Na dopravu by mělo jít až 150 miliard ročně

V letech 2007 až 2010 by mělo jít na dopravu z různých zdrojů minimálně 100 mld. korun ročně a po roce 2010 by měl příliv financí vzrůst o dalších 50 mld. Kč ročně. Přitom v současnosti jde na infrastrukturu okolo 70 mld. Kč. Tyto informace uvedl staronový prezident Svazu dopravy Jaroslav Hanák.

Jak dále uvedl, do fondu by měly začít přicházet i finance z Evropské unie a to ve výši až 25 mld. Kč. Zároveň s tímto by měl zvýšit investice i Státní fond dopravy a to tím, že by šlo více financí ze spotřební daně na palivech zpět do dopravy. V letošním roce se vrací zpět okolo 9 procent vybraných peněz, což je o více než 11 procent méně, než před několika lety. Dle nového prezidenta Svazu dopravy by se mělo vracet zpět do dopravy přes 50 procent vybraných daní, což by přineslo dalších 40 mld. Kč.

Dalším zdrojem financí pro dopravu by mělo být nové elektronické mýtné, ale jak uvedl Jaroslav Hanák, systém, kdy budou zpoplatněny pouze vozy nad 12 tun je omylem vlády. On sám považuje zavedení mýtného pouze na tuto kategorii jako nedostačující a doufá, že se brzy zpoplatní i vozy nad 3,5 tuny.

Pokud tedy vše dobře dopadne, mělo by začít přicházet až o padesát procent více financí do budování a udržování infrastruktury, což by přineslo nejen rychlejší výstavby nových silnic, ale také kvalitnější údržbu stávajících.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků