Na dopravu by mělo jít až 150 miliard ročně

V letech 2007 až 2010 by mělo jít na dopravu z různých zdrojů minimálně 100 mld. korun ročně a po roce 2010 by měl příliv financí vzrůst o dalších 50 mld. Kč ročně. Přitom v současnosti jde na infrastrukturu okolo 70 mld. Kč. Tyto informace uvedl staronový prezident Svazu dopravy Jaroslav Hanák.

Jak dále uvedl, do fondu by měly začít přicházet i finance z Evropské unie a to ve výši až 25 mld. Kč. Zároveň s tímto by měl zvýšit investice i Státní fond dopravy a to tím, že by šlo více financí ze spotřební daně na palivech zpět do dopravy. V letošním roce se vrací zpět okolo 9 procent vybraných peněz, což je o více než 11 procent méně, než před několika lety. Dle nového prezidenta Svazu dopravy by se mělo vracet zpět do dopravy přes 50 procent vybraných daní, což by přineslo dalších 40 mld. Kč.

Dalším zdrojem financí pro dopravu by mělo být nové elektronické mýtné, ale jak uvedl Jaroslav Hanák, systém, kdy budou zpoplatněny pouze vozy nad 12 tun je omylem vlády. On sám považuje zavedení mýtného pouze na tuto kategorii jako nedostačující a doufá, že se brzy zpoplatní i vozy nad 3,5 tuny.

Pokud tedy vše dobře dopadne, mělo by začít přicházet až o padesát procent více financí do budování a udržování infrastruktury, což by přineslo nejen rychlejší výstavby nových silnic, ale také kvalitnější údržbu stávajících.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků