Na německých dálnicích 120 km/h? Podle SPD to zvýší bezpečnost

Na německých dálnicích 120 km/h? Podle SPD to zvýší bezpečnost

Německé dálnice ještě stále nabízejí poměrně hodně úseků, kde není omezena maximální rychlost. Aktuálně vás u našich západních sousedů nebude limitovat žádná značka přibližně na šedesáti procentech dálniční sítě. Na zbývajících 40% jsou úseky omezeny klasicky na 130 km/h.

Dodávkou jen 120 km/h. Brusel chystá razantní kroky proti emisím

Dodávkou jen 120 km/h. Brusel chystá razantní kroky proti emisím

Nicméně takový stav nemusí trvat věčně. Sigmar Gabriel, předseda německé opoziční strany SPD, přišel podle britského Autocaru s nápadem omezit rychlost všude na 120 km/h. Pokud se ptáte na důvod, pak je zcela prozaický. Údajně to zvýší bezpečnost. Zmíněný předseda má prý k dispozici statistiky, ze kterých vyplývá, že na úsecích s omezenou rychlostí se stalo podstatně méně vážných nehod než na těch zbývajících. Aby toho nebylo málo, němečtí zelení navrhují pro změnu 80 km/h na okreskách.

V Praze je téměř 40 procent všech nových aut

V Praze je téměř 40 procent všech nových aut

Naštěstí německý ADAC je proti. Maximální rychlost 120 km/h považuje za neudržitelnou. Navíc se na německých dálnicích za minulý rok odehrálo pouze jedenáct procent vážných dopravních nehod, takže je lze považovat za bezpečné. 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků