Na hlavních tazích se už za rok svezeme 110 km/h, schválila vláda

Na hlavních tazích se už za rok svezeme 110 km/h, schválila vláda

Vláda schválila novelu zákona o provozu na pozemních komunikacích a také nový systém značení silniční sítě. Na dálnicích zůstává rychlostní limit 130 km/h, silnice pro motorová vozidla budou mít limit stanoven standardně na 110 km/h. Limit půjde dále měnit svislou dopravní značkou.

Život řidiče

Limit 110 km/h na vybraných silnicích 1. třídy od roku 2016

Zatímco velká část současných rychlostních silnic se přeznačí na dálnice, některé zůstanou jako rychlostní silnice s limitem 110 km/h. To se bude zřejmě týkat například některých úseků rychlostní silnice R4 a R7. Spolu s tím se také vybrané hlavní tahy první třídy změní na rychlostní silnice pro motorová vozidla, kde se tedy řidiči svezou rychleji než současných 90 km/h.

Zajímavosti | Život řidiče | Bezpečnost | Statistiky | Názory

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Návrh novely zákona nyní míří do parlamentu a pokud projde celým byrokratickým kolečkem, platit by měl od roku 2016. Důvodem změny je například i možnost stavět rychlostní silnice jinak – rychleji a levněji. Podle vlády nebudou muset být tak velkorysé a budou moci více kopírovat terén s menším poloměrem zatáček a prudším stoupáním.

Zajímavosti | Technika | Život řidiče

Cena za rychlost: Jaká je reálná spotřeba při maximálce

Stavba silnici se dvěma jízdními pruhy každým směrem, ale bez širokých odstavných pruhů a velkého středového dělícího pásu, by byla určitě rychlejší a hlavně levnější. To by mohlo značně přispět k rychlosti budování silniční sítě a zvýšení bezpečnosti, kapacity i komfortu vytížených komunikací.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků