Na Lamborghini Aventador se dnes čeká 18 měsíců

Na Lamborghini Aventador se dnes čeká 18 měsíců

I když se na supersport Aventador čeká mučivě dlouho, tak se Stephan Winkelmann přesto drží při zemi. V televizním rozhovoru pro agenturu Bloomberg řekl, že podle jeho názoru poptávka po těch nejluxusnějších sportovních vozech příští rok zcela jistě neporoste. 

Na vině je podle něj evropská dluhová krize a zpomalující se čínská ekonomika. "Krize v Evropě ještě neskončila. Ohledně příštího roku jsme velmi opatrní, co se týká prognóz,“ řekl Winkelmann v televizním rozhovoru v Singapuru. 

Lamborghini přiznává, že v Evropě a v Číně se prodeje jeho vozů zpomalily. Proto výrobce Aventadoru J, který stojí 52 milionů korun (na snímku), expanduje na dalších trzích - třeba v Singapuru a Hongkongu. Italský výrobce otevřel v dubnu druhý showroom v Indii. Zde se prý počet milionářů do roku 2015 zdvojnásobí, podle společnosti Julius Baer Group Ltd.

"V Hongkongu, Singapuru a jihovýchodní Asii stále rosteme," řekl Winkelmann. Zato prodeje v Číně, druhém největším trhu po USA, jsou oproti loňsku o něco nižší. Trh ve Spojených státech se podle šéfa Lamborghini rychle zotavuje. 

Na závěr padla otázka, zdali už se italský výrobce, který patří do skupiny Volkswagen, rozhodl ohledně vozu SUV. Winkelmann odpověděl: „Tohle by představovalo obrovskou investici. Je to proto na širším rozhodnutí v rámci koncernu. Doufáme ale, že nějaké rozhodnutí padne brzy.“ 

Lamborghini Aventador J: 700 koní bez střechy za 52 mil. Kč

Lamborghini Aventador J: 700 koní bez střechy za 52 mil. Kč

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků