Na evropské silnice vyráží autonomní Lexusy. Nejprve budou jezdit po Bruselu

Také na evropských silnicích se již objeví testovací prototypy autonomních vozidel od Toyoty, respektive Lexusu. Bát se ovšem nemusíte, na řízení vozu bude stále dohlížet posádka z masa a kostí.

Toyota začíná testovat systémy autonomního řízení na veřejných komunikacích v Evropě. Po úspěšných simulacích a zkouškách na uzavřených trasách tak nyní čekají její systémy autonomního řízení další testy v reálných podmínkách. Na veřejných komunikacích už přitom výrobce zkoušel technologii v Japonsku a USA.

Jako prvním místem pro testování autonomní techniky Toyoty na evropské půdě bude centrum belgického Bruselu. Technikou budou vybaveny jinak sériové kusy Lexusu LS, tedy limuzíny luxusní odnože japonské automobilky. V Bruselu pak čeká autonomní LS pevně stanovená trasa v reálném provozu, na které bude příštích 13 měsíců sbírat tým inženýrů poznatky.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Autonomní Lexusy poznají obyvatele Bruselu podle sestavy senzorů namontovaných na střeše vozidla. Jde například o laserový systém LIDAR, radary, kamery a vysoce přesný systém pro určování polohy. I když však Toyota mluví o svých testovacích Lexusech jako o vozech bez řidiče, veřejnost se nemusí bát.

Na palubě auta bude totiž přítomen řidič, který může kdykoli zasáhnout do řízení, a posádku doplní i pracovník obsluhy, dohlížející na celý proces testování. Toyota tento vůz nasazuje na veřejné komunikace až po měsících důkladných příprav – ověřování systému autonomního řízení, školení řidičů, analyzování tras a jednání s úřady za účelem získání nezbytných povolení.

Lexus postavil vesmírnou loď. Bohužel je určena pouze pro Muže v černém

Lexus postavil vesmírnou loď. Bohužel je určena pouze pro Muže v černém

Toyota je po Volvu další automobilkou, která mluví o budoucnosti dopravy bez mrtvých na silnicích. „Hlavním cílem zkušebního projektu je studovat komplexní a nepředvídatelné lidské chování a jeho dopady na požadavky kladené na systémy autonomního řízení. Konečným cílem Toyoty je nulový počet obětí dopravních nehod,“ uvedl Gerald Killmann, viceprezident pro výzkum a vývoj evropské divize Toyoty.

Projekt však teprve razí cestu mnohem rozsáhlejším zkouškám systémů autonomního řízení. Později chce Toyota do testování zapojit přibližně 1000 řidičů, 100 vozidel a 10 evropských zemí.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků