Na finanční ztrátě Tesly mají opět vinu průtahy ve výrobě. Podaří se situaci otočit?

Finanční nezdary Tesly za poslední čtvrtletí jsou podle Elona Muska zapříčiněny dalšími průtahy v produkci. Výhledy má ovšem šéf automobilky stále pozitivní.

Zveřejněné finanční výsledky Tesly za první kvartál roku 2019 nebyly vůbec lichotivé. Tesla totiž vykázala čtvrtletní ztrátu 702 milionů dolarů. Šéf kalifornské automobilky však hledí na věc pozitivně a příčinu této situace vidí na dvou frontách. Do deseti měsíců chce firmu dostat do černých čísel.

Vinu na pořádné ztrátě za první čtvrtletí mají mít podle Muska opět a zase průtahy v případě výroby Modelu 3. Další trable má přitom způsobovat klesající zůstatková hodnota stárnoucích modelů v nabídce, přesněji Modelu S a Modelu X. Předpovědi Muska tedy nevyšly. Tři měsíce nazpět totiž prohlásil, že Tesla v prvním finančním čtvrtletí 2019 dosáhne zisku.

Tesla Model 3 v losím testu excelovala. Díky obrovské výhodě elektromobilů

Tesla Model 3 v losím testu excelovala. Díky obrovské výhodě elektromobilů

„Problémová“ Tesla Model 3 by nicméně měla automobilku opět postavit na nohy. I přes dosavadní ztrátu je totiž o nejdostupnější model Tesly velký zájem, a to hlavně v Evropě. S registrovanými 14.652 kusy v březnu 2019 předehnal Model 3 na starém kontinentu dle analytiků Jato Dynamics i prodeje BMW řady 3 nebo Audi A4.

Nelze se divit, že nejvíce vozů se opět prodalo v Norsku (5315 ks), které v případě Tesly zastává 29% podíl na trhu elektromobilů. Příští rok chce navíc Tesla začít produkci nového Modelu Y a Musk předpovídá, že novinka bude populárnější než Model S, Model X a Model 3 dohromady. Počítat se ovšem musí s rychle narůstajícím tempem evropských automobilek na poli elektromobilů.

Elona Muska nezklidní ani smrt. Šokoval dalším možným využitím Autopilota

Elona Muska nezklidní ani smrt. Šokoval dalším možným využitím Autopilota

Volkswagen již spustil rezervace na svůj dostupný elektromobil ID.3 a těší se velkému zájmu, Jaguar I-Pace poté s prodanými 1503 kusy za březen porazil Model X s 874 kusy a nelze taky zapomínat na zvyšující se prodeje Audi e-tron nebo Mercedesu EQC. Nehledě na Ford, který bude Tesle rovněž šlapat na nohy s novým elektrickým SUV.

Kromě přípravy výroby Modelu Y pak Tesla směřuje finance rovněž do nové továrny v Číně, která má začít produkci ještě letos. A nelze zapomenout na vývojové práce na novém Roadsteru a také elektrickém tahači Semi, který je už testován v provozu.

Velké kroky u Fordu: Automobilka propustí na 7000 zaměstnanců po celém světě

Velké kroky u Fordu: Automobilka propustí na 7000 zaměstnanců po celém světě

Hodnota Tesly na burze je však i přes opakovanou neschopnost udržitelného toku peněz na stále vysoké úrovni, což nedávno s údivem komentoval i evropský mluvčí Fordu: „Tesla od roku 2009 ztratila 6,4 miliardy dolarů. Ford za stejnou dobu dosáhl zisku 71,6 miliardy. A přesto všechno, Wall Street dnes hodnotí Teslu na 45 miliard dolarů, zatímco hodnota Fordu stojí na 38 miliardách. Svět je šílený.“

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

Volkswagen Touareg 3.0 TSI 4Motion

Od uvedení nové generace Volkswagenu Touareg na český trh uběhl už více než rok. Benzinový motor je v nabídce osamocen, výkonem se však řadí k nejlepším. Stojí za zvážení, nebo je lepší zůstat u obligátního turbodieselu?

8.  8.  2019 | Jan Mička | 52 příspěvků