Na Fabii vyděláváme 15 měsíců, Němci jen tři

To, že v zemích západní Evropy je kupní síla stále podstatně vyšší než u nás a dalších zemích bývalého východního bloku, je známá věc. Proto asi nikoho nepřekvapí, že si „zápaďáci“ koupí stejné auto za průměrný plat daleko dříve než my.

Pokud bychom počítali s platem 18 035 Kč, koupí si Čech standardní provedení Fabie (262 900 Kč) za cca 15 měsíců. Přitom Němci k tomu potřebují pouze tři měsíce, a to mají Fabii ještě dražší než u nás (9 990 eur). Hůře než v Čechách jsou na tom lidé na Slovensku, ti vydělávají na Fabii v průměru 22 měsíců (344 900 Sk, plat 15 825 Sk). Z nových zemí EU jsou na tom nejlépe Slovinci, kteří na Fabii musí pracovat osm měsíců. Podrobnosti najdete v článku Motožurnálu.

Tip: Srovnejte ceny aut v evropských zemích.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků