Na dálnici D1 byl konečně spuštěn systém informačních panelů

Již na konci minulého roku oznámilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), že vybuduje systém informačních panelů na naši nejdelší dálnici D1 (celá zpráva). Přestože ŘSD informovalo, že zahájí provoz velmi brzy, řidiči se dočkali jejich plného zprovoznění až v těchto dnech. Informační panely jsou umístěny ve dvojicích pro každý směr. Ve směru z Brna na Prahu na ně narazíte na 179,9 km u Ostrovačic a na 124 km u Věžnic. Ve směru z Prahy na Brno pak na 88,8 km u Humpolce a na 151,6 km u Jabloňova.

Dle vyjádření Ministerstva dopravy, bude do konce roku 2007 vybudována celá síť podobných informačních panelů, které mají za úkol informovat řidiče o situaci na dálnici, po které zrovna jede. Dozví se tak z nich, kde se stala nehoda, kde je kolona atd. Tyto údajů pak může řidič využit k naplánování objížďky. Ministr dopravy Milan Šimonovský dále uvedl, že totožné tabule se objeví i na dálnicích D8 a D11 s tím, že do konce roku 2007 budou umístěny na každém desátém, až dvacátém kilometrů dálnic. Ještě do konce letošního roku přibude šestice nových panelů na dálnici D1.

Mimo samotné informační tabule vybuduje ŘSD ve spolupráci s Min. dopravy i síť dopravních kamer, které pak budou sloužit nejen pro policii a operátory, ale jejich obraz bude on-line vysílán prostřednictvím internetu. Řidič a nejen on, tak bude mít možnost vidět aktuální situaci na jednotlivých úsecích. Do roku 2007 chce ministerstvo vybudovat také hustou síť těchto kamer, které by měly být na každém pátém kilometru dálnic. Dle vyjádření zástupců policie nebudou záznamy z těchto kamer sloužit k odhalování přestupků.

Ministerstvo prozatím investovalo do šesti tabulí a desítky kamer přibližně 21 mil. s tím, že vybudování kompletního systému informačních tabulí a kamer nebude již tak drahé. Celkové náklady dosáhnou maximálně 200 mil. Kč s tím, že díky vybudování bran pro elektronické mýtné budou úspory ještě větší.

Přestože se mohou zdát náklady na vybudování značné, přínos tohoto systému, pokud bude náležitě fungovat, může být velký a bude s to předejít mnoha problémům hlavně v zimním období a v případě větších nehod na dálnicích.
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků