Zveřejněné finanční výsledky Tesly za první kvartál roku 2019 nebyly vůbec lichotivé. Tesla totiž vykázala čtvrtletní ztrátu 702 milionů dolarů. Šéf kalifornské automobilky však hledí na věc pozitivně a příčinu této situace vidí na dvou frontách. Do deseti měsíců chce firmu dostat do černých čísel.
Vinu na pořádné ztrátě za první čtvrtletí mají mít podle Muska opět a zase průtahy v případě výroby Modelu 3. Další trable má přitom způsobovat klesající zůstatková hodnota stárnoucích modelů v nabídce, přesněji Modelu S a Modelu X. Předpovědi Muska tedy nevyšly. Tři měsíce nazpět totiž prohlásil, že Tesla v prvním finančním čtvrtletí 2019 dosáhne zisku.
„Problémová“ Tesla Model 3 by nicméně měla automobilku opět postavit na nohy. I přes dosavadní ztrátu je totiž o nejdostupnější model Tesly velký zájem, a to hlavně v Evropě. S registrovanými 14.652 kusy v březnu 2019 předehnal Model 3 na starém kontinentu dle analytiků Jato Dynamics i prodeje BMW řady 3 nebo Audi A4.
Nelze se divit, že nejvíce vozů se opět prodalo v Norsku (5315 ks), které v případě Tesly zastává 29% podíl na trhu elektromobilů. Příští rok chce navíc Tesla začít produkci nového Modelu Y a Musk předpovídá, že novinka bude populárnější než Model S, Model X a Model 3 dohromady. Počítat se ovšem musí s rychle narůstajícím tempem evropských automobilek na poli elektromobilů.
Volkswagen již spustil rezervace na svůj dostupný elektromobil ID.3 a těší se velkému zájmu, Jaguar I-Pace poté s prodanými 1503 kusy za březen porazil Model X s 874 kusy a nelze taky zapomínat na zvyšující se prodeje Audi e-tron nebo Mercedesu EQC. Nehledě na Ford, který bude Tesle rovněž šlapat na nohy s novým elektrickým SUV.
Kromě přípravy výroby Modelu Y pak Tesla směřuje finance rovněž do nové továrny v Číně, která má začít produkci ještě letos. A nelze zapomenout na vývojové práce na novém Roadsteru a také elektrickém tahači Semi, který je už testován v provozu.
Hodnota Tesly na burze je však i přes opakovanou neschopnost udržitelného toku peněz na stále vysoké úrovni, což nedávno s údivem komentoval i evropský mluvčí Fordu: „Tesla od roku 2009 ztratila 6,4 miliardy dolarů. Ford za stejnou dobu dosáhl zisku 71,6 miliardy. A přesto všechno, Wall Street dnes hodnotí Teslu na 45 miliard dolarů, zatímco hodnota Fordu stojí na 38 miliardách. Svět je šílený.“