Na Evropu se řítí hybridy Ford, Mondeo Hybrid a C-MAX Energi

Od příštího roku zařadí evropský Ford do nabídky hybridní modely, které úspěšně prodává ve Spojených státech.

Pokud nesledujete americký automobilový trh, možná nevíte, že evropské MPV Ford C-MAX se prodává i tam. Zvenku se liší jen chromovanou maskou, uvnitř má velkou dotykovou obrazovku systému MyFord Touch. Zásadní rozdíl je ovšem v hnacím řetězci: Američané dostanou C-MAX výhradně jako hybrid.

Mohou se nanejvýš rozhodnout, jestli chtějí klasický hybrid, nebo takzvaný plug-in hybrid s možností dobíjení akumulátorů ze zásuvky. A právě druhou jmenovanou verzi začne Ford od příštího roku prodávat také v Evropě. C-MAX Energi je poháněn kombinací zážehového čtyřválce 2,0 l, který pracuje v Atkinsonově cyklu, a elektromotoru. Kombinovaný výkon zámořské verze činí 188 „amerických“ koní, což v našich jednotkách dělá 140 kW.

US_14FusionHybrid_hero.jpgUS_CMAX_hero.jpg
Americké hybridy Ford: Fusion (Mondeo) a C-MAX

Podrobnosti o evropské specifikaci C-MAXu Energi si Ford zatím nechává pro sebe. Víme ale, že díky lithium-ion baterii o kapacitě 7,6 kWh ujede v čistě elektrickém režimu až 30 kilometrů. Proto absolvuje podstatnou část měřícího cyklu NEDC se zhasnutým motorem, což mu pomůže k fantastickým papírovým emisím pod 50 g/km. Protože CO2 je vázán v palivu, můžeme tuto cílovou hodnotu přepočítat na kombinovanou spotřebu – a vyjde nám 2,2 l/100 km! Tušíte-li, že realita bude o poznání střízlivější, nebudeme vám to vyvracet.

Nabití baterie má podle Fordu trvat asi tři hodiny, ale samozřejmě ji bude možné dobíjet i během jízdy prostřednictvím spalovacího motoru a rekuperace kinetické energie.

Příští rok se evropští zákazníci značky Ford konečně dočkají i odkládaného nového Mondea. Přestože většina z nich bude nepochybně mít zájem o diesel a někteří se určitě těší i na chystanou čtyřkolku, Ford se rozhodl zařadit do nabídky rovnou také Mondeo Hybrid. Auto, které se v Americe s velkým úspěchem prodává jako Fusion Hybrid, má tentýž čtyřválec s Atkinsonovým cyklem jako C-MAX, ale bez baterie dobíjitelné ze zásuvky. (Doplňme, že existuje také verze Fusion Energi s plug-in hybridní soustavou.)

Výrobce slibuje kombinovanou spotřebu pod 4,5 l/100 km. Opět –  člověk nemusí být zrovna profesorem přírodních věd, aby se dovtípil, že v praxi bude rozměrný sedan s relativně malým atmosférickým motorem o hodně žíznivější.

Ford C-MAX Energi a Mondeo Hybrid dorazí do evropských showroomů Fordu až během roku 2014. První dojmy a podrobnější technické informace ale přineseme na AutoRevue.cz už v závěru tohoto týdne.

Ford C-Max

Na technice Focusu postavené kompaktní MPV má dvě varianty: pětimístný C-MAX a sedmimístný Grand C-MAX s praktickou průchozí uličkou. Stále více zákazníků volí moderní přeplňované motory Ecoboost včetně tříválce 1,0 l. V roce 2019 se Ford rozhodl výrobu modelu C-Max ukončit.

Test Fordu C-Max

Doporučujeme

Články odjinud