Na dálnici D1 o víkendu přibyly radary na měření rychlosti

Na dálnici D1 o víkendu přibyly radary na měření rychlosti

Hlavní dopravní tepna spojující tři největší města České republiky prochází od roku 2013 rozsáhlou rekonstrukcí. Mělo by dojít k pokrytí novým betonem a celkové modernizaci dálnice, která by měla konečně odpovídat 21. století.

To však bude nejspíš znamenat i přítomnost úsekového měření rychlosti, které bude umístěné na mýtných branách. Při jejich stavbě nás přitom ministr dopravy Dan Ťok ujišťoval, že mýtné brány nikdy nebudou měřit rychlost.

Jančurova levná rekonstrukce dálnice D1? Mýty a skutečnost

Jančurova levná rekonstrukce dálnice D1? Mýty a skutečnost

To ovšem od uplynulé soboty neplatí, na několika mýtných branách totiž došlo podle iDnes.cz k instalaci úsekového měření. Zatím jde o místa, kde dochází k rekonstrukci dálnice, a je zde rychlost snížena na 80 km/h.

Celý systém ještě čeká přibližně dvoutýdenní kalibrace a potom se měření rozjede na ostro. Smyslem prý není vybrat co nejvíce peněz, ale přimět řidiče k disciplinovanému průjezdu opravovaným úsekem. Uvidíme, jestli ministerstvo dopravy dodrží slovo a kamery odinstaluje ve chvíli, kdy bude rekonstrukce daného úseku dokončena.

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 21 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky