Na Evropu se řítí hybridy Ford, Mondeo Hybrid a C-MAX Energi

Od příštího roku zařadí evropský Ford do nabídky hybridní modely, které úspěšně prodává ve Spojených státech.
Na Evropu se řítí hybridy Ford, Mondeo Hybrid a C-MAX Energi

Pokud nesledujete americký automobilový trh, možná nevíte, že evropské MPV Ford C-MAX se prodává i tam. Zvenku se liší jen chromovanou maskou, uvnitř má velkou dotykovou obrazovku systému MyFord Touch. Zásadní rozdíl je ovšem v hnacím řetězci: Američané dostanou C-MAX výhradně jako hybrid.

Mohou se nanejvýš rozhodnout, jestli chtějí klasický hybrid, nebo takzvaný plug-in hybrid s možností dobíjení akumulátorů ze zásuvky. A právě druhou jmenovanou verzi začne Ford od příštího roku prodávat také v Evropě. C-MAX Energi je poháněn kombinací zážehového čtyřválce 2,0 l, který pracuje v Atkinsonově cyklu, a elektromotoru. Kombinovaný výkon zámořské verze činí 188 „amerických“ koní, což v našich jednotkách dělá 140 kW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Americké hybridy Ford: Fusion (Mondeo) a C-MAX

Podrobnosti o evropské specifikaci C-MAXu Energi si Ford zatím nechává pro sebe. Víme ale, že díky lithium-ion baterii o kapacitě 7,6 kWh ujede v čistě elektrickém režimu až 30 kilometrů. Proto absolvuje podstatnou část měřícího cyklu NEDC se zhasnutým motorem, což mu pomůže k fantastickým papírovým emisím pod 50 g/km. Protože CO2 je vázán v palivu, můžeme tuto cílovou hodnotu přepočítat na kombinovanou spotřebu – a vyjde nám 2,2 l/100 km! Tušíte-li, že realita bude o poznání střízlivější, nebudeme vám to vyvracet.

Nabití baterie má podle Fordu trvat asi tři hodiny, ale samozřejmě ji bude možné dobíjet i během jízdy prostřednictvím spalovacího motoru a rekuperace kinetické energie.

Ford začal v Evropě vyrábět elektrický Focus

Ford začal v Evropě vyrábět elektrický Focus

Příští rok se evropští zákazníci značky Ford konečně dočkají i odkládaného nového Mondea. Přestože většina z nich bude nepochybně mít zájem o diesel a někteří se určitě těší i na chystanou čtyřkolku, Ford se rozhodl zařadit do nabídky rovnou také Mondeo Hybrid. Auto, které se v Americe s velkým úspěchem prodává jako Fusion Hybrid, má tentýž čtyřválec s Atkinsonovým cyklem jako C-MAX, ale bez baterie dobíjitelné ze zásuvky. (Doplňme, že existuje také verze Fusion Energi s plug-in hybridní soustavou.)

Výrobce slibuje kombinovanou spotřebu pod 4,5 l/100 km. Opět –  člověk nemusí být zrovna profesorem přírodních věd, aby se dovtípil, že v praxi bude rozměrný sedan s relativně malým atmosférickým motorem o hodně žíznivější.

Ford C-MAX Energi a Mondeo Hybrid dorazí do evropských showroomů Fordu až během roku 2014. První dojmy a podrobnější technické informace ale přineseme na AutoRevue.cz už v závěru tohoto týdne.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků