Na mýtu byly vybrány již dvě miliardy

Elektronické mýto na českých dálnicích a rychlostních silnicích od vybralo od počátku roku již dvě miliardy korun. Trvalo to solidních 137 dnů.

Za tuto dobu projelo pod mýtnými branami přes 180 000 nákladních vozů, které přináší průměrně 20 milionů korun denně. Pokud tedy půjde všechno jako doposud, ke konci roku by mělo mýto přinést přes 5,3 mld. korun.

Dle informací Ředitelství silnic a dálnic se na mýtu z 61 procent podílí české kamiony a z 16 procent kamiony slovenské. Poté následují řidiči z Polska a Maďarska. Naopak nejméně se na mýtu podíleli řidiči z Monaka, Izraele a Kyrgyzstánu.

Každopádně je třeba připomenout, že z výsledných pěti miliard zaplatí stát provozovateli mýta, společnosti Kapsch, zhruba dvě miliardy. Což je platba jak za vybudování systému, tak i provize z výběru.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 54 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků