Na evropské silnice vyráží autonomní Lexusy. Nejprve budou jezdit po Bruselu

Také na evropských silnicích se již objeví testovací prototypy autonomních vozidel od Toyoty, respektive Lexusu. Bát se ovšem nemusíte, na řízení vozu bude stále dohlížet posádka z masa a kostí.

Toyota začíná testovat systémy autonomního řízení na veřejných komunikacích v Evropě. Po úspěšných simulacích a zkouškách na uzavřených trasách tak nyní čekají její systémy autonomního řízení další testy v reálných podmínkách. Na veřejných komunikacích už přitom výrobce zkoušel technologii v Japonsku a USA.

Jako prvním místem pro testování autonomní techniky Toyoty na evropské půdě bude centrum belgického Bruselu. Technikou budou vybaveny jinak sériové kusy Lexusu LS, tedy limuzíny luxusní odnože japonské automobilky. V Bruselu pak čeká autonomní LS pevně stanovená trasa v reálném provozu, na které bude příštích 13 měsíců sbírat tým inženýrů poznatky.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Autonomní Lexusy poznají obyvatele Bruselu podle sestavy senzorů namontovaných na střeše vozidla. Jde například o laserový systém LIDAR, radary, kamery a vysoce přesný systém pro určování polohy. I když však Toyota mluví o svých testovacích Lexusech jako o vozech bez řidiče, veřejnost se nemusí bát.

Na palubě auta bude totiž přítomen řidič, který může kdykoli zasáhnout do řízení, a posádku doplní i pracovník obsluhy, dohlížející na celý proces testování. Toyota tento vůz nasazuje na veřejné komunikace až po měsících důkladných příprav – ověřování systému autonomního řízení, školení řidičů, analyzování tras a jednání s úřady za účelem získání nezbytných povolení.

Lexus postavil vesmírnou loď. Bohužel je určena pouze pro Muže v černém

Lexus postavil vesmírnou loď. Bohužel je určena pouze pro Muže v černém

Toyota je po Volvu další automobilkou, která mluví o budoucnosti dopravy bez mrtvých na silnicích. „Hlavním cílem zkušebního projektu je studovat komplexní a nepředvídatelné lidské chování a jeho dopady na požadavky kladené na systémy autonomního řízení. Konečným cílem Toyoty je nulový počet obětí dopravních nehod,“ uvedl Gerald Killmann, viceprezident pro výzkum a vývoj evropské divize Toyoty.

Projekt však teprve razí cestu mnohem rozsáhlejším zkouškám systémů autonomního řízení. Později chce Toyota do testování zapojit přibližně 1000 řidičů, 100 vozidel a 10 evropských zemí.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků