...
Takhle pitomych mist je cela rada. Kdyz se treba jede od Plzne do Prahy, sjede se (na zlicine/stodulkach) smerem na okruh (smer na Radotin), tak kdyz se pak odbocuje na Barrandov (Radotin pokracuje rovne, barrandov doprava a pak hned doleva na most nad dalnici), tak ten, kdo to tam nezna, tak si taky muze myslet, ze ten najezd na most nad dalnici jsou dva pruhy v jednom smeru. Ale ono to tak neni....
Jo jo, to je fakt. Kdyz jsem tam pred lety jel poprvy, tak jsem docela cubrnel ze proti me jede auto ....
Fakt je, ze vetsinou jsem z venkovskejch v Praze trochu nervozni (ale jsem na ne ohleduplnej), ale nekdy se jim nedivim, ze jsou vyjeveny. Nektera mista byla evidentne projektovana za ucelem zmateni nepritele.
Díky za fotku, přesně jak jsem to popisoval. To není o tom, že by si chtěl někdo hrát na kaskadéra. Z této fotky nění vůbec poznat, zda se jedná o obousměrnou komunikaci. To si může splést zcela každý, stačí chvilka osudové nepozornosti, či jen obvyklého zamyšlení.
myslím si to isté. Cesta je vyznačená úplne na hovno a mala by sa vyvodiť priama zodpovednosť voči príslušnému úradu. Môj radikálny postoj vyplýva aj z toho, že mám tiež za sebou nechutnú búračku, ktorá sa stala "mojou vinou" na "inteligentne" vyznačenej ceste. Našťastie sa nikomu nič nestalo okrem dvoch zničených áut.
Okrem šoku z búračky som bol prekvapený prístupom pracovníka neďalekého závodu, odkiaľ som išiel privolať políciu a takisto prístupom vyšetrujúceho policajta, ktorí mi gratulovali k prežitiu. Vysvetlovali to tým, že na tejto križovatke majú mesačne aspoň jedného mrtváka, ktorý takisto prehliadol absolútne nevhodne umiestnenú značku (STOP) - podobne ako ja. Potom ako policajt zistil, že som triezvy a že moja rýchlosť nebola vysoká, snažil sa mi ešte pomôcť, aby vina nebola jednoznačne na mne.
Potom som sa ho opýtal, prečo sa s tým nič nerobí - podľa jeho slov už prestal počítať na tej križovatke búračky a mŕtvol bolo za jeho pôsobenia (3/4 roka) asi 5 - mi povedal, že ich, radových dopravných policajtov nikto nepočúva, že v radoch polície sú na najnižších pozíciách a že dopravní inžinieri ich aj tak majú za debilov. Na záver to zaklincoval tým, že jediná zmena je možná len vtedy, keď príde pápež, alebo pokiaľ sa tam vybúra nejaký papaláš. Neviem, ktoré z toho sa stalo skôr, ale keď som išiel tade naposledy, už tam stál kruhový objazd.
Z môjho pohľadu by každé dopravné značenie malo byť nadimenzované nie pre miestnych domorodcov, ale pre cudzieho vodiča s podpriemernými schopnosťami, u ktorého sa predpokladá, že je ešte aj unavený. Podobne je to vo Švédsku, Rakúsku, Nemecku a nemám dojem, že by si človek pripadal na ceste ako debil z prebytku informácií. Skôr naopak je za ne vďačný.
www.ceskedalnice.cz/foto/d5f2/d5f05.jpg" width="400">
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.