Na Kopné nejrychlejší Chovanec

V sobotu 29.9.2001 se ve Slušovicích a jeho nedalekém okolí uskutečnil předposlední díl letošního mistrovství ČR v rallysprintu – IX.Rallysprint Kopná.
Na Kopné nejrychlejší Chovanec

Před poslední soutěží, která se uskuteční v Sosnové u České Lípy, si mohl ve Slušovicích zabezpečit titul „malého“ krále Tomáš Hrdinka. Mohl tak napodobit Romana Krestu ve velkém, mezinárodním mistrovství, který si zajistil první místo v celkovém pořadí již po pěti ze sedmi soutěží.

Kromě Hrdinky mohli dosáhnout na titul ještě dva jezdci. Ti ovšem museli vyhrát zbývající dvě soutěže – Kopnou a Sosnovou. K tomu ještě musel brněnský jezdec pouze paběrkovat a bodů posbírat opravdu minimálně. Těmi stíhajícími byli Stanislav Chovanec, který ztrácel na vedoucího muže 26 bodů a Tomáš Vojtěch, jenž ztrácel ještě o jeden bod více.

Před sobotním startem byl považovaný za favorita číslo jedna právě lídr dosavadního mistrovství -Hrdinka. Na trať se však díky prioritě FIA B vydal jako první Stanislav Chovanec se spolujezdcem Karlem Holaněm na voze Škoda Octavia WRC. Vzápětí jej následovala posádka Tomáš Hrdinka – Petr Gross se Subaru Impreza WRC. Startovní číslo 3 vezla na Toyotě Corolla WRC domácí dvojice Miroslav Jandík navigovaný Radimem Chrasteckým. Mezi těmito třemi jezdci se mělo rozhodnout o vítězi letošní Kopné. Vše hrálo do karet Hrdinkovi, neboť Chovanec má výkonově slabší vůz a Jandíkovi zase chybí zkušenosti s vozem WRC. Nástrahy tratě se vydalo zdolat celkem 99 převzatých posádek.

Od prvních kilometrů šel za vítězstvím Hrdinka. Vyhrál úvodní rychlostní test. Na dalších místech, s odstupem 7,1 sekundy, dojeli ve stejném čase Chovanec s Jandíkem. Dále následovali Štěpán a Tomáš Vojtěchové. Na 6.místě dojel vcelku neznámý Pavel Ševčík. Ten startoval s vozem Nissanem Sunny Gti-R, se kterým úspěšně jezdil v loňském roce Emil Triner. Od další zkoušky se začaly dít mezi posádkami doslova divy. Po 2.RZ ze soutěže odstoupil pro poruchu převodovky Hrdinka. Do čela soutěže se tak dostal Jandík. Za ním se odvíjel souboj mezi bratry Vojtěchovými a Chovancem. V této chvíli byl lepší Štěpán Vojtěch. Za ním následoval Chovanec a starší z bratrů, Tomáš. Třetí zkouška opět zamíchala pořadím na předních místech. Nejprve stál mimo trať Jandík. „Z ničeho nic nám začaly blikat různé kontrolky. Proto jsme z obavy, abychom vozu nějak neublížili, zastavili. Po 20 minutách, kdy se elektronika umoudřila, jsme pokračovali. O našem umístění v soutěži již bylo rozhodnuto a tak jsme se soustředili pouze na vlastní jízdu,“ řekl k osudné chvíli jezdec Defend-Lock Motorsportu. Druhým smolařem byl Stanislav Chovanec. Vyjel mimo trať a ztratil 45 sekund. Tomáš Vojtěch prorazil gumu, přesto zajel třetí čas. Zkoušku vyhrál a do vedení se dostal Štěpán Vojtěch. Na druhé místo se v průběžném pořadí dostal jeho bratr Tomáš. Následoval Kopecký a Tošovský. Chovanec se propadl na 16. a Jandík na poslední 80.místo. Takový vývoj soutěže nečekal nikdo.

Následovala stíhací jízda Chovance, ve které byl nejrychlejší na čtyřech měřených úsecích. Po následující zkoušce se dostal za dvojici Vojtěchů a po RZ 7 se již vklínil mezi ně. Rozhodnout se mělo na poslední, nejdelší zkoušce soutěže „Podhoran“. Chovanec „zatáhnul“ a na Štěpána Vojtěcha najel více jak 25 sekund. Cílovou rampou projel na prvním místě Chovanec. S odstupem 4,9 sekund dojel druhý Štěpán Vojtěch, následovaný bratrem Tomášem. Na 4.místě dokončil soutěž Ševčík. O příčku níže skončil Jan Kopecký, který zároveň vyhrál i F2. Šestá pozice patří prvnímu vozu skupiny N. Jiří Tošovský zvítězil nejen na Kopné, ale i v celém „malém“ mistrovství. 7.místo patří největšímu soupeři Tošovského Petrovi Poulíkovi. Před další dva vozy Mitsubishi, devátého Milana Lišku a desátého Ondřeje Volfa, se vklínil Josef Peták s Peugeotem 106 Maxi Kit Car. Peták zvítězil na Kopné ve své třídě A6, ale stal se mistrem v této třídě i celkově. Navíc vybojoval i konečný titul v kategorii vozů s pohonem jedné nápravy – F2. Díky Hrdinkovi, který odjížděl ze Slušovic s nulovým ziskem bodů, má možnost získat titul i Chovanec. Zatím co Hrdinkovi stačí dojet v posledním podniku na nejhůře 9.místě, Chovanec musí v každém případě zvítězit. Při rovnosti bodů si pro sebe připisuje titul brněnský jezdec, díky většímu počtu vítězství. Třetí do pranice na startu, Tomáš Vojtěch již veškeré naděje pohřbil 3.místem, neboť i jemu by pomohlo pouze vítězství. Tyto propočty jsou zřejmě zcela zbytečné, neboť oba jezdci, jak Hrdinka, tak i Chovanec, by měli jet v době konání sprintu v Sosnové na Slovenské Mikona rally. Pokud se tak stane, patří již nyní titul Hrdinkovi.

Soutěž dokončilo 62 posádek. Na posledním místě dojel Miroslav Jandík s Corollou, přestože mu patří dva primáty v RZ. Pořadatelům soutěže se moc nevydařil časový harmonogram. Místo seskupení po 4 RZ jelo celé startovní pole po celou soutěž roztahané s časovými dírami po vypadlých posádkách. Bezpečnost především, ale aby projely dva vozy během pěti minut, to k bezpečnosti na trati moc nepřidá.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků