Na Fordu Mondeo se zkouší karbonový nosník přední nápravy. Jaké má výhody?

Za nápadem, jak přední části aut ušetřit pár kilogramů stojí hodně inženýrského úsilí. Řeší se i bezpečnost.

Nosník přední nápravy má zajistit spojení nápravy a dalších komponentů se samonosnou karoserií. Musí být dostatečně pevný, což mu neusnadňuje velikost dílu, který především u vozů s koncepcí "všechno vpředu" musí poskytnout dostatek prostoru pro veškeré prvky řízení a další.

Rakouská společnost Magna nyní představuje prototyp tohoto dílu z karbonového vlákna. Nikoli na exotickém supersportu, ale na Fordu Fusion, který v Evropě známe jako aktuální Mondeo.

Ford Focus ST už ladí formu na Nordschleife. Kolik má válců?

Ford Focus ST už ladí formu na Nordschleife. Kolik má válců?

Hlavní výhodou tohoto řešení je pochopitelně snížení váhy. Magna uvádí redukci až 35 procent oproti standardnímu kovovému dílu. A to se v přední části zatížené motorem rozhodně počítá. Dalším benefitem má být nižší náročnost na smontování. Inženýři myslí i na stránku bezpečnosti. Karbon se totiž neumí v případě nehody srolovat jako kov, a tak je nosník navržen tak, aby pustil těžký motor pod sebe.

 Do masové produkce, nikoli však nutně na Fordu, chtějí nosník z tohoto materiálu přinést ještě do konce letošního roku, nebo o tom minimálně rozhodnout. Ani Magna, ani Ford však teď ještě nevědí, jestli je toto řešení připraveno. "Několik dílů jsme před rokem instalovali našim klientům, kteří teď komponent testují. Na konci roku rozhodneme," uvedl pro Automotive News Andrew Swikowski, vedoucí projektu.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 14 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků