Na dálnici D1 instalovali první radar. Úseky, kde se bude měřit, již odtajnili

Již za pár týdnů se začne měřit rychlost na úseku mezi 49. a 56. kilometrem tuzemské nejfrekventovanější dálnice.
Na dálnici D1 instalovali první radar. Úseky, kde se bude měřit, již odtajnili

Na úseku Psáře - Soutice, který se nachází mezi 49. a 56. kilometrem D1, a kde letos bude pokračovat modernizace, již nechalo Ředitelství silnic a dálnic instalovat první kamery. Je to ona sada, která vloni měřila na úseku mezi Ostrovačicemi a Kývalkou na rekonstruovaném úseku před Brnem.   

Kamery budou v režimu úsekového měření sledovat dodržování maximální povolené rychlosti 80 kilometrů v hodině.

Dodržování povolené rychlosti je nebezpečné, prokázala studie

Dodržování povolené rychlosti je nebezpečné, prokázala studie

Podle záběrů České televize jsou kamery instalovány na jedné z mýtných bran na 50. kilometru. Zatím sice neměří, ale první snímky vozidel a řidičů překračujících rychlost začnou odesílat příslušnému úřadu od dubna.

Až ŘSD nakoupí další kamery, začne se v průběhu léta měřit na dalších čtyřech úsecích.

20 aut, jejichž řidiči nejčastěji (ne)překračují rychlost

20 aut, jejichž řidiči nejčastěji (ne)překračují rychlost

Podle informací České televize to bude mezi 34. a 41. kilometrem (sjezdy Ostředek a Šternov), 75. a 81. kilometrem (Hořice-Koberovice), 112. a 119. kilometrem (Jihlava - Velký Beranov) a 134.-141. kilometrem (Měřín - Velké Meziříčí).

Úzkostlivě sledovat tachometr tak řidiči nebudou muset vlastně jen na prvních třiceti kilometrech za výjezdem z Prahy a na zhruba 40 kilometrech před Brnem.

Silničáři i policisté nasazení kamer pro úsekové měření rychlosti zdůvodňují tím, že díky podstatně většímu procentu řidičů, kteří nejedou přes stanovený limit, poklesl v daném místě počet nehod. 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků