Na hlavních tazích se už za rok svezeme 110 km/h, schválila vláda

Na hlavních tazích se už za rok svezeme 110 km/h, schválila vláda

Vláda schválila novelu zákona o provozu na pozemních komunikacích a také nový systém značení silniční sítě. Na dálnicích zůstává rychlostní limit 130 km/h, silnice pro motorová vozidla budou mít limit stanoven standardně na 110 km/h. Limit půjde dále měnit svislou dopravní značkou.

Limit 110 km/h na vybraných silnicích 1. třídy od roku 2016

Limit 110 km/h na vybraných silnicích 1. třídy od roku 2016

Zatímco velká část současných rychlostních silnic se přeznačí na dálnice, některé zůstanou jako rychlostní silnice s limitem 110 km/h. To se bude zřejmě týkat například některých úseků rychlostní silnice R4 a R7. Spolu s tím se také vybrané hlavní tahy první třídy změní na rychlostní silnice pro motorová vozidla, kde se tedy řidiči svezou rychleji než současných 90 km/h.

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Návrh novely zákona nyní míří do parlamentu a pokud projde celým byrokratickým kolečkem, platit by měl od roku 2016. Důvodem změny je například i možnost stavět rychlostní silnice jinak – rychleji a levněji. Podle vlády nebudou muset být tak velkorysé a budou moci více kopírovat terén s menším poloměrem zatáček a prudším stoupáním.

Cena za rychlost: Jaká je reálná spotřeba při maximálce

Cena za rychlost: Jaká je reálná spotřeba při maximálce

Stavba silnici se dvěma jízdními pruhy každým směrem, ale bez širokých odstavných pruhů a velkého středového dělícího pásu, by byla určitě rychlejší a hlavně levnější. To by mohlo značně přispět k rychlosti budování silniční sítě a zvýšení bezpečnosti, kapacity i komfortu vytížených komunikací.

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků