Na mýtu byly vybrány již dvě miliardy

Elektronické mýto na českých dálnicích a rychlostních silnicích od vybralo od počátku roku již dvě miliardy korun. Trvalo to solidních 137 dnů.

Za tuto dobu projelo pod mýtnými branami přes 180 000 nákladních vozů, které přináší průměrně 20 milionů korun denně. Pokud tedy půjde všechno jako doposud, ke konci roku by mělo mýto přinést přes 5,3 mld. korun.

Dle informací Ředitelství silnic a dálnic se na mýtu z 61 procent podílí české kamiony a z 16 procent kamiony slovenské. Poté následují řidiči z Polska a Maďarska. Naopak nejméně se na mýtu podíleli řidiči z Monaka, Izraele a Kyrgyzstánu.

Každopádně je třeba připomenout, že z výsledných pěti miliard zaplatí stát provozovateli mýta, společnosti Kapsch, zhruba dvě miliardy. Což je platba jak za vybudování systému, tak i provize z výběru.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků