Na Evropu se řítí hybridy Ford, Mondeo Hybrid a C-MAX Energi

Od příštího roku zařadí evropský Ford do nabídky hybridní modely, které úspěšně prodává ve Spojených státech.
Na Evropu se řítí hybridy Ford, Mondeo Hybrid a C-MAX Energi

Pokud nesledujete americký automobilový trh, možná nevíte, že evropské MPV Ford C-MAX se prodává i tam. Zvenku se liší jen chromovanou maskou, uvnitř má velkou dotykovou obrazovku systému MyFord Touch. Zásadní rozdíl je ovšem v hnacím řetězci: Američané dostanou C-MAX výhradně jako hybrid.

Mohou se nanejvýš rozhodnout, jestli chtějí klasický hybrid, nebo takzvaný plug-in hybrid s možností dobíjení akumulátorů ze zásuvky. A právě druhou jmenovanou verzi začne Ford od příštího roku prodávat také v Evropě. C-MAX Energi je poháněn kombinací zážehového čtyřválce 2,0 l, který pracuje v Atkinsonově cyklu, a elektromotoru. Kombinovaný výkon zámořské verze činí 188 „amerických“ koní, což v našich jednotkách dělá 140 kW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Americké hybridy Ford: Fusion (Mondeo) a C-MAX

Podrobnosti o evropské specifikaci C-MAXu Energi si Ford zatím nechává pro sebe. Víme ale, že díky lithium-ion baterii o kapacitě 7,6 kWh ujede v čistě elektrickém režimu až 30 kilometrů. Proto absolvuje podstatnou část měřícího cyklu NEDC se zhasnutým motorem, což mu pomůže k fantastickým papírovým emisím pod 50 g/km. Protože CO2 je vázán v palivu, můžeme tuto cílovou hodnotu přepočítat na kombinovanou spotřebu – a vyjde nám 2,2 l/100 km! Tušíte-li, že realita bude o poznání střízlivější, nebudeme vám to vyvracet.

Nabití baterie má podle Fordu trvat asi tři hodiny, ale samozřejmě ji bude možné dobíjet i během jízdy prostřednictvím spalovacího motoru a rekuperace kinetické energie.

Ford začal v Evropě vyrábět elektrický Focus

Ford začal v Evropě vyrábět elektrický Focus

Příští rok se evropští zákazníci značky Ford konečně dočkají i odkládaného nového Mondea. Přestože většina z nich bude nepochybně mít zájem o diesel a někteří se určitě těší i na chystanou čtyřkolku, Ford se rozhodl zařadit do nabídky rovnou také Mondeo Hybrid. Auto, které se v Americe s velkým úspěchem prodává jako Fusion Hybrid, má tentýž čtyřválec s Atkinsonovým cyklem jako C-MAX, ale bez baterie dobíjitelné ze zásuvky. (Doplňme, že existuje také verze Fusion Energi s plug-in hybridní soustavou.)

Výrobce slibuje kombinovanou spotřebu pod 4,5 l/100 km. Opět –  člověk nemusí být zrovna profesorem přírodních věd, aby se dovtípil, že v praxi bude rozměrný sedan s relativně malým atmosférickým motorem o hodně žíznivější.

Ford C-MAX Energi a Mondeo Hybrid dorazí do evropských showroomů Fordu až během roku 2014. První dojmy a podrobnější technické informace ale přineseme na AutoRevue.cz už v závěru tohoto týdne.

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků