Na dálnicích v Česku se možná změní pravidla pro tvorbu bezpečnostní uličky

Pravidla pro bezpečnostní uličky záchranných složek se na českých víceproudých dálnicích nejspíš konečně sjednotí se zbytkem Evropy.
Na dálnicích v Česku se možná změní pravidla pro tvorbu bezpečnostní uličky

Asi všichni cítíme, že čeští řidiči v případě kolony na dálnicích nerespektují vytvoření povinné uličky pro záchranné složky. Na komunikacích o dvou pruzích v jednom směru jsou pravidla exaktní - IZS projíždí středem a je potřeba jim udělat místo ještě před zastavením.

V případě tří pruhů ale české silniční zákony zbytečně matou. Zatímco ve zbytku Evropy se má ulička tvořit mezi nejrychlejším - tedy levým pruhem - a tím prostředním, na českých silnicích je to dle předpisů mezi prostředním a pomalým.

Nyní se mají pravidla změnit na evropský způsob, na což jako upozornil server pozary.cz. Po dvanácti letech od zavedení záchranné uličky na víceproudých komunikacích míří ještě letos do Sněmovny pozměňovací návrh.

BMW i3 nastupuje do flotily české záchranné služby. Kde všude budou sloužit?

BMW i3 nastupuje do flotily české záchranné služby. Kde všude budou sloužit?

Změna by údajně mohla vstoupit v platnost již letos na podzim. Server zabývající se děním kolem hasičů, kteří se svými cisternami mají problém prodrat se kolonou často největší, ale upozorňuje, že "samotný akt tvorby záchranné uličky, která musí vzniknout už při vzniku kolony nebo při pomalé souběžné jízdě, bude stále záviset na osvětě a chování účastníků silničního provozu."

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků