Na motorce by závodník Pešek do provozu nevyrazil. Bojí se

Na závodní motorce dokázal vyhrát dvě velké ceny silničního mistrovství světa, ale do běžného provozu by na českých komunikacích nevyrazil. Lukáš Pešek ostatně žádný silný motocykl nevlastní. Proto ani nezaregistroval návrh českého kabinetu na změnu zákona o posunutí hranice k získání řidičského průkazu. Zájemci o ježdění na silných strojích (nad 35 kw) by si po schválení novely měli počkat do čtyřiadvaceti let.

„Slyším to prvně, ale připadá mi to jako dobrá myšlenka. Myslím, že to má svou logiku,“ řekl AutoRevue.cz Pešek. „Já bych ale na motorce na naší silnici nevyjel. Připadá mi to nebezpečné. Taková jízda mě vůbec neuspokojí, se skutečným závodem na okruhu se nedá srovnávat. Když se musím někam přemístit, jedu autem.“

Své tvrzení Pešek dokládá zkušeností z minulosti. „Párkrát jsem to u nás zkusil, ale poznal jsem, že čeští řidiči nejsou vůči motorkářům ohleduplní. Hřeší na to, že sedí bezpečně v automobilu a mají větší moc a sílu než zranitelné motorky,“ pojmenoval zažitý nešvar pražský závodník.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na jiné než závodní motocykly Lukáš Pešek prakticky neusedá. Výjimkou bývá při tréninku motokrosový speciál

„Třeba v Itálii nebo ve Španělsku je to právě naopak. Měl jsem možnost se tam párkrát projet a mohu potvrdit, že když řidič auta spatří motorku, tak jí uhýbá, aby v pohodě projela. Je vidět, že tam jsou lidé na motocykly na silnicích zvyklí a mají je rádi,“ popsal své dojmy z ježdění v cizině nedávný účastník světového šampionátu.

Bývalá hvězda zůstává bez angažmá

Peškova budoucnost ve světě Grand Prix je momentálně velice nejistá. Nadcházející sezonu světového šampionátu bude totiž sledovat jen zpovzdálí. „Nejsem na tom dobře, nemám kde jezdit. Nevím, co budu dělat,“ potvrdil už řadu týdnů známý fakt jezdec, který loni startoval v nové kubatuře Moto2 za italský tým Matteoni Racing. Ten s ním ale kvůli nepřesvědčivým výsledkům přestal uprostřed sezony počítat.

Pro letošek se nadějně rýsovala možnost účinkování v barvách katarské stáje QMMF Racing. Tým už dokonce zaslal nominaci pětadvacetiletého pilota Mezinárodní asociaci závodních týmů IRTA. Jenže koncem minulého roku nenalezli Katařané při dojednání finálních podmínek s Peškovým partnerem Českou pojišťovnou shodu v jednom bodě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peškova euforie v roce 2007, kdy po třetím místě na Masyrykově okruhu vylezl na plot a slavil s fanoušky

„Je to tvrdé, ale sám s tím nic neudělám,“ dodal zklamaně Pešek, jehož po přechodu ze stopětadvacítek, v nichž v roce 2007 dokázal vyhrát dva závody, opustilo štěstí. Fanoušci ale určitě nezapomněli na jeho odvážné manévry při bojích o stupně vítězů. To že umí závodit, dokazoval tehdy prakticky v každé Grand Prix. V té době měl ovšem talentovaný závodník k dispozici kvalitní motorku a potřebné zázemí.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků