Na nové části Pražského okruhu se stále nebude jezdit více než 100 km/h

Omezování rychlosti na nejnovější části Pražského okruhu ještě neskončilo, přestože plánovaná protihluková opatření jsou již hotová.
Na nové části Pražského okruhu se stále nebude jezdit více než 100 km/h

Možná si vzpomenete, že se koncem minulého roku objevila zpráva, která upozorňovala na omezení rychlosti na nejnovější části Pražského okruhu. MDČR oznámilo snížení maximální dovolené rychlosti z původních 130 km/h na 100 km/h a 70 km/h pro nákladní automobily. Následně byl úsek se sníženou rychlostí ještě dále prodloužen. Jaké má tahle situace pokračování? 

70 km/h na Pražském okruhu je realitou, úsek s rychlostí 100 km/h je delší

70 km/h na Pražském okruhu je realitou, úsek s rychlostí 100 km/h je delší

Ministerstvo dopravy se po prosincové oficiální zprávě přestalo k nejnovější části Pražského okruhu vyjadřovat, takže následné prodloužení úseku s omezenou rychlostí už proběhlo zcela v tichosti. A na naše dotazy, jak to bude s touto stavbou dál, jsme dostali odpověď až po mnoha týdnech čekání a několika urgencích. 

Jak bylo dříve oznámeno, na některých místech této části Pražského okruhu byla instalována další protihluková opatření. Vše, co mělo být dostavěno, je aktuálně hotové. Možná jste si také všimli, že někde dokonce zmizelo omezení na 100 km/h. Radost je ale předčasná. 

Silniční daň pro všechny se nechystá, ujistil ministr dopravy

Silniční daň pro všechny se nechystá, ujistil ministr dopravy

Po dokončení stavby protihlukových opatření probíhalo měření, které bylo prováděno při klasickém provozu. Proto zmizelo omezení na 100 km/h. Právě toto měření rozhodne o tom, jak to celé dopadne. Pokud budou splněny hlukové limity, stavba bude zkolaudována a rychlostní omezení by mělo být zrušeno. 

Na výsledky si ale musíme počkat do konce srpna. Do té doby se na Pražském okruhu bude stále jezdit maximálně 100 km/h, respektive 70 km/h v případě nákladních automobilů.

Cílem je každopádně provozovat stavbu v rychlostech, pro které je svým charakterem určena, tedy 130 pro osobní a 90 pro nákladní dopravu; než bude hotovo vyhodnocení, bude zpátky vráceno omezení rychlosti na 100 km/h a 70 km/h“, píše MDČR ve svém vyjádření. 

Chceme na každý pád zajistit dostatečnou ochranu obyvatel proti hluku. Záležet tedy bude na výsledcích měření. Pokud prokážou splnění limitu, stavba bude zkolaudována a snížení rychlostí pak nemusí být trvalé. Jasněji bude na přelomu srpna a září“, uzavírá mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. 

Jenom připomeneme, že zde jde především o peníze. Tato stavba totiž má být financována z peněz EU, ale pokud nebudou splněné limity hluku, EU stavbu neproplatí. Zajímavé je také to, že se objevují informace, podle kterých došlo v tomto projektu od procesu EIA (posouzení vlivu na životní prostředí) po samotnou realizaci k několika změnám. 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků