Na hlavních tazích se už za rok svezeme 110 km/h, schválila vláda

Na hlavních tazích se už za rok svezeme 110 km/h, schválila vláda

Vláda schválila novelu zákona o provozu na pozemních komunikacích a také nový systém značení silniční sítě. Na dálnicích zůstává rychlostní limit 130 km/h, silnice pro motorová vozidla budou mít limit stanoven standardně na 110 km/h. Limit půjde dále měnit svislou dopravní značkou.

Limit 110 km/h na vybraných silnicích 1. třídy od roku 2016

Limit 110 km/h na vybraných silnicích 1. třídy od roku 2016

Zatímco velká část současných rychlostních silnic se přeznačí na dálnice, některé zůstanou jako rychlostní silnice s limitem 110 km/h. To se bude zřejmě týkat například některých úseků rychlostní silnice R4 a R7. Spolu s tím se také vybrané hlavní tahy první třídy změní na rychlostní silnice pro motorová vozidla, kde se tedy řidiči svezou rychleji než současných 90 km/h.

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Návrh novely zákona nyní míří do parlamentu a pokud projde celým byrokratickým kolečkem, platit by měl od roku 2016. Důvodem změny je například i možnost stavět rychlostní silnice jinak – rychleji a levněji. Podle vlády nebudou muset být tak velkorysé a budou moci více kopírovat terén s menším poloměrem zatáček a prudším stoupáním.

Cena za rychlost: Jaká je reálná spotřeba při maximálce

Cena za rychlost: Jaká je reálná spotřeba při maximálce

Stavba silnici se dvěma jízdními pruhy každým směrem, ale bez širokých odstavných pruhů a velkého středového dělícího pásu, by byla určitě rychlejší a hlavně levnější. To by mohlo značně přispět k rychlosti budování silniční sítě a zvýšení bezpečnosti, kapacity i komfortu vytížených komunikací.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků