Na nástupce Citigoe iV si ještě počkáme. Škoda chce nejdřív bráchu pro Enyaq iV

Plány malého elektrického vozítka jsou stále silnější, nejdřív má ale Škoda jinou prioritu.

Co již párem slov naznačil šéf Škody Auto Thomas Schäfer v dřívějším rozhovoru pro ČT, to nyní doplňují další informace z rozhovoru britského Auto Expressu. Vedoucí muž Škody je tedy pro nápad přivést do nabídky české automobilky další malý elektromobil, fungující jako nástupce již neprodávaného Citigoe iV. A nikoho nepřekvapí, že základ by nová škodovka sdílela s Volkswagenem.

Jak se vyrábí elektrický Enyaq iV a Octavia na jedné lince? Škoda odhalila detaily

Jak se vyrábí elektrický Enyaq iV a Octavia na jedné lince? Škoda odhalila detaily

Jak už víme, sám Volkswagen vyvíjí malé dostupné elektrické auto na platformě MEB, prozatím označované jako ID.1. Jako sourozenec Volkswagenu by však nová nejmenší Škoda nebyla opět přeznačkovanou kopií. „Pokud máme k dispozici platformu, určitě bychom na jejím základě něco chytrého vymysleli – a výsledek by nepochybně vypadal zcela jinak,“ uvedl Schäfer.

Zatímco tedy podobnost Škody Citigo iV a sourozence VW e-up! byla naprosto zřejmá, u novinky by zřejmě Škoda pokračovala vlastní cestou, podobně jako u Enyaqu iV. Přestože české elektrické SUV sdílí základní techniku platformy MEB s VW ID.4, výsledná auta se po designové stránce zásadně liší, a to z určité časti rovněž v interiéru.

V Česku už koupíte VW ID.3 s dojezdem 542 km. Nevyhnul se však kompromisům

V Česku už koupíte VW ID.3 s dojezdem 542 km. Nevyhnul se však kompromisům

Schäfer každopádně zmínil, že na elektrický městský model bychom si počkali nejspíš do poloviny této dekády. „Největší zaměření automobilky teď padá na další model umístěný pod Enyaqem, to je naší hlavní prioritou, až poté bychom se s koncernem zabývali vývojem třeba vozu do města,“ dodal.

Kromě náznaků příchodu elektrického crossoveru Škody, který by nejspíš sdílel techniku s podobně zaměřeným VW ID.2, nakonec Schäfer uvedl i myšlenku elektrického sedanu/liftbacku na úrovni Octavie. Zde ale mluvíme o potencionálním vývoji modelové řady mladoboleslavské automobilky po roce 2025.

V galerii Škoda Citigoe iV a Eynaq iV.

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 75 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 57 příspěvků