Na německých dálnicích 120 km/h? Podle SPD to zvýší bezpečnost

Na německých dálnicích 120 km/h? Podle SPD to zvýší bezpečnost

Německé dálnice ještě stále nabízejí poměrně hodně úseků, kde není omezena maximální rychlost. Aktuálně vás u našich západních sousedů nebude limitovat žádná značka přibližně na šedesáti procentech dálniční sítě. Na zbývajících 40% jsou úseky omezeny klasicky na 130 km/h.

Dodávkou jen 120 km/h. Brusel chystá razantní kroky proti emisím

Dodávkou jen 120 km/h. Brusel chystá razantní kroky proti emisím

Nicméně takový stav nemusí trvat věčně. Sigmar Gabriel, předseda německé opoziční strany SPD, přišel podle britského Autocaru s nápadem omezit rychlost všude na 120 km/h. Pokud se ptáte na důvod, pak je zcela prozaický. Údajně to zvýší bezpečnost. Zmíněný předseda má prý k dispozici statistiky, ze kterých vyplývá, že na úsecích s omezenou rychlostí se stalo podstatně méně vážných nehod než na těch zbývajících. Aby toho nebylo málo, němečtí zelení navrhují pro změnu 80 km/h na okreskách.

V Praze je téměř 40 procent všech nových aut

V Praze je téměř 40 procent všech nových aut

Naštěstí německý ADAC je proti. Maximální rychlost 120 km/h považuje za neudržitelnou. Navíc se na německých dálnicích za minulý rok odehrálo pouze jedenáct procent vážných dopravních nehod, takže je lze považovat za bezpečné. 

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky