Na mýtu byly vybrány již dvě miliardy

Elektronické mýto na českých dálnicích a rychlostních silnicích od vybralo od počátku roku již dvě miliardy korun. Trvalo to solidních 137 dnů.

Za tuto dobu projelo pod mýtnými branami přes 180 000 nákladních vozů, které přináší průměrně 20 milionů korun denně. Pokud tedy půjde všechno jako doposud, ke konci roku by mělo mýto přinést přes 5,3 mld. korun.

Dle informací Ředitelství silnic a dálnic se na mýtu z 61 procent podílí české kamiony a z 16 procent kamiony slovenské. Poté následují řidiči z Polska a Maďarska. Naopak nejméně se na mýtu podíleli řidiči z Monaka, Izraele a Kyrgyzstánu.

Každopádně je třeba připomenout, že z výsledných pěti miliard zaplatí stát provozovateli mýta, společnosti Kapsch, zhruba dvě miliardy. Což je platba jak za vybudování systému, tak i provize z výběru.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků