Na Dakar míří závodní auto s vodíkovým pohonem. Na první ostrý závod má ale ještě čas

Alternativní pohony mají ve světě motorsportu své místo. Ke slovu se nyní přihlásil francouzský tým, který má velké plány.

Francouzský závodní tým GCK Motorsport ukázal svůj nový závodní vůz, se kterým chce začít revoluci v off-roadovém závodění. Tým založil Francouz Guerlain Chicherit v roce 2017. Před založením se věnoval lyžování, závodění v rallye a práci automobilového kaskadéra. O nezkušeném vizionáři tedy není řeč.

Mini ukazuje Countryman inspirovaný Dakarem. Úpravy pochází od specialisty v oboru

Mini ukazuje Countryman inspirovaný Dakarem. Úpravy pochází od specialisty v oboru

Novinka se jmenuje GCK e-Blast 1 a jedná se o elektromobil, který odstartoval čtyřletý scénář vývoje, na jehož konci vznikne off-roadový speciál poháněný vodíkovými články. Jeho cílem bude účast na Dakaru v roce 2024. e-Blast 1 se ukáže i na letošním Dakaru, ovšem bude pouze na některých místech jako ukázka technologie.

Elektromotor vozu produkuje výkon 335 koní a 1000 N.m točivého momentu. Vůz je postavený na šasi dakarského speciálu Peugeot a energii si ukládá do akumulátoru o kapacitě 150 kWh. Nový závodní vůz na vodíkový pohon uvidíme poprvé v roce 2022, o rok později již nasazený do závodu, ale nepojede celou délku.

Známe trasu Rally Dakar 2021. Nově se pojede i Dakar Classic pro staré závoďáky

Známe trasu Rally Dakar 2021. Nově se pojede i Dakar Classic pro staré závoďáky

Hotový vůz bude k mání i pro další soukromé týmy, které mají stejné ekologické myšlení. Aktuálně ale s divizemi GCK Technology a GCK Energy přichází tým na řešení, se kterým by auto s vodíkovým pohonem zvládlo překonávat dlouhé trasy v náročných podmínkách.

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 52 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků