Na evropské silnice vyráží autonomní Lexusy. Nejprve budou jezdit po Bruselu

Také na evropských silnicích se již objeví testovací prototypy autonomních vozidel od Toyoty, respektive Lexusu. Bát se ovšem nemusíte, na řízení vozu bude stále dohlížet posádka z masa a kostí.

Toyota začíná testovat systémy autonomního řízení na veřejných komunikacích v Evropě. Po úspěšných simulacích a zkouškách na uzavřených trasách tak nyní čekají její systémy autonomního řízení další testy v reálných podmínkách. Na veřejných komunikacích už přitom výrobce zkoušel technologii v Japonsku a USA.

Jako prvním místem pro testování autonomní techniky Toyoty na evropské půdě bude centrum belgického Bruselu. Technikou budou vybaveny jinak sériové kusy Lexusu LS, tedy limuzíny luxusní odnože japonské automobilky. V Bruselu pak čeká autonomní LS pevně stanovená trasa v reálném provozu, na které bude příštích 13 měsíců sbírat tým inženýrů poznatky.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Autonomní Lexusy poznají obyvatele Bruselu podle sestavy senzorů namontovaných na střeše vozidla. Jde například o laserový systém LIDAR, radary, kamery a vysoce přesný systém pro určování polohy. I když však Toyota mluví o svých testovacích Lexusech jako o vozech bez řidiče, veřejnost se nemusí bát.

Na palubě auta bude totiž přítomen řidič, který může kdykoli zasáhnout do řízení, a posádku doplní i pracovník obsluhy, dohlížející na celý proces testování. Toyota tento vůz nasazuje na veřejné komunikace až po měsících důkladných příprav – ověřování systému autonomního řízení, školení řidičů, analyzování tras a jednání s úřady za účelem získání nezbytných povolení.

Lexus postavil vesmírnou loď. Bohužel je určena pouze pro Muže v černém

Lexus postavil vesmírnou loď. Bohužel je určena pouze pro Muže v černém

Toyota je po Volvu další automobilkou, která mluví o budoucnosti dopravy bez mrtvých na silnicích. „Hlavním cílem zkušebního projektu je studovat komplexní a nepředvídatelné lidské chování a jeho dopady na požadavky kladené na systémy autonomního řízení. Konečným cílem Toyoty je nulový počet obětí dopravních nehod,“ uvedl Gerald Killmann, viceprezident pro výzkum a vývoj evropské divize Toyoty.

Projekt však teprve razí cestu mnohem rozsáhlejším zkouškám systémů autonomního řízení. Později chce Toyota do testování zapojit přibližně 1000 řidičů, 100 vozidel a 10 evropských zemí.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 58 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků