Na letní pneumatiky pravidelně přezouvá jen polovina řidičů. Co vy?

Vana666  |  26. 05. 2014 13:43

Zajímalo by mě z čeho vyplývá ta horší ovladatelnost na mokru u zimních pneumatik.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  26. 05. 2014 13:48

Letni maji sirsi drazky po obvodu pro odvod vody a hlavne jich tam maji vice oproti zimnim

Odpovědět  |   | 
revis  |  26. 05. 2014 19:39

Taky by mě to zajímalo, mám opačné zkušenosti

Odpovědět  |   | 
revan_21  |  26. 05. 2014 21:18

Zimní pneumatiky jsou dělá se záměrem s co nejlepším záběrem na sněhu a né odvodu vody...
Letní gumy mají podstatně širší lamely a mnohem lepe odvádějí vodu z "dotykové" plochy.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  26. 05. 2014 13:46

Jo a nevím jak zadat do hlasování dvě volby - například že přezouvám "Hned po skončení zákonné povinnosti zimních gum" a zároveň "Už se stalo, že jsem na zimních odjel celou sezónu".
Oboje dělám běžně

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  26. 05. 2014 13:47

Přes zimu více využívám služebáku a protože mi je protivné, tak v létě jezdím svým. Takže vlastně nepřezouvám a v anketě mi chybí varianta "jezdím pouze na letních"

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  26. 05. 2014 15:16

... v tej kasi soli a sutrov si auto nicit nemienim (plus riziko ze do mna vleti nejaky debil na zimnych). V zime na dlhsie vzdialenosti vlak no a ten biznis s letnymi/zimnymi podporovat fakt nemienim. Ono dobry vodic nema problem zajazdit beznu zimnu cestu aj na letnych ale pokial ma niekto zacne nutit do prezuvania, f.ck ich vsetkych aj s ich dojnou kravou. So zimnym jazdenim a zimnymi pneu ich mozem vsetkych ....

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  26. 05. 2014 15:48

Citace: "...dobry vodic nema problem zajazdit beznu zimnu cestu aj na letnych..."
Pokud máš opravdu takové názory tak je hodně dobře že v zimě autem vůbec nejezdíš.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  27. 05. 2014 12:04

Neberte si z toho len to co Vam vyhovuje (casty to neduh v diskusiach)
Stare auto som mal celu dekadu a zimne pneu nevidelo ani raz, bezna jazda nebol absolutne problem. Terajsi pekac detto. Tazkosti som nemal nikdy a nijaku nehodu som este neposobil, cize sa po tolkych stotisicoch km povazujem za dobreho vodica (vo vsetkej skromnosti). Bezne sa zimna cesta samozrejme bezpecne da v pohode zajst na letnych (kto neskusil pripadne ma obe ruky lave tak nevie a ta druha skupina nech to neskusa).

Pokial sa hrabem do hor, to uz je samozrejme ina vec (tam patri do auta aj retaz a ist tam bez toho je nezodpovednost). Pokial vidim vonku kasu na ceste, nejdem do prace autom len preto ze som lenivy, len aby som stal v kolone pol dna, na dlhu cestu v zime volim radsej vlak, ktory je v cieli v zime casto skor (a bezpecnejsie) ako auto (a mat tou solou zaj.bane cele auto nemusim). Ak niekto nutne musi jazdit aj v zime a casto a celorocne, tam zimne samozrejme su na mieste. Ale podlahnut zase nejakej lzivej marketingovej a lobistickej medialnej propagande fakt nemusime.

Skor si myslim ze vyvoj by sa mal uberat takym smerom aby vyrabana pneu spajala vlastnosti oboch typov (a nech mi nik netvrdi ze je to nerealne).

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  27. 05. 2014 16:48

Že se dá v zimě jezdit i na letních jsem si kdysi myslel taky a pár zim jsem i na nich odjezdil, v dobách kdy se zimní ještě u nás běžně nepoužívaly. Při prvním svezení se zimníma na sněhu jsem ten názor ale hned změnil. Bez ohledu jestli mám ruce levé nebo ne je to rozdíl jakprase.

Odpovědět  |   | 
John  |  26. 05. 2014 20:44

Toto su nazory uplneho technickeho diletanta!!!

Odpovědět  |   | 
bafunak  |  27. 05. 2014 04:29

Taktéž duševního.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  26. 05. 2014 15:37

Letos už taky na předku dojíždím zimáky přes léto. Přece nevyhodím gumy které ještě mají 5 mm. Navíc po 10 letech, co ty zimáky vydržely, je to už asi jedno

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  26. 05. 2014 16:26

Mám přesně stejný názor. Všude se řeší jen ekologie a všemožné úspory, ale jak jde o něčí obchod, tak to najednou neplatí. Šetřete, ale hlavně kupujte

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí  |  26. 05. 2014 18:12

Ještě letos v březnu (nebo začátkem dubna?) jsem měl úplně stejný názor. Měl jsem zimáky, žádný čínský šmejd, pouze pět let staré, se slušným vzorkem a plánoval jsem je dojezdit přes léto. Jenže pak jsem za jednoho teplého jarního dne (bylo kolem 20 °C) musel prudce brzdit a byl jsem rád, že jsem to na suché, čisté silnici dobrzdil těsně před kufrem auta před sebou - a to jsem měl hodně velký odstup. Ta zimní pneumatika se drolila jak stará podrážka. Při běžné jízdě v pohodě, ale při tomhle brzdění jsem byl o hodně metrů dál než bych byl na kterékoli letní. A když jsem si vzpomněl jak jsem před pár lety zabrzdil těsně přes dítětem, které mi vběhlo před auto zpoza auta, tak si říkám, že mi to za těch pár tisíc korun za pár let fakt nestojí. Ještě ten den jsem objednal nové letní, přezul a přezouvat budu. A mrzí mne jediná věc - že jsem se nepoučil ze zkušenosti druhých, ale musel jsem si to vyzkoušet sám. Jediná klika byla, že se nic nestalo.

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  26. 05. 2014 21:54

"... mi vběhlo před auto zpoza auta." Chapu jak jsi to myslel. Nicmene predstava, ze Ti decko behalo za jizdy kolem auta mne bavi podstatne vic. Hotovy tasmansky cert!

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí  |  26. 05. 2014 22:52

;)

Parkujícího tam mělo být. Naprosto klasická situace - řada aut u chodníku a mezi nimi proběhl kluk s aktovkou na zádech. Naštěstí jsem tam nejel ani 40, tak jsem to ubrzdil, ale tak, že se mi opřel o kapotu (doslova opřel, nic se mu nestalo, naštěstí). Okamžitě pelášil pryč, ale já měl v tu chvíli tep snad 200 za minutu. Zabrzdit jen o metr dál, tak jsem ho srazil. Sice by to i tak nebylo nejspíš vážný, ale i tyhle malý pády na silnici jsou stejně o hubu.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  26. 05. 2014 23:17

Čistě teoreticky - co když na zimních v létě jede člověk tak nějak podvědomě o něco pomaleji, než na letních? A co když na letních by tedy jel o trochu rychleji a už by to prostě neubrzdil?
Spekulovat se prostě dá libovolně a my se nikdy nedozvíme, jestli by ta druhá varianta, která se nikdy nestala (co by kdyby), nebyla náhodou ještě horší.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  26. 05. 2014 16:14

Chápu, že výrobci pneumatik by si moc přáli, aby přezouvalo tak 120 % řidičů
A taky předpokládám, že to dlouho takhle nenechají a v nějaké bruselské kanceláři si to zařídí.

Odpovědět  |   | 
revan_21  |  26. 05. 2014 21:16

Přezouvat na zimní gumy je bez debat samozřejmou věcí... KDo v zimě nepřezouvá, tak je naprostý idiot který se chce zabít a ještě vzít někoho sebou...
Přezouvat v letě na letáky je už spíše o řidiči... Jestli chce mít dvě sady gum které mu vydrží díky střídání dost dlouho... Nebo jezdit celej rok na zimákách a kupovat každé 2 roky nové gumy.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  26. 05. 2014 16:21

Rozhodně přezouvám na letní. Jel jsem v březnu v cca 23°C po dálnici na zimních a žvýkaly při změnách směru takovým způsobem, že jsem si spíš připadal jako kormidelník, než řidič. Pokud jsou zimní pneumatiky ve stavu použitelném v zimním období, jsou jejich vlastnosti v létě podstatně horší než u letních pneumatik.

Ale sjeté ztvrdlé zimáky bych asi v případě nenáročného využití v létě dojel...

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  26. 05. 2014 16:30

Tak jestli to bylo v březnu, tak je to v naprostém pořádku
Spousta lidí by z toho ráda udělala povinnost, abys v březnu neměl roupy a nepřemýšlel o hloupostech, jako například o rozměklým zimních gumách. Březen je zima a basta

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  26. 05. 2014 19:08

Jojo, být po mém tak tuto "zimu" letní gumy ani nesundám. Ale hádej se pak s nějakým policejním pakem, když bude pod 7°C, že kecy o lepších vlastnostech zimní gumy pod touto teplotou jsou jen kecy. Zvlášť když další pokuta do čárkového systému, je prostě další pokuta...

Odpovědět  |   | 
Karel  |  26. 05. 2014 16:35

Výrobci udávají, že zimní nejsou v létě vhodné, protože jsou měkké. Současně ale uvádějí, že po 4 letech zimní pneumatiky tvrdnou, a je lepší je nepoužívat.
Já přezouvam, s tím, že až jsou zimní pod 4 mm, tak je v létě dojedu.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  26. 05. 2014 17:32

Výrobci tenhle blábol už odvolali. Hromadily se jim ve skladech pneumatiky starší a i podle jejich argumentace nepoužitelné a tak toto odvolali s tím, že pravidlo čtyřech let neplatí, protože pneumatiky najednou netvrdnou. Hlavně nechcou, aby jim tvrdly ve skladech.
Takže stejné to bude i s dalšími zásadními argumenty tzv. výrobců. Je to jenom manipulace se stádem.

Odpovědět  |   | 
Ondras  |  26. 05. 2014 20:43

Osobně mám teď na autě nové zimní co jsem koupil na zimu. Letní jsem bohužel dojel, takže bych ted na jaře musel kupovat nové, ale je to auto hlavně na ježdění do školy a nějaké popojíždění, když se mi nechce MHD takže nájezd tak 3 000 km za rok a kvůli tomu nebudu investovat 5 000 za nové letní pneu, když je to starý křáp :D Ale jízdní vlastnosti jsou opravdu špatné. Musí se na to myslet, protože proti letním pneu to prostě nebrzdí a kvičí

Odpovědět  |   | 
John  |  26. 05. 2014 20:48

Ked zrazis niekoho, tak potom by si dal aj 500000, aby sa to nestalo.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  26. 05. 2014 21:52

Tak nějak. Nejde o to, kolik najedeš nebo jak starý máš křáp - i tak se pořád může něco stát - nebo si myslíš, že tyto skutečnosti to snad vylučují? Pokud sám cítíš, že jízda na těch gumách není bezpečná, kup nové. Případnou nehodu zpět nevrátíš.

Odpovědět  |   | 
Ondras  |  26. 05. 2014 21:59

Ale prosímtě, zase děláš z komára velblouda. Sice jsem napsal že jízdní vlastnosti jsou špatné, ale zase určitě lepší než staré tvrdé letňáky. A schválně se podívej na parkovišti co mají lidi za gumy. Moc nových gum tam teda neuvidíš. Za mě lepší nové zimní gumy než staré letňáky.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  26. 05. 2014 22:08

A to je důvod - hodně lidí jezdí na nevyhovujících gumách, tak já budu taky? Hodně lidí krade, tak já budu taky?

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  26. 05. 2014 22:53

Jenže jak jednoznačně určít, že to bylo právě pneumatikama a že s letníma bys to ale určitě ubrzdil? No nijak, jsou to jen domněnky. Třeba bys na letních jel rychleji a bylo by to ještě horší...
Stejnou logikou by se pak dalo říct, že kdyby sis býval koupil dražší auto, tak by se to taky určitě nestalo... a kdyby se ti to stalo i s nejdražším autem, tak bys zase mohl říkat proč jsem vůbec jezdil...
Jak se říká, po bitvě je každý generál a svést to třeba na pneumatiky je snadné.
Musíme prostě jezdit opatrně pořád.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  26. 05. 2014 23:30

Ale on sám píše, že to na těch pneumatikách není ono - že by mu to na letních brzdilo líp, je snad jasné. Jestli bych jel nebo nejel rychleji, je vrtkavá věc, na kterou nemůžu jednoznačně odpovědět, ale použité pneumatiky jsou věcí jednoznačně ovlivnitelnou. Proč vědomě zhoršovat situaci?

Neříkám, že by každý měl jezdit na nejlepších a drahých gumách, ale je potřeba mít trochu soudnosti, jednat v rámci možností, a nejezdit na blátě jen z důvodu pohodlnosti (co jsem vyčetl, koupit pneumatiky pro něj není problém, jen se mu do toho nechce investovat). Ani to nemusí být nové letňáky - rok dva jeté se dají koupit oproti novým za almužnu a bude to úplně o něčem jiném, než poddajné zimáky. Jen je potřeba si srovnat priority a oželet např. tři čtyři hospody.

Odpovědět  |   | 
pepka  |  26. 05. 2014 20:47

články z pera výrobců pneumatik jsou úsměvné, zeptejte se lidí, kteří jsou vyučení v oboru a mají letité zkušenosti, většina z nich vám potvrdí, že kvalita směsí na letní i zimní se hodně zlepšila a parametry se k sobě přiblížily, řada zimních dělá menší hluk, odvádí dobře vodu, nemění se tak rapidně jejich přilnavost a valivý odpor jako kdysi. Pak je nutné si položit otázku, jezdím stále po dálnici, nebo používám vůz na cestu do práce a zpět po většinu roku? Podle toho také volím pneu, hezký den přeji

Odpovědět  |   | 
revan_21  |  26. 05. 2014 21:12

Možná ano, možná ne. Fakt je ale takovej, že zimní gumy nemájí v létě ani zdaleka tak dobrou přilnavost jako pneu letní... Další věc je větší opotřebování pneumatiky... Takové jsou fakta.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  27. 05. 2014 19:32

Vážený kolego, hlavně mít sílu vyklouznout z obecné propagandy. Letní pneumatiky byly při testování už před čtyřiceti lety i v zimně na všech površích lepší než zimní pneumatika. S jedinou vyjímkou a tou je jízda na sněhu. A kupodivu to platí stále. Nic se na tom nezměnilo. Takže když je teplá zima, jako letos tak je bezpečnější jezdit na letních. Rozdíl v brzdné dráze může být až deset metrů. Kolik mohlo být zachráněno chodců jen v praze letos v zimně, kdyby měli trubci letní gumy. A co tak zodpovědnost posranců, kteří to vnutili zákonnou normou.

Odpovědět  |   | 
revan_21  |  27. 05. 2014 19:52

Vážený kolego... Mluvím z vlastní zkušenosti.
Mam nazuté letní pneumatiky 225/45... Přezouval jsem na konci "zimní pneumatikové sezony"
A kolikrat se ještě stalo, že večer a v noci teplota utočila na 0... v tu dobu bylo ty letaky tak lehké utrhnout, že se mi tomu ani nechtělo věřit... Tak mi tu nevykládejte, že je to jen propaganda.
Být to na mě, tak dám permanentní povinnost přezouvat na zimáky v zimním období.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  27. 05. 2014 21:04

Stačí si najít výsledky testů. Tam se dá vše dohledat. Není třeba nic utrhávat.

Odpovědět  |   | 
revan_21  |  27. 05. 2014 21:48

Tak bud jezdíš jak posera... Že ten opravdu znatelný rozdíl nepoznáš, a nebo nejezdíš vubec.
Otom, že letní (TVRŠÍ) pneumatiky mají v zimě podstatně horší přilnavost je nevyvratitelný fakt... Který ti dokáže x řidiču co kdy někdy jela na letních gumách v teplotách kolem nuly a níž.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  28. 05. 2014 14:55

Nejde o x řidičů, ale o výsledky testů. Zimní pneumatika je konstruována prioritně na dobrý záběr ve sněhu s kompromisním hledáním slušných vlastností v ostatních podmínkách. Letní pneumatika je konstruována na provoz na suché vozovce a za mokra i ve větších vrstvách vody s dobrým odvodem vody ze stopy. Čili pokud jsou splněny podmínky suché nebo mokré vozovky, tak je letní pneumatika vždy lepší. Báchorky o tvrdosti směsi nakonec stáhli sami výrobci, kteří tvrdili, že po čtyřech letech pneumatika ztvrdne a není vhodná pro použití. Po přehodnocení stavu skladových zimních pneumatik to odvolali a stáří a tvrdnutí už i podle nich nemá žádný významný vliv.

Odpovědět  |   | 
revan_21  |  28. 05. 2014 18:08

Přečti si ještě několikrát co jsem psal, očividně to vubec nechápeš.
Pokud mě v zimě najebe nějakej dlb jako ty na letních gumach.... Tim lépe, pujde to z jeho pojistky, ikdyz to nebude treba uplně jeho vina.

Prostě takové jsou fakta, a nějaké pochybné a neprokazatelné výsledky testu na tom nic nezmění.
Fyziku prostě NEOBEJDEŠ.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  28. 05. 2014 19:16

Nastane opak, blb na zimních najebe (abych použil tvůj slovník) do řidiče na letních. Jak si to vysvětlí pojišťovna je jedno, na vině je blb na zimních.

Odpovědět  |   | 
revan_21  |  28. 05. 2014 22:13

Škoda že nevíš, že se pleteš :D

Jako nevim co je na tom k nepochopení... Je zima, mam zimní pneumatiky... Je leto, mam letní pneumatiky... Jako otom ani nemá cenu přemešlet, je to prostě jasná věc.

Odpovědět  |   | 
PG  |  29. 05. 2014 08:38

Ano, dobře děláte, pro lidi jako vy jsou tam nakreslené ty piktogramy, aby nemuseli namáhat tu bouli na krku.
Rozhodně je lepší (bez přemýšlení) nahodit koncem září zimáky a v dubnu letní, než jezdit celoročně na jedněch za všech podmínek. To je bez debat.

My tu ale řešíme, jestli to má být plošná povinnost, když např. vím, že v zimě nikdy nepojedu po sněhu a letní budou tím pádem stejně dobré jako zimní.

Odpovědět  |   | 
revan_21  |  29. 05. 2014 17:22

VZhledem ktomu, jak je počasí nevyspitatelné... Se nedá říct, jestli druhý den bude sníh nebo ne... A předpovědi počasí poslední dobou stojí taky za pytel.

Odpovědět  |   | 
PG  |  30. 05. 2014 10:52

Pokud MUSÍM jezdit za každého počasí, tak je namístě si koupit 4x4, pořádné zimáky, do kufru řetězy, lopatu atd... s ubývajícím rizikem můžu ubírat a když se dostanu na úroveň člověka, co má druhé auto v rodině na nákupy a kratší cesty, ten nemusí mít ani ty zimáky. Když sněží, do Kauflandu pojede druhý den.
Výbava a opatření by měly odpovídat riziku a možným následkům a ne obchodním a buzeračním cílům obchodníků a papalášů.

Odpovědět  |   | 
revan_21  |  30. 05. 2014 12:12

Zas to přeháníš. Ja nežiju nikde v nížině, ale ani nikde na horách... Prostě normální měnší město na severu Čech... A přesto že nejsme nijak vysoko... Se tu dokáže zima pěkně předvést....
Ale zase né tak že bys potřeboval 4x4 a řetězy....

To že TY něco bereš jako buzeraci neznamená, že to buzerace je. Jsou to věci které jsou potřeba... A když to se svou inteligencí někteří jedinci nejsou schopni pochopit, tak to za ně musí rozhodnout někdo jiný.

Odpovědět  |   | 
PG  |  30. 05. 2014 14:10

Však si přezouvejte na zimní v září a na letní v dubnu podle kalendáře nebo nařízení, tím ničemu neuškodíte, ale nenuťte to dělat i lidi, kteří žijí v podmínkách, kdy se opravdu jejich auto se sněhem nepotká. Pro tyto lidi je lepší jezdit celoročně na letních než na zimních.

Já žiju v nížině, dávám zimní až je opravdu zima a letní až vím, že nepojedu do sněhu - tj. loni až koncem dubna, letos už v březnu (a kromě jednoho dne jsem zimní vlastně vůbec nepotřeboval mít, dokonce ani v Alpách sníh nebyl). Jelikož jezdím na hory, vozívám tam v zimě s sebou i ty řetězy se skládací lopatou a mám AWD.
Přesto např. nikomu systém AWD nenutím, i když je tento na sněhu jeden z nejlepších a spousta havárií na RWD/FWD by při použití AWD nenastala a objektivními testy by bylo snadné přínos prokázat. Má snad podle vás být nařízení o povinné konstrukci vozidel, která by nařizovala způsob pohonu? (když to tak zvyšuje bezpečnost).

Jestli ale budete tak snadno a jásavě strkat krk do oprátky, nasadí vám do auta v blízké době i elektronického špiona, co bude bonzovat, jakou rychlostí zrovna jedete a budou vás kasírovat rovnou z účtu. Možná to také uvítáte, možná už to bude přes čáru i pro vás, ale abyste se pak udiveně neptal, jak je to možné.


Odpovědět  |   | 
revan_21  |  30. 05. 2014 21:15

Zase nebudte paranoidní....

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
Zelí  |  28. 05. 2014 15:10

Vzhledem k tomu, že na některých jedincích je vidět, že jsou vzdělavatelní, tak jsem si dal tu práci a jeden z testů, ze kterého je to patrné a pochopí to i blbec s vyjímkou novinářů, absolventů humanitních věd, příslušníků snb a .........

http://reif.ueuo.com/autobild2008w/cz04.jpg...
http://reif.ueuo.com/autobild2008w/cz03.jpg...

Rozdíl v brzdění na suchu je 10 a více metrů.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  26. 05. 2014 23:59

Jezdím už 3 roky, najezdil jsem přes 30 000 km a na autě jsem ještě letní pneu neměl :D

Odpovědět  |   | 
Rover623  |  27. 05. 2014 02:21

Co jsem viděl, tak lidé mají na autech většinou pneumatiky s naprosto nevhodným hmotnostním indexem (nízkým), asi proto, že 90% lidí neví co to číslo znamená a ani neví jaký minimální index výrobce vozu předepisuje. Měkká zimní pneumatika na těžkém autě se potom v létě opravdu drolí jak stará houba. Řidiči co jezdí i v létě na zimních naopak mají rozum a kupují pneumatiky s vyšším indexem hmotnosti než je nutné, taková pneumatika pak snáze nese hmotnost vozu i v létě a nedeformuje se.

Měkké gumy totiž na autě jedou jenom po stranách, pneumatika se hmotností vozu provalí dovnitř a teď si představte v letním horku, jak se v takové situaci chová letní pneumatika a zimní, která je navíc ještě měkčí.

Jenže 80% lidí s tím co mají na autě stejně nemá šanci zastavit. Protože ty pneumatiky na to auto ani nepatří

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  27. 05. 2014 07:49

Pokud se pneumatika provaluje dovnitř, je potřeba ji dofoukat

Odpovědět  |   | 
Marty  |  27. 05. 2014 09:58

Jezdím na zimních v létě už 8 sezon a vše OK. Takže se tomu číslu vůbec nedivím, pokdu nejste pdonikatel a nenajedete ročně 40-50 tis km, takže přezouvat na letní kvůli 5-8 tis km se Vám nikdy nemůže vyplatit, zvlášt u aut s 18" a více pneu, kde celá sada + diksy vyjde na 30-40 tis a to vám při prodeji nikdo nedá a ještě jsou problémy vůbec tu sadu někomu udat za slušnou cenu. Každej by chtěl závnoní gumy co stály 20 tisíc za 7.

nejsem magor

Odpovědět  |   | 
revan_21  |  27. 05. 2014 14:19

A proto to většina lidí dělá tak, že na leté mají krásná velka hliniková kola s dobrejma gumama... A na zim normální menší plecháče se zimákama.

Odpovědět  |   | 
Marty  |  27. 05. 2014 14:31

Jednak plecháče se na některý tyhle auta vůbec nedělaj, druhak takovej jaguar, bmw, mercedes atd. na plecháčíčch a 17" vypadá fakt úchvatně, menší tam stejně dát nejdou. To je lepší dojet těch 8 tisíc na zimákách, pokud máte ty vysokroychlostní do 250 a zánovní tak není problém.

Odpovědět  |   | 
revan_21  |  27. 05. 2014 17:13

Jo, jenže ten kdo si koupí jaguara, bmw nebo mercedes... Opravdu neřeší jestli má peníze na druhou sadu pneumatik.

Odpovědět  |   | 
Marty  |  10. 03. 2015 15:57

Ojetý auta neexistují vid.
Nejde o to na to nemít, ale zbytečně házet peníze oknem.

Odpovědět  |   | 
jean  |  27. 05. 2014 15:49

Počul si už príslovie "Kto chce mať opicu, musí mať na banány!" ? Ak musíš rozmýšľať nad cenou letných pneumatík, asi by si nemal jazdiť prémiovou značkou, ľudia si tak či tak všimnú, že si socka, ked máš v lete na mercedese 19 palcové zimáky

Odpovědět  |   | 
PG  |  27. 05. 2014 11:12

1. Dřív to bylo tak, že si člověk zvolil gumy podle toho, jak jezdí. Pokud v zimě nejezdil ve sněhu, zejména proto, že nemusel (sněží? pojedu do obchodu zítra...), nechal si letní celoročně.
Většina těch, co jezdí, si stejně pořídila dvě sady pneu nebo rovnou kol.
Technicky vzato, je letní guma srovnatelná se zimní ve všech ohledech kromě jízdy na sněhu. Potrvrdily to i testy.

2. Přišla masírka od gumové lobby skrze mediální mrdky včetně většiny internetových. Bububu.. jak klesne teplota pod 10 stupňů, je letní guma tvrdá a musí se použít zimní. Špatné jsou si gumy starší 5 let.
3. Prolobovali povinnost do zákona a dopravní policie měla žně. Výrobci a obchodníci taky.
4. Lidi nechtěli kupovat staré gumy -> tak od jisté doby je to jak s koňakem. Ve skladu gumy nestárnou, ale začnou až těsně pro prodeji.
5. Lidi jsou ze zákona pomocí policejní šikany nuceni koupit zimní pneu, tudíž se dostáváme zpět na počátek. Ti, co jezdí málo, si ty zimní gumy nechají i přes léto.

co právě následuje?


mimochodem.. divím se, že ještě dopravní bolševiky nenapadlo uzákonit zimní gumy do konce března a letní od prvního dubna. A policajty vyslat na prodlouženou směnu na přelomu měsíců do provozu. To by bylo výpalného!

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  27. 05. 2014 11:48

Na kazdy mesiac si treba kuput treba jednu sadu gum, pretoze je to bezpecne a ekologicke.

Odpovědět  |   | 
revan_21  |  27. 05. 2014 14:23

Docela by mě zajímalo jak si na to přišel... Že zimní a letní pneu jsou srovnatelné krom jizdy na sněhu... To je opravdu kvalitní hovadina.

Jak jistě víš... Povrh silnice není hladký, je docela členitý... Když máš na autě letní gumy, a je teplota dejme tomu 30... Tak povrch letní pneumatiky změkne, a jakoby se namáčkna do té členitosti té silnice... Díky tomu má lepší přilnavost.... Toto se ale v teplotách kolem nuly a niž neděje.
Proto mají zimní pneumatiky měkčí směs.

Odpovědět  |   | 
PG  |  28. 05. 2014 07:46

http://www.dfens-cz.com/view.php...

Já nikde netvrdím, že letní za horka a zimní v zimě na sněhu nejsou lepší než naopak. Jen říkám, že ten rozdíl není takový, aby se kvůli tomu prznil zákon a vedly kvůli tomu křižácké výpravy proti dědkům, co si vyjedou do Kauflandu v zimě za sucha na letních.
Jestli jste zastáncem "ať mají všichni povinně ty nejlepší možné gumy", tak přikažte všem Pirelli na léto a na zimu gumy s hroty, jak to ostatně mají ve skandinávii (u nás zakázáno).

Odpovědět  |   | 
PG  |  28. 05. 2014 08:02

tady ještě jeden článek k tématu od DF, se kterým se ztotožňuji:
http://www.dfens-cz.com/view.php...

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  28. 05. 2014 14:47

PG: Dokonale zmršený teoretický rozbor adhezních sil v uvedeném článku naznačuje, že po technické stránce je pisatel naprostý břídil.

Odpovědět  |   | 
revan_21  |  28. 05. 2014 18:10

Články tohoto individua fakt vážně neberu. Je to nějaký hlupák který si myslí že sežral šalamounovo hovno, a tak muže to všeho strkat nos.

Odpovědět  |   | 
PG  |  29. 05. 2014 08:30

Ve srovnání s tvůrci onoho oficiálního "nezávislého" testu pneumatik je o dva levely výš.
Tam nechápou ani co je procento a dá se čekat, že nějak podobně vypadají i ostatní.
Je hodně zajímavé, že ač se brojí proti letním v říjnu a zimním v květnu, prakticky nikdy nebyly udělané solidní testy (letní + zimní dohromady) - a tento jediný byl zfalšovaný tak pitomě, že to až budí soucit.
Takže já bych radši ubral v intenzitě té náboženské války a spolehl se spíš na selský rozum a minimalizoval buzeraci.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  27. 05. 2014 15:18

Dobrý den, přidám se k diskuzi. Pravidelně jsem přezouval letní-zimní sada. Po 4 letech mé zimní Michelin A3 začaly házet. Verdikt v pneuservisu popraskané ocelové kordy. Měly za 4 roky najeto cca 20 tisíc km, vzorek, více než poloviční. Letos první léto zkusím jezdit na zimních celoročně, uvidím jak se to osvědčí. To bych je měl stačit užít. Máte někdo zkušenost? Pepa

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  28. 05. 2014 15:39

Doporučuji v první řadě opustit značku michelin. Koupit buď celoroční Vectry nebo zimní dunlopy.

Odpovědět  |   | 
revan_21  |  28. 05. 2014 22:15

Dunlop jsou jedny z největších shitů.
A o celoročních ani nemluvim. Na sněhu nejedou a v lete nebrzděj.

Odpovědět  |   | 
lukas  |  30. 08. 2015 07:34

Je to v pohode, manzelce jsem takhle koupil zimni michelin alpin a4 jezdi na nich celorocne a ujede 50tis km, pak jim zbejva vzorek 4mm. Ja jezdim goodyear vector 4 seasons a to stejny. Jizdni vlastnosti taky ok. Ty oficialni testy jsou cinknuty , precejen jde vyrobcum o prachy... Realne je rozhodujici hloubka vzorku .

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  27. 05. 2014 16:23

Drive se mozna dala preckat zima na letnich pneu, od uzakoneni ale tato volba pada. I kdyz tedy v zime jezdim citelne mene, mit prezuto musim. Proto jezdim celorocne na zimnich. Mam je cca tri roky, proto bych je mel vyhodit, i kdyby nebyly sjete... Jsem socka, v marketu kupuju sracky, takze nemam ani na letni gumy...

Odpovědět  |   | 
petr  |  27. 05. 2014 22:26

Ono taky záleží nejen na tom, jaké pneumatiky s kterými srovnáváte, ale také o jaká auta jde a hlavně, v jakém stavu jsou jejich tlumiče a brzdy. Takže, dojíždět v létě čtyřleté zimní Nokiany, na autě, vlastnoručně zakoupeném jako nové, které má v pořádku brzdy a tlumiče, není žádná sebevražedná mise. Nicméně, určitě jistá obezřetnost je na místě, protože na letních Michelinech by to samozřejmě bylo lepší. Rozhodně to je ale i tak bezpečnější, než jezdit na no name letních gumách z Tesca, na autě z třetí ruky, koupeném v áčkách.

Odpovědět  |   | 
lettro  |  27. 05. 2014 23:18

Fakt, že mezi různými pneumatikami jsou rozdíly v brzdné dráze je jistě neoddiskutovatelný. Ale projeví se jen při intenzivním brzdění na hranici přilnavosti, tedy dejme tomu v okamžiku, kdy už zasahuje ABS. Jak často se vám tato situace stává ? Jsem toho názoru, že řidič, který se na jízdu soustředí, nelepí se na zadek autu před ním, předvídá situaci, prostě jezdí tzv. defenzivně nemusí takto intenzivně brzdit jak je rok dlouhý. Rozdíl v brzdné dráze se neuplatní, i když tam má "sračky z Tesca". Toto samozřejmě není argument pro to nemít kvalitní gumy. Kvalitní guma je pojistkou pro případ nepředvídané situace intenzivního brzdění.

Odpovědět  |   | 
Horaček  |  12. 07. 2014 07:56

Zase je to jen o tom, aby nenažraní výrobci nepřišli o kšeft. Budou se vymýšlet další zástupné problémy jen aby se víc a víc prodávalo. Viz ADAC - také slouží Continentalu. Ješté jsem neslyšel, že by některá guma od Conti byla špatná. Já jezdím Micheliny a nou problem.

Odpovědět  |   | 
marty235  |  29. 09. 2014 23:53

Vždy na léto letní a zimu zimní. Vždy. Jakakoliv debata o dojezdu zimních apod.je zbytečná. Plno těch "zkušených"řidičů znám. Blbci na rovince,ale v zatáčce dochází dech.... Umění ridit plus gumy.... Proto říkám vždy prezouvat léto_zima. Ostatni jsou hloupé kecy !!!

Odpovědět  |   | 
Oskar  |  01. 10. 2014 20:12

Těch "zkušených řidičů" není plno. Je jich tak 15%. Jinak za současných rychlostních limitů jezdit na zimních celoročně v domácích podmínkách až takový problém není. Pokud teda nepatříte mezi ty řidiče, kterým pasažéři po projetí zatáček v autě zvrací, dojíždějí na doraz, brzdí bez jakékoliv předvídavosti opět na doraz. Prostě jezdí, aniž by do toho zapojovali mozek. Statistiky dopravních nehod jsou neúprosné. Rozmlácená auta v zimě mají vždy ty nejlepší zimáky a v létě ty nejlepší letňáky. To říká můj kamarád, majitel odtahové služby. Těch druhých je opravdové minimum a doplácí právě na ty druhé.

Odpovědět  |   | 
Igi  |  06. 03. 2015 14:07

Zásadne stále prezúvam na jar a na jeseň. Nenechávam zimné pneumatiky na dojazd v lete.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 136 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků

Nejčtenější články

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště voz…

Podobných míst byste našli spousty. Zrovna tady však odpočívá a záchranu (bez)nadějně očekává především hromada starých tatrovek.

26.  3.  2020 | | 31 N/A
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Oc…

Škoda si v rámci 125letého výročí připomíná klíčové osobnosti vzniku automobilky. V případě Ludvíka Kalmy však nelze kromě vyzdvižení jeho důležité role opomenout i jeho tragický odchod.

18.  3.  2020 | | 43 N/A
Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem měsíce. Nikdo mu ale nevěnoval pozornost

Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem m…

Při oficiálních prezentacích vozů je dobré všímat si detailů. Naposledy se to osvědčilo při premiéře Škody Octavia RS iV – poprvé jste totiž mohli vidět připravované elektrické SUV Enyaq iV.

6.  3.  2020 | | 41 N/A
Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě verze, zaútočí na Jeep i Land Rover

Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě ver…

Fordu utíkají na veřejnost fotky chystaného SUV a off-roadu rodiny Bronco. Potvrzují se tak informace o dvojici různě zaměřených modelů.

10.  3.  2020 | | 7 N/A
Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustrace ale naznačují stylovější design

Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustr…

Nové generace Dacie Sandero bychom se měli dočkat ještě letos a klasicky se tedy objevují neoficiální ilustrace, jak by mohl cenově dostupný hatchback vypadat.

26.  3.  2020 | | 13 N/A