Na dopravu by mělo jít až 150 miliard ročně

V letech 2007 až 2010 by mělo jít na dopravu z různých zdrojů minimálně 100 mld. korun ročně a po roce 2010 by měl příliv financí vzrůst o dalších 50 mld. Kč ročně. Přitom v současnosti jde na infrastrukturu okolo 70 mld. Kč. Tyto informace uvedl staronový prezident Svazu dopravy Jaroslav Hanák.

Jak dále uvedl, do fondu by měly začít přicházet i finance z Evropské unie a to ve výši až 25 mld. Kč. Zároveň s tímto by měl zvýšit investice i Státní fond dopravy a to tím, že by šlo více financí ze spotřební daně na palivech zpět do dopravy. V letošním roce se vrací zpět okolo 9 procent vybraných peněz, což je o více než 11 procent méně, než před několika lety. Dle nového prezidenta Svazu dopravy by se mělo vracet zpět do dopravy přes 50 procent vybraných daní, což by přineslo dalších 40 mld. Kč.

Dalším zdrojem financí pro dopravu by mělo být nové elektronické mýtné, ale jak uvedl Jaroslav Hanák, systém, kdy budou zpoplatněny pouze vozy nad 12 tun je omylem vlády. On sám považuje zavedení mýtného pouze na tuto kategorii jako nedostačující a doufá, že se brzy zpoplatní i vozy nad 3,5 tuny.

Pokud tedy vše dobře dopadne, mělo by začít přicházet až o padesát procent více financí do budování a udržování infrastruktury, což by přineslo nejen rychlejší výstavby nových silnic, ale také kvalitnější údržbu stávajících.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků