Na Evropu se řítí hybridy Ford, Mondeo Hybrid a C-MAX Energi

Od příštího roku zařadí evropský Ford do nabídky hybridní modely, které úspěšně prodává ve Spojených státech.
Na Evropu se řítí hybridy Ford, Mondeo Hybrid a C-MAX Energi

Pokud nesledujete americký automobilový trh, možná nevíte, že evropské MPV Ford C-MAX se prodává i tam. Zvenku se liší jen chromovanou maskou, uvnitř má velkou dotykovou obrazovku systému MyFord Touch. Zásadní rozdíl je ovšem v hnacím řetězci: Američané dostanou C-MAX výhradně jako hybrid.

Mohou se nanejvýš rozhodnout, jestli chtějí klasický hybrid, nebo takzvaný plug-in hybrid s možností dobíjení akumulátorů ze zásuvky. A právě druhou jmenovanou verzi začne Ford od příštího roku prodávat také v Evropě. C-MAX Energi je poháněn kombinací zážehového čtyřválce 2,0 l, který pracuje v Atkinsonově cyklu, a elektromotoru. Kombinovaný výkon zámořské verze činí 188 „amerických“ koní, což v našich jednotkách dělá 140 kW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Americké hybridy Ford: Fusion (Mondeo) a C-MAX

Podrobnosti o evropské specifikaci C-MAXu Energi si Ford zatím nechává pro sebe. Víme ale, že díky lithium-ion baterii o kapacitě 7,6 kWh ujede v čistě elektrickém režimu až 30 kilometrů. Proto absolvuje podstatnou část měřícího cyklu NEDC se zhasnutým motorem, což mu pomůže k fantastickým papírovým emisím pod 50 g/km. Protože CO2 je vázán v palivu, můžeme tuto cílovou hodnotu přepočítat na kombinovanou spotřebu – a vyjde nám 2,2 l/100 km! Tušíte-li, že realita bude o poznání střízlivější, nebudeme vám to vyvracet.

Nabití baterie má podle Fordu trvat asi tři hodiny, ale samozřejmě ji bude možné dobíjet i během jízdy prostřednictvím spalovacího motoru a rekuperace kinetické energie.

Ford začal v Evropě vyrábět elektrický Focus

Ford začal v Evropě vyrábět elektrický Focus

Příští rok se evropští zákazníci značky Ford konečně dočkají i odkládaného nového Mondea. Přestože většina z nich bude nepochybně mít zájem o diesel a někteří se určitě těší i na chystanou čtyřkolku, Ford se rozhodl zařadit do nabídky rovnou také Mondeo Hybrid. Auto, které se v Americe s velkým úspěchem prodává jako Fusion Hybrid, má tentýž čtyřválec s Atkinsonovým cyklem jako C-MAX, ale bez baterie dobíjitelné ze zásuvky. (Doplňme, že existuje také verze Fusion Energi s plug-in hybridní soustavou.)

Výrobce slibuje kombinovanou spotřebu pod 4,5 l/100 km. Opět –  člověk nemusí být zrovna profesorem přírodních věd, aby se dovtípil, že v praxi bude rozměrný sedan s relativně malým atmosférickým motorem o hodně žíznivější.

Ford C-MAX Energi a Mondeo Hybrid dorazí do evropských showroomů Fordu až během roku 2014. První dojmy a podrobnější technické informace ale přineseme na AutoRevue.cz už v závěru tohoto týdne.

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky