Na dálnici D1 byl konečně spuštěn systém informačních panelů

Na dálnici D1 byl konečně spuštěn systém informačních panelů
Již na konci minulého roku oznámilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), že vybuduje systém informačních panelů na naši nejdelší dálnici D1 (celá zpráva). Přestože ŘSD informovalo, že zahájí provoz velmi brzy, řidiči se dočkali jejich plného zprovoznění až v těchto dnech. Informační panely jsou umístěny ve dvojicích pro každý směr. Ve směru z Brna na Prahu na ně narazíte na 179,9 km u Ostrovačic a na 124 km u Věžnic. Ve směru z Prahy na Brno pak na 88,8 km u Humpolce a na 151,6 km u Jabloňova.

Dle vyjádření Ministerstva dopravy, bude do konce roku 2007 vybudována celá síť podobných informačních panelů, které mají za úkol informovat řidiče o situaci na dálnici, po které zrovna jede. Dozví se tak z nich, kde se stala nehoda, kde je kolona atd. Tyto údajů pak může řidič využit k naplánování objížďky. Ministr dopravy Milan Šimonovský dále uvedl, že totožné tabule se objeví i na dálnicích D8 a D11 s tím, že do konce roku 2007 budou umístěny na každém desátém, až dvacátém kilometrů dálnic. Ještě do konce letošního roku přibude šestice nových panelů na dálnici D1.

Mimo samotné informační tabule vybuduje ŘSD ve spolupráci s Min. dopravy i síť dopravních kamer, které pak budou sloužit nejen pro policii a operátory, ale jejich obraz bude on-line vysílán prostřednictvím internetu. Řidič a nejen on, tak bude mít možnost vidět aktuální situaci na jednotlivých úsecích. Do roku 2007 chce ministerstvo vybudovat také hustou síť těchto kamer, které by měly být na každém pátém kilometru dálnic. Dle vyjádření zástupců policie nebudou záznamy z těchto kamer sloužit k odhalování přestupků.

Ministerstvo prozatím investovalo do šesti tabulí a desítky kamer přibližně 21 mil. s tím, že vybudování kompletního systému informačních tabulí a kamer nebude již tak drahé. Celkové náklady dosáhnou maximálně 200 mil. Kč s tím, že díky vybudování bran pro elektronické mýtné budou úspory ještě větší.

Přestože se mohou zdát náklady na vybudování značné, přínos tohoto systému, pokud bude náležitě fungovat, může být velký a bude s to předejít mnoha problémům hlavně v zimním období a v případě větších nehod na dálnicích.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků