Na nové části Pražského okruhu se stále nebude jezdit více než 100 km/h

Omezování rychlosti na nejnovější části Pražského okruhu ještě neskončilo, přestože plánovaná protihluková opatření jsou již hotová.
Na nové části Pražského okruhu se stále nebude jezdit více než 100 km/h

Možná si vzpomenete, že se koncem minulého roku objevila zpráva, která upozorňovala na omezení rychlosti na nejnovější části Pražského okruhu. MDČR oznámilo snížení maximální dovolené rychlosti z původních 130 km/h na 100 km/h a 70 km/h pro nákladní automobily. Následně byl úsek se sníženou rychlostí ještě dále prodloužen. Jaké má tahle situace pokračování? 

70 km/h na Pražském okruhu je realitou, úsek s rychlostí 100 km/h je delší

70 km/h na Pražském okruhu je realitou, úsek s rychlostí 100 km/h je delší

Ministerstvo dopravy se po prosincové oficiální zprávě přestalo k nejnovější části Pražského okruhu vyjadřovat, takže následné prodloužení úseku s omezenou rychlostí už proběhlo zcela v tichosti. A na naše dotazy, jak to bude s touto stavbou dál, jsme dostali odpověď až po mnoha týdnech čekání a několika urgencích. 

Jak bylo dříve oznámeno, na některých místech této části Pražského okruhu byla instalována další protihluková opatření. Vše, co mělo být dostavěno, je aktuálně hotové. Možná jste si také všimli, že někde dokonce zmizelo omezení na 100 km/h. Radost je ale předčasná. 

Silniční daň pro všechny se nechystá, ujistil ministr dopravy

Silniční daň pro všechny se nechystá, ujistil ministr dopravy

Po dokončení stavby protihlukových opatření probíhalo měření, které bylo prováděno při klasickém provozu. Proto zmizelo omezení na 100 km/h. Právě toto měření rozhodne o tom, jak to celé dopadne. Pokud budou splněny hlukové limity, stavba bude zkolaudována a rychlostní omezení by mělo být zrušeno. 

Na výsledky si ale musíme počkat do konce srpna. Do té doby se na Pražském okruhu bude stále jezdit maximálně 100 km/h, respektive 70 km/h v případě nákladních automobilů.

Cílem je každopádně provozovat stavbu v rychlostech, pro které je svým charakterem určena, tedy 130 pro osobní a 90 pro nákladní dopravu; než bude hotovo vyhodnocení, bude zpátky vráceno omezení rychlosti na 100 km/h a 70 km/h“, píše MDČR ve svém vyjádření. 

Chceme na každý pád zajistit dostatečnou ochranu obyvatel proti hluku. Záležet tedy bude na výsledcích měření. Pokud prokážou splnění limitu, stavba bude zkolaudována a snížení rychlostí pak nemusí být trvalé. Jasněji bude na přelomu srpna a září“, uzavírá mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. 

Jenom připomeneme, že zde jde především o peníze. Tato stavba totiž má být financována z peněz EU, ale pokud nebudou splněné limity hluku, EU stavbu neproplatí. Zajímavé je také to, že se objevují informace, podle kterých došlo v tomto projektu od procesu EIA (posouzení vlivu na životní prostředí) po samotnou realizaci k několika změnám. 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků