Na letní pneumatiky pravidelně přezouvá jen polovina řidičů. Co vy?

Na letní pneumatiky pravidelně přezouvá jen polovina řidičů. Co vy?

Jen 55 % českých řidičů přezouvá pravidelně na letní pneumatiky, uvádí v tiskové zprávě společnost Goodyear Dunlop. 

Firma upozorňuje, že zimní pneumatiky mají za letních teplot delší brzdnou dráhu, vyšší valivý odpor a horší životnost. „Řidiči, kteří v letním období nepoužívají letní pneumatiky, se musí připravit nejen na vyšší spotřebu, hlučnost a rychlejší opotřebovávání, ale hlavně na delší brzdnou dráhu a horší ovladatelnost na mokru,“ říká v tiskové zprávě Lenka Majková, Marketing Coordinator CZ/SK společnosti Goodyear Dunlop Tires. 

Uváděných 55 procent se opírá o dva roky starý průzkum, ve kterém bylo dotazováno 1000 českých řidičů. Z výsledků nelze vyvozovat, že zbývajících 45 % jezdí celé léto na zimním obutí. „Ostatní respondenti uvedli, že jezdí buď na zimních pneumatikách, nebo zimní pneumatiky v létě dojíždějí, nebo přezouvají pouze někdy, či jezdí na pneumatikách celoročních,“ upřesnil na náš dotaz Václav Buchbauer z agentury Temper Communication, která Goodyear Dunlop zastupuje. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nevýhody zimních pneumatik v letním období (Zdroj: Goodyear Dunlop)

I tak se nám zdá číslo neuvěřitelně vysoké. Víme o řidičích, kteří přečkají celou zimu na letních, ale obráceně? Také celosezónní pneumatiky jsou podle našeho pozorování poměrně okrajový fenomén – na rozdíl třeba od USA, sluší se dodat.  

Naštěstí se můžeme zeptat vás. Opravdu se ukáže, že bezmála polovina řidičů na letní přezouvá jen občas? Odpovězte prosím v naší anketě. Jakmile shromáždíme dostatek odpovědí, k tématu se ještě vrátíme.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků