Na dálnici D1 byl konečně spuštěn systém informačních panelů

Již na konci minulého roku oznámilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), že vybuduje systém informačních panelů na naši nejdelší dálnici D1 (celá zpráva). Přestože ŘSD informovalo, že zahájí provoz velmi brzy, řidiči se dočkali jejich plného zprovoznění až v těchto dnech. Informační panely jsou umístěny ve dvojicích pro každý směr. Ve směru z Brna na Prahu na ně narazíte na 179,9 km u Ostrovačic a na 124 km u Věžnic. Ve směru z Prahy na Brno pak na 88,8 km u Humpolce a na 151,6 km u Jabloňova.

Dle vyjádření Ministerstva dopravy, bude do konce roku 2007 vybudována celá síť podobných informačních panelů, které mají za úkol informovat řidiče o situaci na dálnici, po které zrovna jede. Dozví se tak z nich, kde se stala nehoda, kde je kolona atd. Tyto údajů pak může řidič využit k naplánování objížďky. Ministr dopravy Milan Šimonovský dále uvedl, že totožné tabule se objeví i na dálnicích D8 a D11 s tím, že do konce roku 2007 budou umístěny na každém desátém, až dvacátém kilometrů dálnic. Ještě do konce letošního roku přibude šestice nových panelů na dálnici D1.

Mimo samotné informační tabule vybuduje ŘSD ve spolupráci s Min. dopravy i síť dopravních kamer, které pak budou sloužit nejen pro policii a operátory, ale jejich obraz bude on-line vysílán prostřednictvím internetu. Řidič a nejen on, tak bude mít možnost vidět aktuální situaci na jednotlivých úsecích. Do roku 2007 chce ministerstvo vybudovat také hustou síť těchto kamer, které by měly být na každém pátém kilometru dálnic. Dle vyjádření zástupců policie nebudou záznamy z těchto kamer sloužit k odhalování přestupků.

Ministerstvo prozatím investovalo do šesti tabulí a desítky kamer přibližně 21 mil. s tím, že vybudování kompletního systému informačních tabulí a kamer nebude již tak drahé. Celkové náklady dosáhnou maximálně 200 mil. Kč s tím, že díky vybudování bran pro elektronické mýtné budou úspory ještě větší.

Přestože se mohou zdát náklady na vybudování značné, přínos tohoto systému, pokud bude náležitě fungovat, může být velký a bude s to předejít mnoha problémům hlavně v zimním období a v případě větších nehod na dálnicích.
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků