Na dálnici D1 už funguje první úsekové měření rychlosti

Na dálnici D1 už funguje první úsekové měření rychlosti

Na nejexponovanější tuzemské dálnici už si nemusíte dávat pozor jen na policejní stíhačky. Obezřetní byste od nynějška měli být i ve zúžených místech, kde jsou již nějakou dobu namontované kamery pro úsekové měření rychlosti. Od pondělí je totiž první systém v provozu. 

Konkrétně jde o tříkilometrový úsek nedaleko Rosic, mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Příslušné obce budou mít na starosti také rozesílání pokut, jedna z obcí už s posíláním obálek začala.

Policie převzala tajná auta nakoupená z vašeho povinného ručení

Policie převzala tajná auta nakoupená z vašeho povinného ručení

Systém pracuje tak, že zjistí čas průjezdu automobilu na začátku a na konci zúžení a z toho vypočte jeho průměrnou rychlost. Úplně se tak míjí účinkem panické brzdění před kamerami, které prakticky k ničemu nevede. Podle serveru iDnes.cz je na kamerách nastavena desetikilometrová tolerance.

Celý systém prý přišel na 1,7 milionu korun a na dálnicích je jediný svého druhu. Ředitelství silnic a dálnic plánuje pořídit dalších pět podobných zařízení, které se objeví na dalších rekonstruovaných úsecích. A zároveň slibuje, že se po dokončení oprav kamery přesunou na jiný úsek.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků