Na letní pneumatiky pravidelně přezouvá jen polovina řidičů. Co vy?

102 komentářů

Vilard
14. září • 16:19

Ahoj, je tu někdo, kdo může porovnat rozdíl mezi celoročními a sezoníma pneumatikama? :-)

Karel Joch
30. září • 15:40

Ahoj,jak už zmiňují níže... rozhodujícím faktorem je počet najetých kilometrů, terén jakým jezdíš, kolik jsi ochoten vydat peněz a jaké máš požadavky.. Co jsem tak zběžně kouknul na to www.pneumatiky.cz, tak tam mají široký výběr a dobrý ceny. Osobní zkušenosti s tím nemám. Na jednom autě máme celoroční a na druhém sezónní. Ty celoroční jsou na autě, s kterým jezdí žena pouze po městě.

Jarek
15. října • 13:21

Já tam kupoval Barum, jsem spoko s touto značkou již dlouhodobě. A ten eshop je super, vše spolehlivě řeší, dodání, komunikace.. super

Anton
18. října • 8:31

Hele když máte ty zkušenosti s těma www.pneumatiky.cz, tak mi prosím vás řekněte, jak dlouho trvá doručení? Stihne mi to do zimy dojít?

Filip
19. října • 20:12

No do zimy to stihneš určitě :D :D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kiwi
20. října • 20:50
Denis
22. října • 8:05

A chceš celoroční nebo sezóní?

Ivoš
22. října • 15:44

My máme v rodině dvě auta. S jedním jezdíme více, tak tam pneu měníme, ale u druhého auta máme celoroční a musím říct, že to je dobré. Ušetřilo nám to jednak peníze i místo pro uskladnění dalších pneu.

Petra
27. října • 10:16

Teď jsem hodně o těch celoročních četla, takže myslíte, že když s tím autem nejezdíme na hory,a le jen po městě, tak jsou ok?

Ivo
1. listopadu • 10:22

Hele pokud nepojedeš autem na hory, tak bych se toho rozhodně nebál. Já je mám a za mě spokojenost!

Petr s.
26. října • 10:01

Ja mam take na svem aute celorocni pneu a jsem spokojenej :)

Martin
7. října • 10:54

a co z toho co jsi na pneumatiky.cz viděl máš ty a jsi spokojen?

Radim
8. října • 16:46

Už řešíte pneumatiky?

David
9. října • 16:05

Tak zima se blíží, je na čase... a to všichni budete nakupovat na tom pneumatiky.cz? Mají někde i kamenný obchod?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vladimír20
13. října • 10:02

se podívej na jejich stránky.. veškeré info tam najdeš

Karel245
16. září • 10:27

Ano, já na jednom autě střídám a na jednom mám celoroční. Hodně záleží jakým terénem jezdíš, jestli jen městem nebo třeba i do hor nebo náročnějšího terénu. Namátkou jsem kouknul na net a třeba na www.pneumatiky.cz. Dají se tam případně i rovnou koupit. Jednodušší než ti to tu sáhodlouze vysvětlovat.

Janko
16. září • 11:38

pneumatiky.cz zrovna znám, ne že bych kupoval, ale mají tam fajn to porovnání a vysvětleno co a jak kdy koupit. Ale ta prémiová řada vypadá super.. škoda, že letos nové pneu neřeším.

Vilard
18. září • 12:54

Ok, kouknul jsem,.. docela se mi zamlouvá ta prémiová řada, ale i po přečtení specifikace z toho nejsem úplně moudrý. Je v tom velký rozdíl, mezi značkama?

Kenny
22. září • 7:16

Zdarec,mezi kterýma značkama se rozhoduješ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zdenda
23. září • 9:46

Já koukám po barumkách, mají je tam taky. Nemáte někdo?https://www.pneumatiky.cz/barum-polaris-5-t2...

Petr s.
22. října • 13:28

Ja mam presne ty co posilas a jsem spokojenej, objednaval jsem taky z pneumatiky cz a vse ok.

Leoš
24. září • 8:15

jako s pneumatiky.cz nebo s Barumkama?

Zdenda
25. září • 8:33

Barum myslím, konkrétně polarisy

Magda Horká
12. srpna • 14:28

U nás se většinou přezouvalo jakmile opadl poslední sníh. Je pravda, že i tak jsme na to párkrát zapomněli a vyrazili v létě se zimními, to se přiznávám. S manželem jsme vždycky kupovali nové pneušky na http://www.pneu-novak.cz/sa/falken.html... . Pneumatika FALKEN drží na silnici za každého počasí, to se musí nechat. I tak si ale dám pozor, ať na jaře příště přezujeme zavčas.

Jakub
29. května • 20:22

Zdravím, my přezouváme. Koukal jsem, že budu muset pořídit nové pneu. Tady: https://www.pneu-kvalitne.cz/testy-pneumatik... - mají testy pneumatik. Pro inspiraci se jistě hodí i vám!

Igi
6. března • 14:07

Zásadne stále prezúvam na jar a na jeseň. Nenechávam zimné pneumatiky na dojazd v lete.

marty235
29. září • 23:53

Vždy na léto letní a zimu zimní. Vždy. Jakakoliv debata o dojezdu zimních apod.je zbytečná. Plno těch "zkušených"řidičů znám. Blbci na rovince,ale v zatáčce dochází dech.... Umění ridit plus gumy.... Proto říkám vždy prezouvat léto_zima. Ostatni jsou hloupé kecy !!!

Oskar
1. října • 20:12

Těch "zkušených řidičů" není plno. Je jich tak 15%. Jinak za současných rychlostních limitů jezdit na zimních celoročně v domácích podmínkách až takový problém není. Pokud teda nepatříte mezi ty řidiče, kterým pasažéři po projetí zatáček v autě zvrací, dojíždějí na doraz, brzdí bez jakékoliv předvídavosti opět na doraz. Prostě jezdí, aniž by do toho zapojovali mozek. Statistiky dopravních nehod jsou neúprosné. Rozmlácená auta v zimě mají vždy ty nejlepší zimáky a v létě ty nejlepší letňáky. To říká můj kamarád, majitel odtahové služby. Těch druhých je opravdové minimum a doplácí právě na ty druhé.

Horaček
12. července • 7:56

Zase je to jen o tom, aby nenažraní výrobci nepřišli o kšeft. Budou se vymýšlet další zástupné problémy jen aby se víc a víc prodávalo. Viz ADAC - také slouží Continentalu. Ješté jsem neslyšel, že by některá guma od Conti byla špatná. Já jezdím Micheliny a nou problem.

petr
27. května • 22:26

Ono taky záleží nejen na tom, jaké pneumatiky s kterými srovnáváte, ale také o jaká auta jde a hlavně, v jakém stavu jsou jejich tlumiče a brzdy. Takže, dojíždět v létě čtyřleté zimní Nokiany, na autě, vlastnoručně zakoupeném jako nové, které má v pořádku brzdy a tlumiče, není žádná sebevražedná mise. Nicméně, určitě jistá obezřetnost je na místě, protože na letních Michelinech by to samozřejmě bylo lepší. Rozhodně to je ale i tak bezpečnější, než jezdit na no name letních gumách z Tesca, na autě z třetí ruky, koupeném v áčkách. :-))

lettro
27. května • 23:18

Fakt, že mezi různými pneumatikami jsou rozdíly v brzdné dráze je jistě neoddiskutovatelný. Ale projeví se jen při intenzivním brzdění na hranici přilnavosti, tedy dejme tomu v okamžiku, kdy už zasahuje ABS. Jak často se vám tato situace stává ? Jsem toho názoru, že řidič, který se na jízdu soustředí, nelepí se na zadek autu před ním, předvídá situaci, prostě jezdí tzv. defenzivně nemusí takto intenzivně brzdit jak je rok dlouhý. Rozdíl v brzdné dráze se neuplatní, i když tam má "sračky z Tesca". Toto samozřejmě není argument pro to nemít kvalitní gumy. Kvalitní guma je pojistkou pro případ nepředvídané situace intenzivního brzdění.

Jarda
27. května • 16:23

Drive se mozna dala preckat zima na letnich pneu, od uzakoneni ale tato volba pada. I kdyz tedy v zime jezdim citelne mene, mit prezuto musim. Proto jezdim celorocne na zimnich. Mam je cca tri roky, proto bych je mel vyhodit, i kdyby nebyly sjete... Jsem socka, v marketu kupuju sracky, takze nemam ani na letni gumy... :-)

Pepa
27. května • 15:18

Dobrý den, přidám se k diskuzi. Pravidelně jsem přezouval letní-zimní sada. Po 4 letech mé zimní Michelin A3 začaly házet. Verdikt v pneuservisu popraskané ocelové kordy. Měly za 4 roky najeto cca 20 tisíc km, vzorek, více než poloviční. Letos první léto zkusím jezdit na zimních celoročně, uvidím jak se to osvědčí. To bych je měl stačit užít. Máte někdo zkušenost? Pepa

lukas
30. srpna • 7:34

Je to v pohode, manzelce jsem takhle koupil zimni michelin alpin a4 jezdi na nich celorocne a ujede 50tis km, pak jim zbejva vzorek 4mm. Ja jezdim goodyear vector 4 seasons a to stejny. Jizdni vlastnosti taky ok. Ty oficialni testy jsou cinknuty , precejen jde vyrobcum o prachy... Realne je rozhodujici hloubka vzorku .

Zelí
28. května • 15:39

Doporučuji v první řadě opustit značku michelin. Koupit buď celoroční Vectry nebo zimní dunlopy.

revan_21
28. května • 22:15

Dunlop jsou jedny z největších shitů.
A o celoročních ani nemluvim. Na sněhu nejedou a v lete nebrzděj.

PG
27. května • 11:12

1. Dřív to bylo tak, že si člověk zvolil gumy podle toho, jak jezdí. Pokud v zimě nejezdil ve sněhu, zejména proto, že nemusel (sněží? pojedu do obchodu zítra...), nechal si letní celoročně.
Většina těch, co jezdí, si stejně pořídila dvě sady pneu nebo rovnou kol.
Technicky vzato, je letní guma srovnatelná se zimní ve všech ohledech kromě jízdy na sněhu. Potrvrdily to i testy.2. Přišla masírka od gumové lobby skrze mediální mrdky včetně většiny internetových. Bububu.. jak klesne teplota pod 10 stupňů, je letní guma tvrdá a musí se použít zimní. Špatné jsou si gumy starší 5 let.
3. Prolobovali povinnost do zákona a dopravní policie měla žně. Výrobci a obchodníci taky.
4. Lidi nechtěli kupovat staré gumy -> tak od jisté doby je to jak s koňakem. Ve skladu gumy nestárnou, ale začnou až těsně pro prodeji.
5. Lidi jsou ze zákona pomocí policejní šikany nuceni koupit zimní pneu, tudíž se dostáváme zpět na počátek. Ti, co jezdí málo, si ty zimní gumy nechají i přes léto. co právě následuje?
mimochodem.. divím se, že ještě dopravní bolševiky nenapadlo uzákonit zimní gumy do konce března a letní od prvního dubna. A policajty vyslat na prodlouženou směnu na přelomu měsíců do provozu. To by bylo výpalného!

revan_21
27. května • 14:23

Docela by mě zajímalo jak si na to přišel... Že zimní a letní pneu jsou srovnatelné krom jizdy na sněhu... To je opravdu kvalitní hovadina. Jak jistě víš... Povrh silnice není hladký, je docela členitý... Když máš na autě letní gumy, a je teplota dejme tomu 30... Tak povrch letní pneumatiky změkne, a jakoby se namáčkna do té členitosti té silnice... Díky tomu má lepší přilnavost.... Toto se ale v teplotách kolem nuly a niž neděje.
Proto mají zimní pneumatiky měkčí směs.

PG
28. května • 8:02

tady ještě jeden článek k tématu od DF, se kterým se ztotožňuji:
http://www.dfens-cz.com/view.php...

revan_21
28. května • 18:10

Články tohoto individua fakt vážně neberu. Je to nějaký hlupák který si myslí že sežral šalamounovo hovno, a tak muže to všeho strkat nos.

PG
29. května • 8:30

Ve srovnání s tvůrci onoho oficiálního "nezávislého" testu pneumatik je o dva levely výš.
Tam nechápou ani co je procento a dá se čekat, že nějak podobně vypadají i ostatní.
Je hodně zajímavé, že ač se brojí proti letním v říjnu a zimním v květnu, prakticky nikdy nebyly udělané solidní testy (letní + zimní dohromady) - a tento jediný byl zfalšovaný tak pitomě, že to až budí soucit.
Takže já bych radši ubral v intenzitě té náboženské války a spolehl se spíš na selský rozum a minimalizoval buzeraci.

Vana666
28. května • 14:47

PG: Dokonale zmršený teoretický rozbor adhezních sil v uvedeném článku naznačuje, že po technické stránce je pisatel naprostý břídil.

PG
28. května • 7:46

http://www.dfens-cz.com/view.php... Já nikde netvrdím, že letní za horka a zimní v zimě na sněhu nejsou lepší než naopak. Jen říkám, že ten rozdíl není takový, aby se kvůli tomu prznil zákon a vedly kvůli tomu křižácké výpravy proti dědkům, co si vyjedou do Kauflandu v zimě za sucha na letních.
Jestli jste zastáncem "ať mají všichni povinně ty nejlepší možné gumy", tak přikažte všem Pirelli na léto a na zimu gumy s hroty, jak to ostatně mají ve skandinávii (u nás zakázáno).

Antiautomat
27. května • 11:48

Na kazdy mesiac si treba kuput treba jednu sadu gum, pretoze je to bezpecne a ekologicke.

Marty
27. května • 9:58

Jezdím na zimních v létě už 8 sezon a vše OK. Takže se tomu číslu vůbec nedivím, pokdu nejste pdonikatel a nenajedete ročně 40-50 tis km, takže přezouvat na letní kvůli 5-8 tis km se Vám nikdy nemůže vyplatit, zvlášt u aut s 18" a více pneu, kde celá sada + diksy vyjde na 30-40 tis a to vám při prodeji nikdo nedá a ještě jsou problémy vůbec tu sadu někomu udat za slušnou cenu. Každej by chtěl závnoní gumy co stály 20 tisíc za 7.nejsem magor

jean
27. května • 15:49

Počul si už príslovie "Kto chce mať opicu, musí mať na banány!" ? Ak musíš rozmýšľať nad cenou letných pneumatík, asi by si nemal jazdiť prémiovou značkou, ľudia si tak či tak všimnú, že si socka, ked máš v lete na mercedese 19 palcové zimáky ;-)

revan_21
27. května • 14:19

A proto to většina lidí dělá tak, že na leté mají krásná velka hliniková kola s dobrejma gumama... A na zim normální menší plecháče se zimákama.

Marty
27. května • 14:31

Jednak plecháče se na některý tyhle auta vůbec nedělaj, druhak takovej jaguar, bmw, mercedes atd. na plecháčíčch a 17" vypadá fakt úchvatně, menší tam stejně dát nejdou. To je lepší dojet těch 8 tisíc na zimákách, pokud máte ty vysokroychlostní do 250 a zánovní tak není problém.

revan_21
27. května • 17:13

Jo, jenže ten kdo si koupí jaguara, bmw nebo mercedes... Opravdu neřeší jestli má peníze na druhou sadu pneumatik.

Marty
10. března • 15:57

Ojetý auta neexistují vid.
Nejde o to na to nemít, ale zbytečně házet peníze oknem.

Rover623
27. května • 2:21

Co jsem viděl, tak lidé mají na autech většinou pneumatiky s naprosto nevhodným hmotnostním indexem (nízkým), asi proto, že 90% lidí neví co to číslo znamená a ani neví jaký minimální index výrobce vozu předepisuje. Měkká zimní pneumatika na těžkém autě se potom v létě opravdu drolí jak stará houba. Řidiči co jezdí i v létě na zimních naopak mají rozum a kupují pneumatiky s vyšším indexem hmotnosti než je nutné, taková pneumatika pak snáze nese hmotnost vozu i v létě a nedeformuje se.Měkké gumy totiž na autě jedou jenom po stranách, pneumatika se hmotností vozu provalí dovnitř a teď si představte v letním horku, jak se v takové situaci chová letní pneumatika a zimní, která je navíc ještě měkčí.Jenže 80% lidí s tím co mají na autě stejně nemá šanci zastavit. Protože ty pneumatiky na to auto ani nepatří

Vana666
27. května • 7:49

Pokud se pneumatika provaluje dovnitř, je potřeba ji dofoukat

Marek
26. května • 23:59

Jezdím už 3 roky, najezdil jsem přes 30 000 km a na autě jsem ještě letní pneu neměl :D

pepka
26. května • 20:47

:-D články z pera výrobců pneumatik jsou úsměvné, zeptejte se lidí, kteří jsou vyučení v oboru a mají letité zkušenosti, většina z nich vám potvrdí, že kvalita směsí na letní i zimní se hodně zlepšila a parametry se k sobě přiblížily, řada zimních dělá menší hluk, odvádí dobře vodu, nemění se tak rapidně jejich přilnavost a valivý odpor jako kdysi. Pak je nutné si položit otázku, jezdím stále po dálnici, nebo používám vůz na cestu do práce a zpět po většinu roku? Podle toho také volím pneu, hezký den přeji :-)

revan_21
26. května • 21:12

Možná ano, možná ne. Fakt je ale takovej, že zimní gumy nemájí v létě ani zdaleka tak dobrou přilnavost jako pneu letní... Další věc je větší opotřebování pneumatiky... Takové jsou fakta.

Zelí
27. května • 19:32

Vážený kolego, hlavně mít sílu vyklouznout z obecné propagandy. Letní pneumatiky byly při testování už před čtyřiceti lety i v zimně na všech površích lepší než zimní pneumatika. S jedinou vyjímkou a tou je jízda na sněhu. A kupodivu to platí stále. Nic se na tom nezměnilo. Takže když je teplá zima, jako letos tak je bezpečnější jezdit na letních. Rozdíl v brzdné dráze může být až deset metrů. Kolik mohlo být zachráněno chodců jen v praze letos v zimně, kdyby měli trubci letní gumy. A co tak zodpovědnost posranců, kteří to vnutili zákonnou normou.

revan_21
27. května • 19:52

Vážený kolego... Mluvím z vlastní zkušenosti.
Mam nazuté letní pneumatiky 225/45... Přezouval jsem na konci "zimní pneumatikové sezony"
A kolikrat se ještě stalo, že večer a v noci teplota utočila na 0... v tu dobu bylo ty letaky tak lehké utrhnout, že se mi tomu ani nechtělo věřit... Tak mi tu nevykládejte, že je to jen propaganda.
Být to na mě, tak dám permanentní povinnost přezouvat na zimáky v zimním období.

Zelí
27. května • 21:04

Stačí si najít výsledky testů. Tam se dá vše dohledat. Není třeba nic utrhávat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
revan_21
27. května • 21:48

Tak bud jezdíš jak posera... Že ten opravdu znatelný rozdíl nepoznáš, a nebo nejezdíš vubec.
Otom, že letní (TVRŠÍ) pneumatiky mají v zimě podstatně horší přilnavost je nevyvratitelný fakt... Který ti dokáže x řidiču co kdy někdy jela na letních gumách v teplotách kolem nuly a níž.

Zelí
28. května • 15:10

Vzhledem k tomu, že na některých jedincích je vidět, že jsou vzdělavatelní, tak jsem si dal tu práci a jeden z testů, ze kterého je to patrné a pochopí to i blbec s vyjímkou novinářů, absolventů humanitních věd, příslušníků snb a .........http://reif.ueuo.com/autobild2008w/cz04.jpg...
http://reif.ueuo.com/autobild2008w/cz03.jpg... Rozdíl v brzdění na suchu je 10 a více metrů.

Zelí
28. května • 14:55

Nejde o x řidičů, ale o výsledky testů. Zimní pneumatika je konstruována prioritně na dobrý záběr ve sněhu s kompromisním hledáním slušných vlastností v ostatních podmínkách. Letní pneumatika je konstruována na provoz na suché vozovce a za mokra i ve větších vrstvách vody s dobrým odvodem vody ze stopy. Čili pokud jsou splněny podmínky suché nebo mokré vozovky, tak je letní pneumatika vždy lepší. Báchorky o tvrdosti směsi nakonec stáhli sami výrobci, kteří tvrdili, že po čtyřech letech pneumatika ztvrdne a není vhodná pro použití. Po přehodnocení stavu skladových zimních pneumatik to odvolali a stáří a tvrdnutí už i podle nich nemá žádný významný vliv.

revan_21
28. května • 18:08

Přečti si ještě několikrát co jsem psal, očividně to vubec nechápeš.
Pokud mě v zimě najebe nějakej dlb jako ty na letních gumach.... Tim lépe, pujde to z jeho pojistky, ikdyz to nebude treba uplně jeho vina.Prostě takové jsou fakta, a nějaké pochybné a neprokazatelné výsledky testu na tom nic nezmění.
Fyziku prostě NEOBEJDEŠ.

Zelí
28. května • 19:16

Nastane opak, blb na zimních najebe (abych použil tvůj slovník) do řidiče na letních. Jak si to vysvětlí pojišťovna je jedno, na vině je blb na zimních.

revan_21
28. května • 22:13

Škoda že nevíš, že se pleteš :DJako nevim co je na tom k nepochopení... Je zima, mam zimní pneumatiky... Je leto, mam letní pneumatiky... Jako otom ani nemá cenu přemešlet, je to prostě jasná věc.

PG
29. května • 8:38

Ano, dobře děláte, pro lidi jako vy jsou tam nakreslené ty piktogramy, aby nemuseli namáhat tu bouli na krku.
Rozhodně je lepší (bez přemýšlení) nahodit koncem září zimáky a v dubnu letní, než jezdit celoročně na jedněch za všech podmínek. To je bez debat.My tu ale řešíme, jestli to má být plošná povinnost, když např. vím, že v zimě nikdy nepojedu po sněhu a letní budou tím pádem stejně dobré jako zimní.

revan_21
29. května • 17:22

VZhledem ktomu, jak je počasí nevyspitatelné... Se nedá říct, jestli druhý den bude sníh nebo ne... A předpovědi počasí poslední dobou stojí taky za pytel.

PG
30. května • 10:52

Pokud MUSÍM jezdit za každého počasí, tak je namístě si koupit 4x4, pořádné zimáky, do kufru řetězy, lopatu atd... s ubývajícím rizikem můžu ubírat a když se dostanu na úroveň člověka, co má druhé auto v rodině na nákupy a kratší cesty, ten nemusí mít ani ty zimáky. Když sněží, do Kauflandu pojede druhý den.
Výbava a opatření by měly odpovídat riziku a možným následkům a ne obchodním a buzeračním cílům obchodníků a papalášů.

revan_21
30. května • 12:12

Zas to přeháníš. Ja nežiju nikde v nížině, ale ani nikde na horách... Prostě normální měnší město na severu Čech... A přesto že nejsme nijak vysoko... Se tu dokáže zima pěkně předvést....
Ale zase né tak že bys potřeboval 4x4 a řetězy....To že TY něco bereš jako buzeraci neznamená, že to buzerace je. Jsou to věci které jsou potřeba... A když to se svou inteligencí někteří jedinci nejsou schopni pochopit, tak to za ně musí rozhodnout někdo jiný.

PG
30. května • 14:10

Však si přezouvejte na zimní v září a na letní v dubnu podle kalendáře nebo nařízení, tím ničemu neuškodíte, ale nenuťte to dělat i lidi, kteří žijí v podmínkách, kdy se opravdu jejich auto se sněhem nepotká. Pro tyto lidi je lepší jezdit celoročně na letních než na zimních. Já žiju v nížině, dávám zimní až je opravdu zima a letní až vím, že nepojedu do sněhu - tj. loni až koncem dubna, letos už v březnu (a kromě jednoho dne jsem zimní vlastně vůbec nepotřeboval mít, dokonce ani v Alpách sníh nebyl). Jelikož jezdím na hory, vozívám tam v zimě s sebou i ty řetězy se skládací lopatou a mám AWD.
Přesto např. nikomu systém AWD nenutím, i když je tento na sněhu jeden z nejlepších a spousta havárií na RWD/FWD by při použití AWD nenastala a objektivními testy by bylo snadné přínos prokázat. Má snad podle vás být nařízení o povinné konstrukci vozidel, která by nařizovala způsob pohonu? (když to tak zvyšuje bezpečnost).Jestli ale budete tak snadno a jásavě strkat krk do oprátky, nasadí vám do auta v blízké době i elektronického špiona, co bude bonzovat, jakou rychlostí zrovna jedete a budou vás kasírovat rovnou z účtu. Možná to také uvítáte, možná už to bude přes čáru i pro vás, ale abyste se pak udiveně neptal, jak je to možné.

revan_21
30. května • 21:15

Zase nebudte paranoidní....

Ondras
26. května • 20:43

Osobně mám teď na autě nové zimní co jsem koupil na zimu. Letní jsem bohužel dojel, takže bych ted na jaře musel kupovat nové, ale je to auto hlavně na ježdění do školy a nějaké popojíždění, když se mi nechce MHD :-D takže nájezd tak 3 000 km za rok a kvůli tomu nebudu investovat 5 000 za nové letní pneu, když je to starý křáp :D Ale jízdní vlastnosti jsou opravdu špatné. Musí se na to myslet, protože proti letním pneu to prostě nebrzdí a kvičí :-/

John
26. května • 20:48

Ked zrazis niekoho, tak potom by si dal aj 500000, aby sa to nestalo.

Fantomas
26. května • 22:53

Jenže jak jednoznačně určít, že to bylo právě pneumatikama a že s letníma bys to ale určitě ubrzdil? No nijak, jsou to jen domněnky. Třeba bys na letních jel rychleji a bylo by to ještě horší...
Stejnou logikou by se pak dalo říct, že kdyby sis býval koupil dražší auto, tak by se to taky určitě nestalo... a kdyby se ti to stalo i s nejdražším autem, tak bys zase mohl říkat proč jsem vůbec jezdil...
Jak se říká, po bitvě je každý generál a svést to třeba na pneumatiky je snadné.
Musíme prostě jezdit opatrně pořád.

Quebe
26. května • 23:30

Ale on sám píše, že to na těch pneumatikách není ono - že by mu to na letních brzdilo líp, je snad jasné. Jestli bych jel nebo nejel rychleji, je vrtkavá věc, na kterou nemůžu jednoznačně odpovědět, ale použité pneumatiky jsou věcí jednoznačně ovlivnitelnou. Proč vědomě zhoršovat situaci?Neříkám, že by každý měl jezdit na nejlepších a drahých gumách, ale je potřeba mít trochu soudnosti, jednat v rámci možností, a nejezdit na blátě jen z důvodu pohodlnosti (co jsem vyčetl, koupit pneumatiky pro něj není problém, jen se mu do toho nechce investovat). Ani to nemusí být nové letňáky - rok dva jeté se dají koupit oproti novým za almužnu a bude to úplně o něčem jiném, než poddajné zimáky. Jen je potřeba si srovnat priority a oželet např. tři čtyři hospody.

Ondras
26. května • 21:59

Ale prosímtě, zase děláš z komára velblouda. Sice jsem napsal že jízdní vlastnosti jsou špatné, ale zase určitě lepší než staré tvrdé letňáky. A schválně se podívej na parkovišti co mají lidi za gumy. Moc nových gum tam teda neuvidíš. Za mě lepší nové zimní gumy než staré letňáky.

Quebe
26. května • 22:08

A to je důvod - hodně lidí jezdí na nevyhovujících gumách, tak já budu taky? Hodně lidí krade, tak já budu taky?

Quebe
26. května • 21:52

Tak nějak. Nejde o to, kolik najedeš nebo jak starý máš křáp - i tak se pořád může něco stát - nebo si myslíš, že tyto skutečnosti to snad vylučují? Pokud sám cítíš, že jízda na těch gumách není bezpečná, kup nové. Případnou nehodu zpět nevrátíš.

Karel
26. května • 16:35

Výrobci udávají, že zimní nejsou v létě vhodné, protože jsou měkké. Současně ale uvádějí, že po 4 letech zimní pneumatiky tvrdnou, a je lepší je nepoužívat.
Já přezouvam, s tím, že až jsou zimní pod 4 mm, tak je v létě dojedu.

Zelí
26. května • 17:32

Výrobci tenhle blábol už odvolali. Hromadily se jim ve skladech pneumatiky starší a i podle jejich argumentace nepoužitelné a tak toto odvolali s tím, že pravidlo čtyřech let neplatí, protože pneumatiky najednou netvrdnou. Hlavně nechcou, aby jim tvrdly ve skladech.
Takže stejné to bude i s dalšími zásadními argumenty tzv. výrobců. Je to jenom manipulace se stádem.

Quebe
26. května • 16:21

Rozhodně přezouvám na letní. Jel jsem v březnu v cca 23°C po dálnici na zimních a žvýkaly při změnách směru takovým způsobem, že jsem si spíš připadal jako kormidelník, než řidič. Pokud jsou zimní pneumatiky ve stavu použitelném v zimním období, jsou jejich vlastnosti v létě podstatně horší než u letních pneumatik.Ale sjeté ztvrdlé zimáky bych asi v případě nenáročného využití v létě dojel...

Fantomas
26. května • 16:30

Tak jestli to bylo v březnu, tak je to v naprostém pořádku :-)
Spousta lidí by z toho ráda udělala povinnost, abys v březnu neměl roupy a nepřemýšlel o hloupostech, jako například o rozměklým zimních gumách. Březen je zima a basta ;-)

Quebe
26. května • 19:08

Jojo, být po mém tak tuto "zimu" letní gumy ani nesundám. Ale hádej se pak s nějakým policejním pakem, když bude pod 7°C, že kecy o lepších vlastnostech zimní gumy pod touto teplotou jsou jen kecy. Zvlášť když další pokuta do čárkového systému, je prostě další pokuta...

Fantomas
26. května • 16:14

Chápu, že výrobci pneumatik by si moc přáli, aby přezouvalo tak 120 % řidičů :-)
A taky předpokládám, že to dlouho takhle nenechají a v nějaké bruselské kanceláři si to zařídí.

revan_21
26. května • 21:16

Přezouvat na zimní gumy je bez debat samozřejmou věcí... KDo v zimě nepřezouvá, tak je naprostý idiot který se chce zabít a ještě vzít někoho sebou...
Přezouvat v letě na letáky je už spíše o řidiči... Jestli chce mít dvě sady gum které mu vydrží díky střídání dost dlouho... Nebo jezdit celej rok na zimákách a kupovat každé 2 roky nové gumy.

JirkaK
26. května • 15:37

Letos už taky na předku dojíždím zimáky přes léto. Přece nevyhodím gumy které ještě mají 5 mm. Navíc po 10 letech, co ty zimáky vydržely, je to už asi jedno :-D

kolemjdoucí
26. května • 18:12

Ještě letos v březnu (nebo začátkem dubna?) jsem měl úplně stejný názor. Měl jsem zimáky, žádný čínský šmejd, pouze pět let staré, se slušným vzorkem a plánoval jsem je dojezdit přes léto. Jenže pak jsem za jednoho teplého jarního dne (bylo kolem 20 °C) musel prudce brzdit a byl jsem rád, že jsem to na suché, čisté silnici dobrzdil těsně před kufrem auta před sebou - a to jsem měl hodně velký odstup. Ta zimní pneumatika se drolila jak stará podrážka. Při běžné jízdě v pohodě, ale při tomhle brzdění jsem byl o hodně metrů dál než bych byl na kterékoli letní. A když jsem si vzpomněl jak jsem před pár lety zabrzdil těsně přes dítětem, které mi vběhlo před auto zpoza auta, tak si říkám, že mi to za těch pár tisíc korun za pár let fakt nestojí. Ještě ten den jsem objednal nové letní, přezul a přezouvat budu. A mrzí mne jediná věc - že jsem se nepoučil ze zkušenosti druhých, ale musel jsem si to vyzkoušet sám. Jediná klika byla, že se nic nestalo.

dave_007
26. května • 21:54

"... mi vběhlo před auto zpoza auta." Chapu jak jsi to myslel. Nicmene predstava, ze Ti decko behalo za jizdy kolem auta mne bavi podstatne vic. :-D:-D:-D:-D:-D Hotovy tasmansky cert!

kolemjdoucí
26. května • 22:52

;)Parkujícího tam mělo být. Naprosto klasická situace - řada aut u chodníku a mezi nimi proběhl kluk s aktovkou na zádech. Naštěstí jsem tam nejel ani 40, tak jsem to ubrzdil, ale tak, že se mi opřel o kapotu (doslova opřel, nic se mu nestalo, naštěstí). Okamžitě pelášil pryč, ale já měl v tu chvíli tep snad 200 za minutu. Zabrzdit jen o metr dál, tak jsem ho srazil. Sice by to i tak nebylo nejspíš vážný, ale i tyhle malý pády na silnici jsou stejně o hubu.

Fantomas
26. května • 23:17

Čistě teoreticky - co když na zimních v létě jede člověk tak nějak podvědomě o něco pomaleji, než na letních? A co když na letních by tedy jel o trochu rychleji a už by to prostě neubrzdil?
Spekulovat se prostě dá libovolně a my se nikdy nedozvíme, jestli by ta druhá varianta, která se nikdy nestala (co by kdyby), nebyla náhodou ještě horší.

Fantomas
26. května • 16:26

Mám přesně stejný názor. Všude se řeší jen ekologie a všemožné úspory, ale jak jde o něčí obchod, tak to najednou neplatí. Šetřete, ale hlavně kupujte 3-[

Antiautomat
26. května • 15:16

... v tej kasi soli a sutrov si auto nicit nemienim (plus riziko ze do mna vleti nejaky debil na zimnych). V zime na dlhsie vzdialenosti vlak no a ten biznis s letnymi/zimnymi podporovat fakt nemienim. Ono dobry vodic nema problem zajazdit beznu zimnu cestu aj na letnych ale pokial ma niekto zacne nutit do prezuvania, f.ck ich vsetkych aj s ich dojnou kravou. So zimnym jazdenim a zimnymi pneu ich mozem vsetkych ....

John
26. května • 20:44

Toto su nazory uplneho technickeho diletanta!!!B-]

bafunak
27. května • 4:29

Taktéž duševního.

Vana666
26. května • 15:48

Citace: "...dobry vodic nema problem zajazdit beznu zimnu cestu aj na letnych..."
Pokud máš opravdu takové názory tak je hodně dobře že v zimě autem vůbec nejezdíš.

Antiautomat
27. května • 12:04

Neberte si z toho len to co Vam vyhovuje (casty to neduh v diskusiach) :-)
Stare auto som mal celu dekadu a zimne pneu nevidelo ani raz, bezna jazda nebol absolutne problem. Terajsi pekac detto. Tazkosti som nemal nikdy a nijaku nehodu som este neposobil, cize sa po tolkych stotisicoch km povazujem za dobreho vodica (vo vsetkej skromnosti). Bezne sa zimna cesta samozrejme bezpecne da v pohode zajst na letnych (kto neskusil pripadne ma obe ruky lave tak nevie a ta druha skupina nech to neskusa). Pokial sa hrabem do hor, to uz je samozrejme ina vec (tam patri do auta aj retaz a ist tam bez toho je nezodpovednost). Pokial vidim vonku kasu na ceste, nejdem do prace autom len preto ze som lenivy, len aby som stal v kolone pol dna, na dlhu cestu v zime volim radsej vlak, ktory je v cieli v zime casto skor (a bezpecnejsie) ako auto (a mat tou solou zaj.bane cele auto nemusim). Ak niekto nutne musi jazdit aj v zime a casto a celorocne, tam zimne samozrejme su na mieste. Ale podlahnut zase nejakej lzivej marketingovej a lobistickej medialnej propagande fakt nemusime. Skor si myslim ze vyvoj by sa mal uberat takym smerom aby vyrabana pneu spajala vlastnosti oboch typov (a nech mi nik netvrdi ze je to nerealne).

Vana666
27. května • 16:48

Že se dá v zimě jezdit i na letních jsem si kdysi myslel taky a pár zim jsem i na nich odjezdil, v dobách kdy se zimní ještě u nás běžně nepoužívaly. Při prvním svezení se zimníma na sněhu jsem ten názor ale hned změnil. Bez ohledu jestli mám ruce levé nebo ne je to rozdíl jakprase.

eLzyx
26. května • 13:47

Přes zimu více využívám služebáku a protože mi je protivné, tak v létě jezdím svým. Takže vlastně nepřezouvám a v anketě mi chybí varianta "jezdím pouze na letních" :-D

Vana666
26. května • 13:46

Jo a nevím jak zadat do hlasování dvě volby - například že přezouvám "Hned po skončení zákonné povinnosti zimních gum" a zároveň "Už se stalo, že jsem na zimních odjel celou sezónu".
Oboje dělám běžně

Vana666
26. května • 13:43

Zajímalo by mě z čeho vyplývá ta horší ovladatelnost na mokru u zimních pneumatik.

revan_21
26. května • 21:18

Zimní pneumatiky jsou dělá se záměrem s co nejlepším záběrem na sněhu a né odvodu vody...
Letní gumy mají podstatně širší lamely a mnohem lepe odvádějí vodu z "dotykové" plochy.

revis
26. května • 19:39

Taky by mě to zajímalo, mám opačné zkušenosti

Jarda
26. května • 13:48

Letni maji sirsi drazky po obvodu pro odvod vody a hlavne jich tam maji vice oproti zimnim

Doporučujeme

Články odjinud