Na dálnici D1 instalovali první radar. Úseky, kde se bude měřit, již odtajnili

Již za pár týdnů se začne měřit rychlost na úseku mezi 49. a 56. kilometrem tuzemské nejfrekventovanější dálnice.
Na dálnici D1 instalovali první radar. Úseky, kde se bude měřit, již odtajnili

Na úseku Psáře - Soutice, který se nachází mezi 49. a 56. kilometrem D1, a kde letos bude pokračovat modernizace, již nechalo Ředitelství silnic a dálnic instalovat první kamery. Je to ona sada, která vloni měřila na úseku mezi Ostrovačicemi a Kývalkou na rekonstruovaném úseku před Brnem.   

Kamery budou v režimu úsekového měření sledovat dodržování maximální povolené rychlosti 80 kilometrů v hodině.

Zajímavosti | Život řidiče

Dodržování povolené rychlosti je nebezpečné, prokázala studie

Podle záběrů České televize jsou kamery instalovány na jedné z mýtných bran na 50. kilometru. Zatím sice neměří, ale první snímky vozidel a řidičů překračujících rychlost začnou odesílat příslušnému úřadu od dubna.

Až ŘSD nakoupí další kamery, začne se v průběhu léta měřit na dalších čtyřech úsecích.

Zajímavosti | Sportovní auta | BMW | Kombi | Kabriolety | Volkswagen | Audi | Život řidiče | Mercedes-Benz | Off-roady | Fiat | Sedany | Hyundai | Honda | Volvo | Nissan | Mitsubishi | BMW řada 5

20 aut, jejichž řidiči nejčastěji (ne)překračují rychlost

Podle informací České televize to bude mezi 34. a 41. kilometrem (sjezdy Ostředek a Šternov), 75. a 81. kilometrem (Hořice-Koberovice), 112. a 119. kilometrem (Jihlava - Velký Beranov) a 134.-141. kilometrem (Měřín - Velké Meziříčí).

Úzkostlivě sledovat tachometr tak řidiči nebudou muset vlastně jen na prvních třiceti kilometrech za výjezdem z Prahy a na zhruba 40 kilometrech před Brnem.

Silničáři i policisté nasazení kamer pro úsekové měření rychlosti zdůvodňují tím, že díky podstatně většímu procentu řidičů, kteří nejedou přes stanovený limit, poklesl v daném místě počet nehod. 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků