Na Fordu Mondeo se zkouší karbonový nosník přední nápravy. Jaké má výhody?

Za nápadem, jak přední části aut ušetřit pár kilogramů stojí hodně inženýrského úsilí. Řeší se i bezpečnost.

Nosník přední nápravy má zajistit spojení nápravy a dalších komponentů se samonosnou karoserií. Musí být dostatečně pevný, což mu neusnadňuje velikost dílu, který především u vozů s koncepcí "všechno vpředu" musí poskytnout dostatek prostoru pro veškeré prvky řízení a další.

Rakouská společnost Magna nyní představuje prototyp tohoto dílu z karbonového vlákna. Nikoli na exotickém supersportu, ale na Fordu Fusion, který v Evropě známe jako aktuální Mondeo.

Ford Focus ST už ladí formu na Nordschleife. Kolik má válců?

Ford Focus ST už ladí formu na Nordschleife. Kolik má válců?

Hlavní výhodou tohoto řešení je pochopitelně snížení váhy. Magna uvádí redukci až 35 procent oproti standardnímu kovovému dílu. A to se v přední části zatížené motorem rozhodně počítá. Dalším benefitem má být nižší náročnost na smontování. Inženýři myslí i na stránku bezpečnosti. Karbon se totiž neumí v případě nehody srolovat jako kov, a tak je nosník navržen tak, aby pustil těžký motor pod sebe.

 Do masové produkce, nikoli však nutně na Fordu, chtějí nosník z tohoto materiálu přinést ještě do konce letošního roku, nebo o tom minimálně rozhodnout. Ani Magna, ani Ford však teď ještě nevědí, jestli je toto řešení připraveno. "Několik dílů jsme před rokem instalovali našim klientům, kteří teď komponent testují. Na konci roku rozhodneme," uvedl pro Automotive News Andrew Swikowski, vedoucí projektu.

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

včera | Milan Lažanský | 30 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 58 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků