Na hlavních tazích se už za rok svezeme 110 km/h, schválila vláda

Na hlavních tazích se už za rok svezeme 110 km/h, schválila vláda

Vláda schválila novelu zákona o provozu na pozemních komunikacích a také nový systém značení silniční sítě. Na dálnicích zůstává rychlostní limit 130 km/h, silnice pro motorová vozidla budou mít limit stanoven standardně na 110 km/h. Limit půjde dále měnit svislou dopravní značkou.

Limit 110 km/h na vybraných silnicích 1. třídy od roku 2016

Limit 110 km/h na vybraných silnicích 1. třídy od roku 2016

Zatímco velká část současných rychlostních silnic se přeznačí na dálnice, některé zůstanou jako rychlostní silnice s limitem 110 km/h. To se bude zřejmě týkat například některých úseků rychlostní silnice R4 a R7. Spolu s tím se také vybrané hlavní tahy první třídy změní na rychlostní silnice pro motorová vozidla, kde se tedy řidiči svezou rychleji než současných 90 km/h.

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Návrh novely zákona nyní míří do parlamentu a pokud projde celým byrokratickým kolečkem, platit by měl od roku 2016. Důvodem změny je například i možnost stavět rychlostní silnice jinak – rychleji a levněji. Podle vlády nebudou muset být tak velkorysé a budou moci více kopírovat terén s menším poloměrem zatáček a prudším stoupáním.

Cena za rychlost: Jaká je reálná spotřeba při maximálce

Cena za rychlost: Jaká je reálná spotřeba při maximálce

Stavba silnici se dvěma jízdními pruhy každým směrem, ale bez širokých odstavných pruhů a velkého středového dělícího pásu, by byla určitě rychlejší a hlavně levnější. To by mohlo značně přispět k rychlosti budování silniční sítě a zvýšení bezpečnosti, kapacity i komfortu vytížených komunikací.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků