Na dálnici D1 byl konečně spuštěn systém informačních panelů

Již na konci minulého roku oznámilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), že vybuduje systém informačních panelů na naši nejdelší dálnici D1 (celá zpráva). Přestože ŘSD informovalo, že zahájí provoz velmi brzy, řidiči se dočkali jejich plného zprovoznění až v těchto dnech. Informační panely jsou umístěny ve dvojicích pro každý směr. Ve směru z Brna na Prahu na ně narazíte na 179,9 km u Ostrovačic a na 124 km u Věžnic. Ve směru z Prahy na Brno pak na 88,8 km u Humpolce a na 151,6 km u Jabloňova.

Dle vyjádření Ministerstva dopravy, bude do konce roku 2007 vybudována celá síť podobných informačních panelů, které mají za úkol informovat řidiče o situaci na dálnici, po které zrovna jede. Dozví se tak z nich, kde se stala nehoda, kde je kolona atd. Tyto údajů pak může řidič využit k naplánování objížďky. Ministr dopravy Milan Šimonovský dále uvedl, že totožné tabule se objeví i na dálnicích D8 a D11 s tím, že do konce roku 2007 budou umístěny na každém desátém, až dvacátém kilometrů dálnic. Ještě do konce letošního roku přibude šestice nových panelů na dálnici D1.

Mimo samotné informační tabule vybuduje ŘSD ve spolupráci s Min. dopravy i síť dopravních kamer, které pak budou sloužit nejen pro policii a operátory, ale jejich obraz bude on-line vysílán prostřednictvím internetu. Řidič a nejen on, tak bude mít možnost vidět aktuální situaci na jednotlivých úsecích. Do roku 2007 chce ministerstvo vybudovat také hustou síť těchto kamer, které by měly být na každém pátém kilometru dálnic. Dle vyjádření zástupců policie nebudou záznamy z těchto kamer sloužit k odhalování přestupků.

Ministerstvo prozatím investovalo do šesti tabulí a desítky kamer přibližně 21 mil. s tím, že vybudování kompletního systému informačních tabulí a kamer nebude již tak drahé. Celkové náklady dosáhnou maximálně 200 mil. Kč s tím, že díky vybudování bran pro elektronické mýtné budou úspory ještě větší.

Přestože se mohou zdát náklady na vybudování značné, přínos tohoto systému, pokud bude náležitě fungovat, může být velký a bude s to předejít mnoha problémům hlavně v zimním období a v případě větších nehod na dálnicích.
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků