Na dálnici D1 už funguje první úsekové měření rychlosti

sokar  |  08. 06. 2016 12:52

A nesliboval ten trouba z ministerstva, že úsekové měření nebude ? Tak alespoň už vím, že ANO už rozhodně NE.

Odpovědět  |   | 
goob  |  08. 06. 2016 16:02

Jen dement by dal hlas ANO, kterou vede vrchní STBácký fízl a jeden z největších zlodějů ve státě, který ho plundruje dotacemi, odpustky daní atd.

Odpovědět  |   | 
sokar  |  08. 06. 2016 18:08

No jo, mladická nerozvážnost, ale lepší se poučit než je zvolit znova ne?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 06. 2016 01:00

Kerý troubové ho vůbec volili? Si mysleli, že nějakej miliardář snad bude jejich kámoš nebo co? Nebo, že snad očistí tedle stát? Che che che :D

Odpovědět  |   | 
Terminator3  |  09. 06. 2016 08:06

Máte na jakékoliv z těchto závažných obvinění byť sebemenší dukaz?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  08. 06. 2016 21:40

Tak já si pamatuji, že říkali, že úsekové měření bude fungovat po dobu rekonstrukce, neboť řidiči ohrožují nedodržováním rychlosti pracovníky stavebních firem. Jaké jsou další pohnutky, k tomu zavedení měření, nemíním spekulovat.

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/39... ...
http://auto.idnes.cz/uzavirka-d1-o-vikendu-mer... ...

Odpovědět  |   | 
Realita  |  08. 06. 2016 13:03

Jak to asi pozná rychlost někoho, kdo v tom úseku opravdu havaruje? Budou mít jen záznam z jedné kamery a ke druhé ten bourající asi nedojede, takže jeho rychlost v úseku tím nezjistí. Takže při nehodách ťokové úsekové měření neumožní ani zjistit, jestli příčinou nehody bylo nedodržení rychlosti nebo něco jiného.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  09. 06. 2016 09:30

Příčina i rychlost se bude zjišťovat jako u kterékoliv jiné nehody. Nikdy není příčinou nehody, že někdo jede více než je číslo na značce.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  09. 06. 2016 10:37

To je jen slovíčkaření. Co bude příčinou nehody, když pojedeš dvakrát rychleji a nestihneš zareagovat? Tvoje rychlost, nebo tvoje reakce? Kdybys jel pomaleji, měl bys na reakci víc času a také bys k oné kritické situaci přijel později a třeba by k ní ani nedošlo. Jak vidíš, přesně to specifikovat, ale ani vyloučit nejde. Ale jde se dohodnout na určitém jednotném a akceptovatelném způsobu chování (v tomto případě omezení rychlosti), které alespoň sníží míru nepředvídatelnosti a rizikovosti všech zúčastněných.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  09. 06. 2016 19:16

No a kdybys jel 3x rychleji tak by k té situaci došlo až za tebou a nemusel by jsi vůbec reagovat

Odpovědět  |   | 
puk123  |  10. 06. 2016 09:37

Já vůbec nepopírám, že má smysl v těch úsecích rychlost omezit. K ničemu ale není při vyšetřování nehody vědět, jakou rychlostí jsi vjel do toho úseku, ani jestli jsi tam jel v souladu se značkou. Když to tam nedobrzdíš před jeřábem, který jsi dobře zdálky viděl, asi jsi jel nepřiměřeně rychle. V tu chvíli je úplně jedno, jestli jsi jel 50 tam, kde značka omezila rychlost na 80 nebo naopak. Příčinou byla tvoje nepřiměřená rychlost. No a zjišťovat se bude klasicky podle deformace auta, délky brzdné dráhy, atd..

Odpovědět  |   | 
Míra  |  10. 06. 2016 16:03

V takto prostých případech máš pravdu. Ale různých situací je téměř nekonečně mnoho. A mnoho bude i situací, kdy někdo jiný se bude rozhodovat či chovat podle tvé rychlosti, což může vést k různým následkům. A stejně jako ty máš právo předpokládat, že ostatní budou dodržovat pravidla (například přednost v jízdě), tak i ostatní mají právo předpokládat, že ta pravidla dodržuješ i ty a například jedeš povolenou rychlostí. Na silnici totiž nejde jen o tebe a ta pravidla nedodržuješ kvůli sobě, ale hlavně kvůli jiným. To je důvod zavádění všech pravidel ve společnosti. O tebe vůbec nejde, ty se klidně rozmlať.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  10. 06. 2016 16:17

A možná že i s tím jeřábem je to jinak. Takový jeřáb není zadarmo a majitel ho tam postavil, protože souhlasil s tím, že pokud se tam bude jezdit nějakou omezenou rychlostí, že taková rychlost představuje přijatelné riziko poškození jeho majetku a ohrožení obsluhy. Když ty pojedeš dvakrát rychleji, tak zvýšíší riziko ohrožení jeho majetku i obsluhy a případná škoda bude taky mnohem větší a na to není nikdo zvědavý. Nedodržování pravidel by mohlo způsobit klidně třeba to, že majitel řekne ano, opravíme to, ale jen když se to úplně uzavře, na závodníky nedodržující rychlost fakt zvědaví nejsme.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  09. 06. 2016 11:56

Puk: musím tě opravit, u spousty nehod se nic vyšetřovat nemusí. Stačí aby způsobená škoda byla podlimitní a nikdo se nezranil a taková nehoda se ani nemusí nikam hlásit.
Když to vezmeme do absurdna, kdo měřený úsek projede rychleji ale bezpečně bude potrestán a naopak ten kdo v něm způsobí nehodu a projede proto cílovou kamerou později vyvázne klidně bez trestu. Takové máme zákony.

Odpovědět  |   | 
John Doe  |  08. 06. 2016 13:33

Konecne!

Odpovědět  |   | 
Vegasgeek  |  08. 06. 2016 13:41

V podstate mi to nebude vubec vadit. Temahle usekama jezdim pekne pomalu v pravem pruhu, pac mam prilis siroky auto abych se cpal v levym mezi kamiony a betonove tvarnice, takze ok, ale v noci na prazdne silnici to bude obtezujici.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  08. 06. 2016 14:42

Kdo asi inkasuje největší balík za úsekové měření.... přece tokův přítel kapš.
Následovat bude tokův oslavný mediální výstup o tom, jak se to osvědčilo a že je žádoucí to instalovat ve vybraných "nebezpečných " úsecích dálnic a pak následně na celé dálnici. Tak aby přítel kapš dostal řádně vydělat.
Nejprve zařídil tok, aby mýto nemohl vybírat někdo jiný, což se podařilo a nýní budou následovat výše uvedené kroky.
Média, které vlastní bábek ani neceknou....

Odpovědět  |   | 
Vin  |  08. 06. 2016 15:47

Uz se s tim smirte v Rakousku taky vsichni jezdite dle predpisu. Radary maji vsude. Nechapu duvod predjizdet kamiony v omezeni , ktere jedou taky 80 az 90 km/h. Kam chvatate na hrbitovi ????

Odpovědět  |   | 
Petr  |  08. 06. 2016 16:05

Interpunkce a gramatika trochu hapruje, ale jinak má Vin samozřejmě pravdu...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 06. 2016 01:01

Tady nejsme v Rakousku.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  09. 06. 2016 19:20

Možná jste si toho nevšiml, ale někde je už i 100km/h takže v takovém úseku mám chut SUV jedoucí vlevo skoro vedle kamionu kam se ovšem nevejde chut vytroubit

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  11. 06. 2016 23:52

Vy by jste měl chvátat do hodiny češtiny základní školy.

Odpovědět  |   | 
Beran  |  08. 06. 2016 17:51

Zakon o povolenych max. rychlostech je preci pro ochranu nas vsech pred hovadama,prijde mi dost kontraproduktivni,aby byli varovani vsichni ridici,aby nekde zpomalili z tech svych 160.. stejne,jako cesky rozhlas,placeny z nasich kapes,dava varovani pred policisty,kteri nekde meri rychlost,a kteri jsou tez placeni z nasich penez. Kocourkov

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  08. 06. 2016 19:24

Beran: považuješ ty co jedou pohodových 160 kmh na poloprázdné dálnici automaticky za hovada ? A co když překročí německé hranice, zůstanou stále hovada nebo se najednou změní v lidi ??

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  08. 06. 2016 21:49

Já myslím, že pokud v Německu pojedou 160 km/hod. tam, kde to není povoleno, tak tam budou považování za hovada také. Zkus to vysvětlit tamní policii, případně tak zkus jezdit v Rakousku a tam jim to vysvětlit. Nechápu, proč se někteří ohánějí stále Německem a ne jinými státy, kde to povoleno nikde není..
Pro mne a za mne, ať si klidně jedou těch pohodových 160, ale když je chytnou, tak ať zaplatí v klidu pokutu a nikde kvůli tomu neprudí. Je to samostatné rozhodnutí každého člověka a každý ví, co ho čeká, když bude chycen.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  09. 06. 2016 06:52

Proč Německo ? Aby bylo vidět jestli trochu vyšší rychlost opravdu někoho tak dramaticky ohrožuje nebo je dotyčný považovaný Beranem za hovado jen kvůli poměrně bagatelnímu porušení legislativy.
Já tipuju to druhé a jeho příspěvek mi proto přišel docela nepřiměřený

Odpovědět  |   | 
Míra  |  09. 06. 2016 09:18

To já si zase myslím, že je potřeba v takovémhle uvažování začít od toho proč vlastně k zavedení rychlostních limitů došlo. Myslím že nejde začít od argumentace typu "zkusil jsem to a nic se nestalo". To by se totiž dalo aplikovat na vše (třeba týden jsem jezdil nalitej a nic se nestalo a podobně), mohli bychom tak zpochybnit naprostou většinu zákonů.
Otázkou tedy je co vlastně chceme.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  09. 06. 2016 09:25

A dokonce ani na tak jednoduchou otázku si sami neodpovíme, protože například s věkem se naše priority a vidění světa výrazně mění (ve dvaceti dokážeme dělat věci, nad kterými v padesáti kroutíme hlavou). Dojdeme tedy k závěru, že co vyhovuje/nevyhovuje nám, nemusí vyhovovat/nevyhovovat někomu jinému. A z toho zase logicky vyplývá jediné - že aby splečnost mohla fungovat jako celek, tak je potřeba se dohodnout na nějakých jednoznačných pravidlech stejných pro všechny a ta pak dodržovat.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  09. 06. 2016 11:16

No souhlasím že hodně zákonů bychom opravdu zpochybnit mohli, nebo spíše měli.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  09. 06. 2016 11:38

Ta možnost tu přece je. Jen se to dělá jinak, než jejich ignorováním.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  09. 06. 2016 11:50

Prosím poraď. Já bohužel neznám žádnou účinnou možnost jak nevyhovující opravdu změnit. Teoreticky by to jít mělo, ale v praxi tady žádnou demokracii nemáme.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  09. 06. 2016 12:57

Rozmím, ale to jsme si tak zařídili taky sami, tudíž to zase sami budeme muset změnit.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  09. 06. 2016 13:00

Příklad. Před lety tady nedaleko postavili nový kruhák. A u něj se objevila cedule, dálková návěst, která ukazovala směr k neexistující obci. Stálo mě to mnoho emailů, ale výsledek se nakonec dostavil a cedule už ukazuje správný směr.
Vím, příliš jednoduchá a prostá věc, ale snažit jsem se musel já, nadávat nestačilo.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  09. 06. 2016 14:56

A stálo to vůbec za tu námahu ? Jestli bylo tolik práce kvůli jedné ceduli, nedovedu i představit to úsilí pro změnu chybných zákonů. Ve společnosti kde fungují lobbisti, kde poslanci kopou především za ty ze kterých mají individuální prospěch, kde se strany furt jen navzájem hádají místo aby tvořily něco smysluplného ?

Odpovědět  |   | 
Míra  |  09. 06. 2016 15:10

To si právě musí odpovědět každý sám, co mu za to stojí. Každopádně dnes obvyklá ignorace a lhostejnost nic nevyřeší.
Zkus začít taky s něčím malým. Zjistíš že to jde a to ti dodá sílu a motivaci poprat se s větším.
A kdoví, třeba se jednoho dne sám staneš hybatelem a tvůrcem událostí.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  09. 06. 2016 15:16

S pár malýma věcma jsem už zkoušel pohnout a většinou to teda nešlo. Takže jsem motivaci spíše ztratil

Odpovědět  |   | 
Míra  |  09. 06. 2016 15:21

Většinou to nešlo znamená, že někdy to přece jen šlo.
A jak říkal plukovník O'Neill, když ti něco nejde, zkoušej, zkoušej, zkoušej, zkoušej, zkoušej to znova

Odpovědět  |   | 
Míra  |  09. 06. 2016 15:19

A možná proto jsme tam kde jsme - že jsou lidé líní a pohodlní a už dopředu si říkají jestli to za to vůbec stojí a nakonec nad vším mávnou rukou.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  09. 06. 2016 15:23

A tak si ti nahoře v klidu dělají co chtějí, protože dobře vědí, že není nikdo, kdo by se zvednul a šel něco měnit.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  09. 06. 2016 15:47

Myslím že pár lidí už měnit chtělo a stejně je ostatní ušlapali. Takže lidi dnes vesměs přednostně řeší vlastní problémy a na nějaké zásadnější změny dávno rezignovali.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  09. 06. 2016 16:08

Tak to ji zbývá buď se se vším smířit, nebo někde planě nadávat, což je zbytečná ztráta času.

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
Vana666  |  09. 06. 2016 18:19

Ano, smířili se s tím. A proto taky zákony respektují jen přibližně a nedělají si z toho nijak těžkou hlavu.

Odpovědět  |   | 
Gastronome  |  08. 06. 2016 19:28

To se zase ukazala prava povaha Pepikova. Nastesti vetsina lidi v mem okoli takhle zabednena neni, jinak bych asi musel emigrovat

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 06. 2016 01:04

Díky tomu rozhlasu se značně zvýší počet řidičů, který tam pojedou pomalejc a tím se vybere i míň pokut, takže je to naopak megaproduktivní

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  08. 06. 2016 22:00

Trochu od věci. Nějak mi vrtá hlavou, co je to za novinku s články z Auto.cz. Ráno tady byl ještě článek "Škoda Octavia: Zkusili jsme 1.0 TSI a adaptivní tlumiče. Máme se něčeho bát? (+videa)", teď je tady "Úsekové měření na dálnici D1 je v ostrém provozu, řidičům už chodí pokuty".
To na Autorevue vymřeli redaktoři, nebo je to již také spřízněný server a za chvíli dojde k jejích spojení.

Odpovědět  |   | 
Hat  |  08. 06. 2016 22:17

Ťukťukovi by hlavně měli změřit prudkost přítoku peněz od Kap..šů. Pak zdanit, odsoudit a popravit. Hajzl.

Odpovědět  |   | 
krtek529  |  09. 06. 2016 08:51

K čemu to je přece když na dálnici chci jet rychle tak pojedu a nebude my v tom nic bránit ?. V Německu tam je to super tedy ne všude ale mé auto má maximální rychlost 198 km\h a já tam jel 192km\h . Když se tam nabouráš tak si v háji protože ta pokuta je astronomická a o tom tu píšu , prostě zrušit značky na dálnicích a ten kdo se nabourá na dálnici nabourá už prostě bude mít zákaz sednou za volat jakéhokoliv motorového vozidla. Tak jednoduše do každého auta namontujte omezovač na 125km\h a je to :) :).....
Mě to štve . ale co řidičák má 3 roky a zatím mě kontrolovali pouze jednou a to ten polda u mého auta byl sotva 3 minuty..... prostě leháro ......................................................................................... i když já je chápu že chtějí zpomalit provoz ale taky by si měly pohnout ti dělníci na D1 občas když tama jedu tak se nic néděje takže co to je máme kratkou dálnici a oni to slepují 20 let ...

Odpovědět  |   | 
pupu  |  09. 06. 2016 09:29

Takže na zůženém a tudíž i nebezpečnějším úseku dálnice, místo sledování provozu okolo sebe, budu čumět na tachometr, abych nebyl náhodou za piráta. Hlavně, že nejčastější příčinou dopravních nehod je nesprávný způsob jízdy a nevěnování se řízení. Nikoli překročení nejvyšší povolené rychlosti. Jde o bezpečnost, nebo jenom o prachy?

Odpovědět  |   | 
Míra  |  09. 06. 2016 10:30

Ale ty jeden piráte
Na tachometr čumět nemusíš, jde o průměrnou rychlost, ne okamžitou.
Pokud nejsi schopný jet stanovenou rychlostí a nechápeš proč bys to měl dělat, tak prostě počkej až trochu vyrosteš.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  09. 06. 2016 11:27

Nechápu, jak to potom děláš ve městě. Sledovat tachometr, semafory, značky, přechody, křižovatky... , ty bys asi potřeboval již nyní autonomní vozidlo.

Odpovědět  |   | 
st  |  11. 06. 2016 15:03

Samozřejmě, že jde jen o prachy a o šmírování. O bezpečnost silničního provozu nejde. I když mnozí tomu samozřejmě věří.

Odpovědět  |   | 
Sarcasticus  |  09. 06. 2016 11:01

Kdoví, kolik bylo v tom měřeném úseku zatím nehod (celkem a průměrně měsíčně), příp. jaké byly jejich nejčastější příčiny? Bylo by to vhodné pro porovnání, jestli se to po zavedeném měření nějak změní. Tzn. změní se tam nějak počet nehod, pokud by se nyní řidiči začali více věnovat více sledování ručičky tachometru než sledování provozu?

Odpovědět  |   | 
Janca  |  16. 03. 2017 19:58

Dneska jsem tam jela a nechapu, ze za to musim platit, vzdyt dalnice by mela vypadat jinak. A jeste tam daji radary, aby si vsichni kolem nahrabali... Moc chytry.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 122 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků

Nejčtenější články

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště voz…

Podobných míst byste našli spousty. Zrovna tady však odpočívá a záchranu (bez)nadějně očekává především hromada starých tatrovek.

26.  3.  2020 | | 31 N/A
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Oc…

Škoda si v rámci 125letého výročí připomíná klíčové osobnosti vzniku automobilky. V případě Ludvíka Kalmy však nelze kromě vyzdvižení jeho důležité role opomenout i jeho tragický odchod.

18.  3.  2020 | | 43 N/A
Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem měsíce. Nikdo mu ale nevěnoval pozornost

Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem m…

Při oficiálních prezentacích vozů je dobré všímat si detailů. Naposledy se to osvědčilo při premiéře Škody Octavia RS iV – poprvé jste totiž mohli vidět připravované elektrické SUV Enyaq iV.

6.  3.  2020 | | 41 N/A
Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě verze, zaútočí na Jeep i Land Rover

Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě ver…

Fordu utíkají na veřejnost fotky chystaného SUV a off-roadu rodiny Bronco. Potvrzují se tak informace o dvojici různě zaměřených modelů.

10.  3.  2020 | | 7 N/A
Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustrace ale naznačují stylovější design

Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustr…

Nové generace Dacie Sandero bychom se měli dočkat ještě letos a klasicky se tedy objevují neoficiální ilustrace, jak by mohl cenově dostupný hatchback vypadat.

26.  3.  2020 | | 13 N/A